hohencenda Hroudo smutný zaplat pánbůh v Praze zakošů dost mohu kolenovrty posílat k ekonomickému sebevrahovi. S chutí to dělám když chce dělat za suchý z nosu tak at si užije večer bolavý hřbet
pátek, 13. dubna 2018
hohencenda Dobrý den bohužel fotky nejdou nahrát.......
pátek, 13. dubna 2018
Hrouda Jo a kontejner na staré šlupky mam full a jestě bordel okolo co se nevešlo. Jsem šťasten že žiju v tomto stadě. )
čtvrtek, 12. dubna 2018
Hrouda Romane to je na dlouho každý máme svou pravdu. Ale hlavní část diskuze nám utekla a to bylo to že montáž kompletů je na hovno kšeft. A tečka. Ale rozjel jsi už jednou nebo dvakrát probranou věc obsloužit kolenovrta, nebo ho poslat do háje? Můžete se smát mě to nevadí : dneska bych byl na servisu sám pokud bych ty židáky neobsloužil je cca 21.30hodin a já zavírám dnešní den - prodáno 4sady s montáží našich pneu to je dost bída :C a 18Xsada vyvážení a osa , kompletace 9x sada internet do kufru nebo na osu až po 23,4 a 2x 520/70R38 z internetu www.cz veha,( hučel jsem do pána proč nepoptal u nás - jaká bude cena volám VEHA přání zákazníka pneu OZOR :C ???? cena pro mě 15600bez faktura zákazník 15800bez to se na to můžu ..... a jen to namontuji.) 2x montáž dovezených 385/65R22,5 doublestár alašmídmlekojedysro ( ve skladu mám 10ks kama atd asi na hov....) 2x traktorbagr internet, a nějaké drobné opravy. Takže pokud je pošlu do háje tak jsem prodal jen 16pneušek a montáž cca v 10,00hodin bych mohl jít na pastvu. Musím je trpět a nejsem sám jen se přiznejte chlapci a děvčata. Dobrou a těšme se na další slunný den.
čtvrtek, 12. dubna 2018
roman Zapomněl jsem napsat, kolik autodílen chce prodávat zákazníkům "svoje" pneumatiky pocházející většinou z Auto***** za tzv. nákupní ceny....
čtvrtek, 12. dubna 2018
roman Ahoj Hroudo. Máš pravdu v tom, že "každá auto dílna má zouvačku a vyvazovačku za odběr dílů", ale i autodílny začíná trápit stejný problém jako nás a tím jsou "návrhy" kolenovrtů, že si zakoupí kolenovrt díly na netu, ty přinese v nůši do autodílny, ať to kolenovrtovi automechanik "skoro zadarmo" opraví. A ta autodílna (pokud má rozum) ho následně pošle do kelu - což je první možnost. Proč by s těmito nevýhodnými podmínkami souhlasily? Jak by mohl autoservis nést záruku za díly, o kterých nic neví a autodílna z nich nic nemá? Nebo je druhá možnost: Cena za práci pro kolenovrta bude tak astronomická, aby se na tento "model" kolenovrt příště vyprdnul, nebo aby kolenovrt odfuněl někam jinam, což je ta původní možnost. A u těch gum to bude podobné. Takže se dá říci, že se lišíme pouze v tom, jak kolenovrta "potrestat". Jednou možností je říci NE, druhou možností je "brutální cena" za provedenou službu. Ať se daří, jdu sbírat síly na zítřejší perný pracovní den.
čtvrtek, 12. dubna 2018
pepazdepa Jediná rada je zdražit rapidně komplety a za uskladnění si nechat zaplatit.Nikdy jsem nedělal nic zadarmo a mě taky zadarmo nikdo nic nepostaví,nedodá a dotace taky neberu.Uskladnění malá kola 400kč s dph,velká 500..Pro ty co si dovezou obout na uskladněná kola svoje pneu tak 1000 za sadu.Nestěžuji si.
čtvrtek, 12. dubna 2018
hohencenda Zdražil jsem práci uskladnění už nemám zdarma s cenovou válkou se vypořádám tím že budu přezouvat tak jako dosud jen to nazvu BIO KVALITA . Něco k pousmání dávám do fotek nevím jak nato dnes reagovat musím se smekat zakoši nepočkaj
čtvrtek, 12. dubna 2018
Hrouda Jojo kámo nevráti a když tak bude pořád stejnej zmr. .d od boudy do boudy hlavně hned a levně. Každá auto dílna má zouvačku a vyvazovačku za odběr dílů. Včera vedle do dílny vyfasoval soused jámovej zvedák za odběr polskejch pseudodílu. Já na něj zatím šetřím pač mě ho dodavatel pneu nechce darovat za obrat x000000kč . Ale drž se neboj já to taky nevzdám a jednou se potkáme a můžeme si říci jak to bylo celý dobře naplánovaný a dopadlo to jak jsme si to .......... zatím Čau Romane
čtvrtek, 12. dubna 2018
roman Ahoj Hroudo, píšeš "Pokud neděláš co si přejí tak jdou jinam a to je určitým způsobem ztráta protože garáží je dost". To je pravda, ale pokud budou kolonovrti i v té poslední boudě s pneuservisákem pouze vymr**vat (což budou), tak se boudař taky časem naprdne a zavede restrikce. Věř tomu, jak se říká, "že 100x nic by umořilo i vola" => takže nakonec se kolenovrt vrátí k nám i s prosíkem.
čtvrtek, 12. dubna 2018
Hrouda Zdar Romane . Souhlas prodává se a práce je dost. Ale můj případ : pneu na skladě je o proti roku 2008 na 60%tech. Kompenzace čeho většími koly ? Kompletní přezutí 15"+ prodej pneu rok 2008 ti dnes vykompenzuje osa 18" běžného kola bez prodeje pneumatiky, protože je to vozidlo s komplety ze salonu VW. Sada letních + dárek zimní jako super cenovka k vozu? Nebo snad máš samé 20" a 21" ?? Já ne, něco dělám špatně ? Uskladňoval jsem i dříve ( prodej pneu 15"-16" +kompletní montáž na jaře a v zimě a uskladnění 2X ) to určitě vyneslo víc než 21" možná s prodejem 1Xza 2roky(doufej pokud nepořídí nové auto na operák :D) a osa plus uskladnění. O fifty fifty tady nemůže být řeč. Dačije je dost rozšířené vozítko u lidí i u firem a 20" tam nejsou, ale dostávají docela levně dvě sady pneu, to je bordel. Kolenovrty řeším podobně, tady není co dodat , ale je to také určitá ztráta. Část zákazníků co si dříve pořídili pneu od nás si pořídí pneu na netu a to nemůžu popřít , zase ztráta. "pokud bych nebránil restrikcemi svůj servis, tak by se mnou spousta lidí pouze dále vymr**vala. " tady musím jen souhlasit. .. kdybych dělal "kolenovrtům" to, jak by si přáli. Pokud neděláš co si přejí tak jdou jinam a to je určitým způsobem ztráta protože garáží je dost. Já mám každý rok výsledek lepší jako finální produkt , ale je to jen tím zdražením i to se počítá. Představ si jak by jsi zveleboval servis s počtem kompletních montáží 2x za rok v počtu před 10lety + dnešní ceny přezutí . Neboj to už nezažijeme :D budeme dělat přehozy a zdražovat uskladnění aby jsme přežili . Ale jinak pohoda pořád není ještě tak zle vlastně není vůbec zle, ale mohlo by být líp, ovšem toho se nebojím. :D :D
čtvrtek, 12. dubna 2018
roman Zdravím ostatní gumaře. Zatím to nevypadá špatně, prodává se a práce je až až. Hroudo, máš pravdu, že dříve bylo víc "přezouvání" a teď je více výměn celých kol, ale je to zase kompenzováno vyššími poplatky za uskladnění a dražší práce s většími koly, takže u mě je to finančně "fifty-fifty", takže tady bych ten "hrob" osobně neviděl. Už druhý rok posílám v sezóně "kolenovrty" s netovými gumami kamsi, nebo jim dávám termín na přezutí až okolo 15.května a půlku lidí se sice naštve, ale druhá půlka si to rozmyslí a koupí si gumy u mně. To samé uskladněnky. Hodně lidí (po mém "promluvení jim do duše") mně dává za pravdu, že pokud bych nebránil restrikcemi svůj servis, tak by se mnou spousta lidí pouze dále vymr**vala. Takže ve výsledném efektu to vychází po mně lépe, než kdybych dělal "kolenovrtům" to, jak by si přáli.
středa, 11. dubna 2018
Hrouda Zdravím vás přátelé jak to jde? Už jsem to psal dříve a nemohou si odpustit to nenapsat znovu . Dost často se tu řeší kdo nám jak draho nebo levně dodává pneumatiky jak je důležité uložit zákaznikum kola na sezónu a pak si nevedomky kopeme hrob prodejem kompletů. Pro někoho je to slušná obživa a pro pneuservis je to pliživá rakovina. Denně 80% komplety a 20% přezouváni to je o proti roku 2008 například obrat o 100% tehdy 20% komplety a 80% montáže. Výsledek je určitě jasný po finanční stránce
úterý, 10. dubna 2018
SJM Tak dohoda je na spadnutí. 20% bych hodnotil jako velmi solidní výsledek. Škoda ( myšleno s malým "š"), že takových odborových organizací není více. http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/platy-ve-skode-auto-zrejme-vzrostou-o-vice-nez-20-procent/1606242 A co na to odbory ve firmách, zastupující občany východních a balkánských států, samozřejmě v prvé řadě i českých pracujících, kteří rovněž nemají čas blábolit a musí makat na 120%? I těmto firmám se evidentně daří. Bodejď ne, majitelem je nejpracovitější, nejpoctivější člověk, který téměř nespí, jen maká a maká. Nechejme ale ironických poznámek, každý je strůjcem svého štěstí. Tady je to podobné, nikoli ovšem se Škodou. Zvýšení v okolí se odehrává v jednotkách %, ponejvíce do 5%, mnohde ani to ne. Týden dovolené navíc má hrubým odhadem dosti slabá polovina firem. Průměrný příjem se pohybuje kolem 25-27 tis., to však zdaleka neznamená, že nastoupíte a dostanete ho. V drtivé většině, je ta tím a ne zrovna málo, přesčasových hodin. Tzn., že při 5% navýšení tarifní mzdy (cca 16000), činí navýšení nějakých 800 Kč hrubého (cca 650 čistého). Tuto částku lehce pohltí inflace a ani nemrknete. Tak takto u nás funguje ono razantní navyšovaní platů, které nám dnes a denně vtloukají do hlav média. Nebýt jich, ani by se mnozí nevěděli, jak se mají dobře. Je otázkou, zda platová situace ve Škodě bude mít efekt sněhové koule a pokud ano, jak daleko se koule od MB zastaví, ale mám obavu, že do zemí moravské a slezské orlice nedorazí. Tak potom se již lid musí spoléhat na naše osvícené vůdce, řídíce se heslem:" Slibem nezarmoutíš" a v případě nezdaru "za to může Kalousek".
sobota, 7. dubna 2018
hohencenda Pěkně napsáno kéž ten co to přečte vezme si něco z toho.
SJM Ještě něco málo ke mzdám:https://byznys.ihned.cz/c1-66098860-stavka-se-blizi-odborari-skody-auto-odmitli-zaokrouhleni-bonusu-na-60-tisic-korun-dalsi-jednani-oznacili-jako-limitni Škoda je do jisté míry lakmusový papírek. V článku mě zaujalo především toto:"Podle člena představenstva Škody Bohdana Wojnara je třeba najít kompromis. Výrazné zvýšení platů ve firmě, která má téměř 32 tisíc kmenových zaměstnanců, může v Česku ovlivnit celý automobilový průmysl. Pokud by Škoda zaměstnancům zvýšila platy příliš, může na to paradoxně doplatit". Jak jsou najednou chápou potřeby i ostatních? Jaký náhlý obrat? Ne, je to jen holé pokrytectví. Z jedné strany nutí dodavatele cenou a splatností jit až na krev a nyní se bojí, že vysají dodavatelům lidi. Tzn. že velmi dobře vědí, jaká je tady v průmyslu mzdová hladina (na 1/3 západu) a nechtějí ji rozkolísat. Pokud mají tak smělé plány do budoucna, měli by myslet v prvé řadě na své zájmy, pak na zájmy svých dodavatelů a ostatní nám mohou být...však víte. Pokud by pustili chlup dodavatelům, tak ti nebudou mít problém přetáhnout lidi jiným firmám, kde vyplácí mrzký peníz. Tomu se běžně říká zákon nabídky a poptávky a je to jeden ze základních principů tržní ekonomiky. Je zvláštní, že u Schade potažmo VW to neznají. Jen takto se lze se dostat na vyšší platovou úroveň, aby i obyč. pracující neměl problém pustit chlup, např. za přezutí. Přidávat jen státním zam. je hezké, ale kdo má na ně vydělávat a do nekonečna to také nelze. Jak je vidno z ek. výsledků, 32 mld. čistého zisku není zrovna málo, otázkou je, kde skončí. Pokud by každý jejich zam. dostal přidáno velmi solidních 10000Kč/měs, celkový čistý zisk by poklesl o cca 5 mld. a byl by bratru 25 mld.. To neni přec tak málo a nejúsměvnější na celé věci je, že největší strach, aby nezvedli platy příliš mají ti, kteří berou za den podobně, co přeplacený škodovák na lince za měsíc.
středa, 4. dubna 2018
BF Hezký den přátelé gum. Po dnešku mohu jen zase říct z dlouholetých zkušenosti že nákladní, agro pneu je dělat životu nebezpečno. Zákazník si dovezl nové traktorové pneu Cultor ze Srbska, duše a že to potřebuje nahodit. Tak ano, proč ne řekl jsem a šli jsme na to. První pneu bez problémů, druhá šla taky jak po másle až do huštění a i když jsme udělali co měli a dodrželi vše co šlo a co mělo a má být milá pneumatika při tlaku cca 2,1 atm vybuchla! Bomba jak blázen, škoda u mne na servise cca jen naštěstí za +- 5000,-, ale hlavní je že se mi ani snad i klukům nic nestalo! To uvidím, ale až zítra. Mne osobně zvonilo v uších ještě další 2 hodiny a moc chuti pak už do takových kšeftů fakt není. Dělat těžkou dřinu, nechat se zmrzačit, zničit si stroje a to vše jen za pár korun za práci? Co k tomu říct ? Kdyby byly gumy ode mne řeším všechen problém se svým dodavatelem, který je pro tyto případy pojištěn, teď jak blb budu muset řešit asi svou pojišťovnu nějak složitě, zjistit od zákazníka dodavatele který mu pneu prodal a to jsem zvědav jak se k tomu on ten prodejce postaví. Prostě na houby kšeft a ještě se doprošovat o to aby byla škoda uhrazena. A co říct na zde zmiňovaný inzerát z pneuservisu z Toveře?-viz originál- http://www.hebnarpneu.cz/volna-mista/ Ano já souhlasím s 20 tis.čistého, ale a pouze a jen na pneuservise osobním, absolutně bez sobot, pouze za základní hodiny. Vše co je navíc a to- soboty, přesčasy, letní, zimní sezona je úplně mimo tuto část výplaty. Za to jaké požadavky chce bych mu minimálně poklepal na hlavu jestli se nespletl a jestli trochu uvažuje co vlastně za tu práci chce on nabídnout. Dělat někde venku, na poli, nebo někde pod plechovým přístřeškem v zimě či létě, v dešti, sněhu traktory, bagry, kombajny, em vozy atd, atd za nabízené peníze je pro mne neskutečná ubohost. Jestli si bohužel majitel ještě neuvědomuje že totálně kazí ceny práce v Olomouci, ale i ceny obchodu u těch jeho dovezených převážně Čínských pneumatik pak je to těžké, ale tak to bohužel už asi podle informací lidí v oboru je. Pak se nemůže divit že nikoho odborného nesežene a že nesežene i rozumného, zdravého, plnohodnotného člověka který by to chtěl dělat za tuto děsnou almužnu jsem dnes opravdu hodně přesvědčen. Svůj tvrdý názor jsem více jak měsíc tomu nazpět poslal na uvedený email.(asi manželky). Úplný závěr -- Práce velmi těžká, životu nebezpečná, hodně špinavá, zodpovědná a pak je zaplacena jak uklízečka dnes v hypermarketu za 6hodin práce, protože si majitel neváží svých kvalifikovaných lidí. Smutné zjištění v oboru kde rozum dávno opustil hlavu a kde marže na pneumatikách a práci často hraničí s charitativní činností. Hezká zbytek dne přeji.
pondělí, 26. března 2018
SJM Jen pro pousmání. Tuším, že to bylo včera, nebo v sobotu, kdy jsem viděl billboard: "Přijmeme řidiče dodávek. Příjem až 55000 Kč měsíčně". Tam až jsme to dopracovali. Již se neuvádí mzda, či plat, ale příjem! Touto reklamou chtěl zadavatel říci asi toto: Nabízím minimální mzdu + nějaké diety + možná nějaký cash za ujeté km. Jak známo, u dodávek bez tachografu se na nějaké bezp. přestávky, pracovní dobu, pátky, svátky, absolutně nehraje. A co by na mou kritiku odpověděl inzerent? Vždyť to tak dělají všichni a měl by také pravdu. A voootom to je. Stát sleduje online prodej každé mrkve na trhu, ale že jeden dopravce vedle druhého, včetně jejich zaměstnanců, odvádí na důchodový a soc. systém naprosté minimum, často vůbec nic, nechává všechny v pohodě. Jak charakteristické pro tento stát.
pondělí, 26. března 2018
BIB No inzerovaná nápln práce za 20tis čistého + přesčasy je to velká bída... byl by skoro zázrak kdyby někoho schopného sehnali. Práce mechanika je ted pekne draha, ale porád jsou bohužel střelci co přezují např. 16" kola za 400/sada... :-(