roman SJM: Asi jsem se špatně vyjádřil. "Problémem" jsem myslel tu část věty, kde říkám: "...ale hodně zákazníků půjde tam, kde mu nabídnou stejnou službu za nižší cenu, popř. o něco nižší kvalitu práce, ale za rapidně nižší cenu". Neboli český zákazník (i ten movitější) je na cenu za službu velmi citlivý a často preferuje o něco horší, ale levnější řešení. Je to při (pod)průměrných českých příjmech za odvedenou práci docela logické a dalším faktorem je i to, že Češi odkojení socikem byli zvyknutí, že za práci se platí max. "20Kč/hod" a dále hodně mladých spoluobčanů vidí práci rukami jako něco pouze pro "póvl" a proto toho, kdo pracuje rukami nehodlá nijak "zaplatit". Hodně Čechům nevadí dát za nový telefon 20000Kč či více, což je třeba 2x tolik než za minulý telefon, ale zaplatit o 100Kč víc za práci rukami už "nepřekousne".
pondělí, 5. února 2018
SJM Roman: Máš více či méně pravdu, ale lze na to pohlédnout i z jiného úhlu. Uvádíš, že problém je vtom, že každý zákazník je jiný. To bych ale nezval problém, to je zkrátka fakt, který je starý, jako lidstvo samo. Někdo vyhledává z jakéhokoliv důvodu boudy, někomu vyhovuje zlatý střed a někdo top servis. Tak to zkrátka je a bude. A je jen a pouze věcí servisu, kam a jakým směrem se chce ubírat a věřím, že těch faktorů rozhodování je celá řada a každý bude zvažovat jiné priority. Plátce nebo neplátce DPH, to je již faktický problém, nad kterým již povytahuji obočí. Tady je již nerovnost jasná. No a pak ta fraška zvaná EET, která nenarovnala vůbec nic, jen pomohla někomu do sedla. Ani ještě ani celoplošně neplatí a již se padají návrhy, tu že nebude vyžadováno pro tržbu do 1mil., nebo pro neplátce DPH, čili opět klasický český paskvil. Tady zřejmě v tomto punktu nápravu čekat nelze, pokud si zas a znova volíme populisty, politické podnikatele a komouše (živnostník a kulak=úhlavní nepřítel), často jsou 3 v jednom. Co ale zatím můžeme, určovat si ceny. Je také faktem, že cenu by spíše měli určovat ti větší a významní. Ti malí se pak jen přizpůsobují. Nechce se mě věřit, že by to nechali bez povšimnutí a dál se lopotili za poplácání po zádech, jak to těm druhým natřeli a jak jsou slušní, že dělají za suché z nosu. Takových idiotů tu snad není.
Shambo Letošní rok bude ještě větší mela než ten minulý. I předminulý. Ale ta mela přinese.... uff. Zatím si ani nemohu odpovědět na otázku, zda je to dobře nebo špatně. A komu dobře. Evropská komise vyhlásila nařízení EU 2018/163, které nařizuje povinnou registraci všech dovážených čínských TBR pneumatik do Evropské unie od 1. února 2018. V textu nařízení je uvedeno, že Evropská komise má dostatečné důkazy v nadcházejícím vyšetřování dumpingu (AD) a nedovolené podpory (AS), aby prosadila tuto registraci, která umožní zpětnou implementaci prozatímních AD a AS opatření. Co že to je ta zpětná implementace? Dodatečné dodanění dovozu u těch právě registrovaných dovozců, pokud zboží bude vpuštěno do celního prostoru EU. Jak známo, zboží někomu pluje na parnících, někdo je má na rampě u výrobce. Jiný už si zaplatil a čeká na nalodění. Nudit se nebudeme. Obsáhlý komentář si nechám na později, až vstřebám všechny dostupné informace. Pryži zdar.
sobota, 3. února 2018
Shambo Roman: "válka gumařů". Přesné, pravdivé. Čekal jsem, kdy to zazní nahlas. Ještě ničivější je občanská válka gumařů. Ta už nemá absolutně žádná pravidla. Žádné příněří. Žádný Červený kříž. Jsme v ní až po uši.
sobota, 3. února 2018
roman Svatá pravda co píšeš. Problém je v tom, že každý zákazník je jiný, ale hodně zákazníků půjde tam, kde mu nabídnou stejnou službu za nižší cenu, popř. o něco nižší kvalitu práce, ale za rapidně nižší cenu. To ani neberu v potaz to, že někdo naúčtuje nové ventily a závaží a ve skutečnosti natluče nová (nebo novější) závaží pouze na venkovní stranu disku, zbytek nechá použité závaží i ventily, nicméně lid ho obdivuje, jak je levný a dobrý... Jedna z "neférovostí" je ta, že spousta malých pneuservisů není plátcem DPH (to máš reální rozdíl ve finální ceně 21% pro neplatce daně z řad zákazníků, což je strašně moc). Druhá "neférovost" je v tom, že některé pneuservisy spadly pod EET již loni v březnu, některé tam spadnou možná letos, některé servisy třeba vůbec. Všechno to jsou náklady navíc a to se musí projevit ve finální ceně. Třetí "neférovost" je v tom, že hodně malých pneuservisů je sezónních a mimo sezónu mají zavřeno, což je opět diametrální rozdíl na straně výdajů, jelikož příjmy v naší branži jsou hlavně v sezóně. Takže valorizovat ceny musíme všichni, ale každý musí zvolit tu správnou mez o kolik. Na současné "válce gumařů" tratíme všichni, snad tu válku nějak přežijeme.
sobota, 3. února 2018
hohencenda SJM Napsal jsi to květnatěji a moc pěkně s tím souhlasím. Ceny u všeho a ve všem letí fofrem nahoru. Cena za metr bytu v Praze 85 000 kč a výše a já mám dělat za hrst rejže?
sobota, 3. února 2018
Hrouda Něco podobného jako prožívá pneuobor: TIKŤAK nebo jek se jmenuje měl ztrátu 50 000 000 Kč tak ho pan majitel prodal . Bodejť když jezdí za hrušky a podlejzají cenu. kdejakej šupák a zloděj si pořídí taxi a pak už to jede samo :C hlavně levně.
pátek, 2. února 2018
roman Zaměstnanci továren (u nás i v Helmutově) mají své odbory, které spojují zaměstnance firem, které si často konkurují, ale navenek vystupují jako "odbory průmyslu XYZ" za např. zlepšení resp. zvýšení mezd. Například lékaři u nás mají svoji Lékařskou komoru, která bojuje za zájmy lékařů (elektr. recepty, EET apod.). Za éry našich dědů existovalo něco jako oborové cechy, jestli to bylo i u tehdejších "gumařů" nevím. Kdyby možná existovalo nějaké funkční sdružení (oborový cech) pneuservisů/pneuservisáků, byla by možná šance něco rychleji změnit, řešit naše oborové problémy. Třeba se pletu, ale tohle je můj názor na současnou nelehkou situaci. Není možné pracovat za ceny stejné jako před 10 lety...
pátek, 2. února 2018
SJM Ale fuj, Čendo, taková hrubá slova. Proč hned hovořit o zdražení, když máme takových krásných termín-narovnání cen, nebo -narovnání tržního prostředí, nebo -přiblížení cenové hladiny vyspělým zemím. Za komančů se říkávalo, že zdražení toal. papíru bylo kompenzováno zlevněním lokomotiv. To byla samozřejmě nadsázka. Bohužel v guma branži je holým faktem, že s brutálním zlevněním pneumatik, nešla ruku v ruce úprava ceny za práci.Toto je zase holý fakt. Pro pobavení a zamyšlení na českou připosraností připojuji násl. odkaz: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pracovnici-nemeckych-prumyslovych-podniku-stavkuji-za-vyssi-platy/1580615
roman K té politice: Česká společnost je rozdělená "půl na půl", takže jak volby jak do sněmovny, tak prezidentské, dopadly tak, jak dopadly. V tom bych neviděl zásadní problém. Problém vidím v tom, že západ má naši republiku hlavně jako zdroj levné pracovní síly a kdo to říká nahlas, je nazýván všelijakými "nepěknými" názvy ze strany bohatších států. Co se líbí jedné straně "barikády" se velmi často nelíbí druhé straně "barikády" a politici jsou od toho, aby našli kompromis schůdný pro obě strany. A to platí jak v politice, tak v obchodu mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb, kde místo politika "sedí" zástupce firmy. Firma chce (a musí) vydělávat a zákazník chce za své peníze co nejvíce služeb resp. chce tu samou službu co nejlevněji. Bohužel najití rozumného kompromisu je velmi složitý úkol... a to jak v politice, tak v naší gumařské branži.
čtvrtek, 1. února 2018
SJM Tak jsem se právě dozvěděl, že západní média spílají Čechům, že si zvolili pravicového radikála na Hrad a pravicového populistu do vlády. Nuž, co naděláme. Je ale škoda, proč si nepoloží otázku, proč je tomu tak? Jestli to náhodou není i tím, že drtivá většina firem, pocházejí z právě těchto států, využívá lid ze zdejší kotliny jen jako levnou pracovní sílu, vykonávající stejné práce za 1/3 mzdy v jejich domovině. Pak se ale nedivme, že stačí někomu opakovat jednoduché fráze a lidé, povětšinou dělníci "západních" firem, volí jak volí. To není politologická úvaha, to je, bohužel, holí fakt. Absurdní situaci pak již jen dokresluje fakt, že velmi podobná situace panuje i u mnoha "domácích" firem, kde se jejich majitelé hrnou do politiky, ale mezi jejich slovy a činy panuje značný rozpor. No a někde na konci řetězu stojí úvahy servisáků, i když mnohde již "rejí držkou v zemi", zda si mohou dovolit zvednout ceny.
čtvrtek, 1. února 2018
Shambo SJM: "Slušně platící zákazník, náš pán". - heslo roku v našem oboru. Podporuji.
neděle, 28. ledna 2018
SJM Drazí přátelé. Fraška o dvou dějstvích skončila, panstvo očekává další, nikdy nekončící mejdan, je třeba zakleknout ke strojům a začít na to vydělávat a není toho právě málo. Zvýšit důchody, podpořit sociálně slabé a vyloučené, stabilizovat silové složky, školství, nastartovat výstavbu infrastruktury, rozdávat dotace "potřebným". Do toho všeho sem tam zazní výkřik o snižování daní. O nejvyšší inflaci za posledních 5 roků se taktně pomlčí. Jen za poslední rok nejúspěšnější vlády každý přišel 2,5% z důchodu, platu či zisku, snad jen vyjma těch, co investují do nemovitostí a pozemků. Nevím, kdo v vás na to má? Dozajista se ale možná někdo takový najde. Blahopřeji. Zbylým ale zůstane ale jen ta práce, tu lépe, tu hůře zaplacená a jen věcí a umem každého, jak se zařídí. Já se ale na pány Hůlky, Beneše, Soukupy, Okamury, Chovance, Veleby atp. spoléhat nehodlám. Asi je to tím, že ŽL mám od r 92, nikdy jsem nepracoval ve státní správě, za dobu svého podnikání jsem nikdy nedostal dotaci, pobídku či odpuštění daní. Také se nestalo, že bych někomu něco nezaplatil, neobchodoval jsem ze státem ani s žádnou obecní či městskou společností a držel se hesla: "Náš zákazník, náš pán". To ale od zítřka přehodnotím: "Slušně platící zákazník, náš pán".
neděle, 28. ledna 2018
Hrouda To je pohodička Čendo :D a jde to. Ale pamatuj udělal si dobrý skutek a ten bude po zásluze potrestán . Hlavně ať je to dobrý a féroví zákazník zasloužíš si ho.
pátek, 19. ledna 2018
hohencenda Včera telefonický dotaz. Zákazník který mne našel na netu,(nemám žádné stránky jen inzerce zdarma nezbývá mi na reklamu natož na investice vzhledem k ceně práce a minimálnímu rabatu na pneumatikách.Pán měl dotaz zda pracuji ,ano mám otevřeno odpovídám na dotaz :Pán mi říká kolega má problém s kolem na D11 posílám ho tedy k vám, dotazuji se zda má kolo ještě nafouklé ano zní odpověd. Po nějakých 20 minutách před dílnu zajiždí Octavie s uplně prázdnou pravou přední pneumatikou :Zákazník vystupuje z auta zdravíme se a já mu říkám že kolo je již od pohledu neopravitelné.Zákazník tedy vznáší dotaz zda mám pneu novou jedná se o Barum Polaris 3 225/45/17 94V odpovídám že pneu nemám ale že se ji pokusím sehnat během dopoledne.Zákazník má Octavii na plyn tím pádem nemá rezervu.říká že má ve městě dnes dvě schůzky.Nabízím mu k zapůjčení letní pneu aby schúzky stihl .Souhlasí pokouším se poškozenou Polarisku najít u svých dodavatelů bez ůspěchu nemá ji udajně ani centrála Barumu.Přezouvám na letní mnou zapůjčenou pneu najeho disk a dovídám se že pneumatiku mu opravoval jeden pneuservis před zhruba hodinou cca 80 kilometrů ode mne ,šlo o opravu bočnice .Po sejmutí rozválené pneu záplata za studena odlepená no mohla se odlepit až když jel po prázdné. Závaží na disku tento pneuservisák nechal staré a přidal další byl to ůchvatný pohled na kolo olepené kolem do kola závaží proti závažía podobně.Co ted´když Barumku nemám říkám zákazníkovi? tZákazník odpovídá l že se podívá na net po chvíli hledání zjistil že skladem nenašel u nikoho.Dohodli jsme se tady na čtyřech Michelinách A5 Zákazník odjel na schůzky na mnou zapůjčené pneu, já ke svému dodavateli do skladu nebyl totiž po ruce šofér který by mi pneu dovezl.Odpoledne přijel na přezutí které jsem provedl zcela standartně očistění disků od starých závaží,očistění patek výměna ventilů vyvážení přezutí namzání dosedacích ploch disků Zakazník byl překvapen že některé ůkony ještě udajně nikde v pneuservisu neviděl provádět,je z Hradce má 35 zaměstnanců a vzhledem k tomu že 4 dny v týdnu pracují v Praze řekl že bude jeho firma přezouvat u mně ,jsem za to rád a plyne z toho pro mne ponaučení že i oprava jedné pneumatiky může být obustraně velmi výhodný obchod. P.S. Zdejším dopisovatelům děkuji za velmi poučné a pěkné články které rád čtu a beru si z nich ponaučení,Díky
pátek, 19. ledna 2018
SJM Technická poznámka: Doufám, že valná většina zaregistrovala, že od 1.1. není již dovoleno při platbě kartou si účtovat jakýkoliv poplatek. Samozřejmě se to netýká majitele terminálu, ten vás bude kasírovat i nadále. Tak si to shrňme: Zákazník, platící kartou, bude dozajista spokojen (jen blázen by nebyl) a majitel pl. terminálu rovněž. Hádejte, z čí marže se to uhradí? No ano, správně, z Vaší. A jaké jsou možnosti: A) Utáhnout si opasek B) Zvednout ceny, samozřejmě "spravedlivě", tzn. všem, aby nikdo nebyl diskriminován. Další narovnání prostředí. Mám vážnou obavu, že není daleko doba, kdy bude penalizována platba hotovostí (v bance již naprosto běžné), aby byl lid dohnán platit pouze elektronicky. O tom sní bankéři, když právě nespí. Má to jen jednu vadu. Až dojde k velkému black outu, obchod bude možný jen naturální.
úterý, 16. ledna 2018
SJM Vedení energetické společnosti ČEZ se dohodlo s odbory, že v letošním roce vzrostou smluvní mzdy o 2,2 procenta a tarifní mzdy zaměstnanců o šest procent.Odbory vstupovaly do kolektivního jednání původně s požadavkem na desetiprocentní růst mezd pro tarifní zaměstnance v letošním roce.Celá skupina zaměstnává přibližně 27 tisíc lidí. Mzda ve společnosti v roce 2016 v průměru činila 60 986 korun.----Prosincový vývoj inflace dle očekávání zpomalil. Trh se trefil, ČNB byla o něco optimističtější. I přesto, že tempo růstu cen v prosinci zvolnilo, nic to nemění na výhledu zvýšení sazeb na únorovém zasedání centrální banky. Za celý rok 2017 pak inflace rostla nejrychleji za posledních pět let.--- Pánové, pokud se podivujete, co to je, tak jen jsem namátkou zkopíroval dvě záhlaví článků z posledních dnů. Podobných bych našel stovky. Tím chci jen poukázat, jaké jsou momentálně trendy a je věcí každého, jak se k tomu postaví. Zákazník, až na vzácné vyjímky, bude skučet vždy a nejvíc skučí ti, co by právě ani nemuseli. Také jsem se snažil kdysi vyhovět všem, aby všichni byli spokojeni a měl jsem velký problém říci NE. Okolnosti mě ale donutily. Je třeba odvádět práci jak nejlépe dovedu, trochu myslet na rozvoj, své lidi, také na sebe a to si nechat zaplatit. Nic více, nic méně a pokud se to zákazníkovy nelíbí, s oblibou používám hlášku roku 2017 "Sorry jako". Je to tak asi rok a půl, co mě jedna firma dávala "školení", jak se k zákazníkovi musí přistupovat komplexně, že jednou se na něm vydělá a podruhé prodělá. Já trval na tom, že jednou mohu vydělat více, podruhé méně, max. mohu být vyjímečně na 0, ale plánovaně nebudu prodělávat, a tak jsem jejich ceny, pro mě jednoznačně prodělečné, odmítl. Oni dnes balancují nad hranou. Nemám z jejich situace radost ani v nejmenším, vždyť se snažili jen vyhovět cenou zákazníkovi. A kdo myslíte že je dnes očerňuje, že jsou tací a makoví? Ano, právě ten, kterému přistoupili na ty jeho nesmyslně nízké ceny.
pátek, 12. ledna 2018
Hrouda JoJo, ale to už jsme tu řešili. Nikdy se nedohodneme mám kamarády na Moravě jsou to gumaři a jsou daleko, tak se kamarádíme. Ale v okolí 20km se jen slušně pozdravíme a to je vše pokud se potkáme a není to jenom cenou neřadím se k nejlevnějším ( 5000kč je balík to jsem asi ten levněší :D) a nejsem ani nejmilejším, pokud někdo chce slevu na mnou účtovanou práci. A přesto nevidím cestu jak se sjednotit ( Montérky mám ve vlastních barvách a s vlastním logem a dvakrát týdně v pračce abych nedělal ostudu :D :D :D) zatím se loučím , ale neodcházím :D :D