Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
Hrouda
Hrouda Čendo to určitě ne. Každý nově napsany zákon platí az od doby schvaleni. Ta regulace ma pomoci ne ničit. Starou L120 bez pásu nikdo nesešrotoval a jezdi po silnicích dodnes. Každej si v ty unii dělá pravidla k obrazu svému tak proc si něco neprotlačit. Žádnej poslanec nemá v rodině pneuservizaka tak to neni na pořadu dne. Drž se pevně Čendo pojedeme z kopce. Ahoj
středa, 20. června 2018
 
hohencenda
hohencenda Hroudo Hroudo i ty Brute tož abych to zabalil....
středa, 20. června 2018
 
Hrouda
Hrouda Napadlo mě že v každém oboru je určitá regulace. (nelze otevřít novou restauraci bez: ......... a ......... a k tomu odpovídajících prostor.) Nepíšu o regulaci nejste vyučený vulkanizér, nemůžete dělat pneuservis to ne to by tu 80% lidí skončilo, máte prostory a chuť a zkušenosti? Tak se předveďte. Příklad který by našemu oboru prospěl více než neustálé zbrojení a s tím spojené zdražování a naopak zlevňování. Pravidla pro rozjezd. Kapacita servisu cca prodejna 30m+ dílna 70m = Parkovací místa pro zákazníky 2+1 vozejčkář ( ať to nestojí kde se dá i nedá a má to úroveň), zvedací zařízení k tomu určené (zvedák tahací na 2t z kelly to není ono) Pokud se bude servis nacházet v obydlené části obce nebo města hluk a prach jde přece o zdraví okolních obyvatel. Osvětlení a odvětrání . ( garáž o jedněch vratech a oknu s drátěnkou nemůže být řeč). Každoroční školení na opravy pneu ( někteří by to potřebovali jako sůl) školení za peníze někomu by to udělalo radost . Základní vybavení nutno zavést pravidlo že vyžitý a vyřazený stroj na Sbazaru není to pravé pro otevření provozovny. Prostor pro zákazníky (ne židle na dílně nebo venku pod pergolou). No prostě pravidla pro start a bude to mít i úroveň. Každé nově otevřené zařízení má dnes svá pravidla jen pneuservis se dá otevřít i na zahradě nebo v garáži vedle školky. Stejně nám všem největší vrásky dělají nové a nové servisní místa a tím i odliv zákazníků ( kteří se potom vracejí , ale nesou si sebou vzpomínky na to jak Franta to dokázal dělat za 300kč a vy chcete 900kč) ani nevzdechnou proč odešli od Franty to už neřeknou. Pak i ten internet bude více či méně v prde...... nebudou plech. boudy. A cena práce se sama zkalibruje k nutným a zákonem daným nákladům. Je to hodně a hodně zjednodušeně napsané, ale určitě chápete co chci říct. Pokud půjde začít podnikat v tak mizerných podmínkách, tak nikdy nebude cena práce v mezích zdravého rozumu. Zákazník si je dobře vědom že bouda bude levná a vy co máte servis na úrovni a máte zaměstnance, budete vždycky zloději :C jsou to nerovné podmínky, které nekončícím zdražováním a z druhé strany nekončícím zadarmomučením nikdy neskončí. Položte si otázku : Znáte nějakého větnamce co vlastní bagr nebo se živí jako topenář. Proč je v každém městě jen jeden krytý bazén a není na každém rohu ulice ???? Jsou to ta pravidla pro provoz ( Bazén je moc náročný na rozjezd a večerka jde provozovat i ve stavební buňce. A to nemusí zdaleka ani vynášet Travička zelená to je naše potěšení ....... tralala. Přeji krásný večer :D :D
úterý, 19. června 2018
 
BIB
BIB Romane, takovouto informaci jsem dal na svůj web poprvé vloni před zimním blázincem a bylo to super... lidi skoro vůbec neotravovali :-) mimochodem máš úžasně zpracovaný web
úterý, 19. června 2018
 
BF
BF Romane, toto je velmi hezký a názorný případ jak to jde v sezoně udělat . Jak psal SJM, jsme národ často připosranců a mezi námi servisy je jich ažaž, takže se přidají jen ti co mají skutečné koule. Rozumný servis který chápe současnou situaci a trh, prostě musí nějak situaci reagovat a řešit. Já jsem rozhodnutý pokud se situace radikálně zvrtne díky tomu co se tady ve městě děje k tomu taky tvrdě přistoupit. Mám však výhodu, že jsem znám že tyto pneu na servise dělám za jiné peníze a tak mne tito pastevci internetu naštěstí otravují velmi sporadicky. Je potřeba prvně se postarat o uloženky a pak také co nejvíce prodávat pneu které jsou na skladě, které generuji zisk oproti dovezeným novým gumám odkudkoliv. Tím že radikálně doprava a další vstupy internetu zdražují se konečně vyplatí naskladnit více pneu a mít oproti ostatním náskok a jasnou výhodu. Ta je letos více než patrná. Romane, vážím si tvého postoje, věřím že zaseješ nejenom v HK semínko naděje a ukážeš třeba dalším že to prostě i bez dovezených gum funguje zcela normálně. A jen na závěr bych chtěl napsat že interneťáci i když nabídnou za přezutí Octávie třeba 1500,-Kč, ale vždy jen s podmínkou že gumy budou brát tyto servisy od nich, je nereálné, utopistické, protože to mnohem dříve se právě pneuservisy spojí v sítě a pak si dovolí právě tou silou nakupovat mnohem lépe než ten parazit a ten je hlavně bez té podstatné přidané hodnoty - nemá totiž své pneuservisy kde mu to udělají. A to se dnes již ve velké míře děje. Pneuservisy společnými nákupy nahlodávají a postupně i rozežírají internet s pneumatikami do ulice a to se bude i do blízké budoucnosti podle mne stupňovat, což je pro mě důležité, směrodatné a lze to vidět už jasně a zřetelně teď. Takže heslo dalších dní zní : Vydržet! Hezký den přeji.
úterý, 19. června 2018
 
roman
roman Ahoj přátelé černých a kulatých věcí. Tady je moje řešení, jak zvládnout přezouvací bláznění alespoň trochu ve zdraví. Osvědčilo se mě to loni na podzim i letos na jaře: http://www.pneurevue.cz/profile/roman/photo/1-roman/3.html
pondělí, 18. června 2018
 
SJM
SJM Ahoj kamaráde. Je cítit z Tvého povídání, že zase vidíš světlo na konci tunelu a ten nápad s termínem je fakt hodně zajímavý i když na zdejší připosraté poměry i poměrně odvážný, ale známé rčení praví: Kdo se bojí, se... atd., asi mnozí znají. Vidím tam jedno ale.. Na podzim někdy v ten čas mají být zase nějaké volby a již teď se tlačí do hlavy ovčanům, že Andy a spol vše zařídí, vše postaví, vše napraví o mnohé se postará a hafo toho bude téměř ZADARMO. Jde nám hlavně o seniory, na ty je u urny (volební) spolehnutí, velká část se nechá opít rohlíkem a hlavně, jsou jich 2,5 mega. K tomu všemu přičtěme všelijaké úřednictvo, kantorstvo + silové složky a živnostník aby se z toho všeho pos...l. No a co, dobre im tak, stejně všeci len kradnů. Závěrem malá vsuvka stran problematiky pracovní síly. Včera jsme navštívil vzdálenější rodinu. Panovala ohromná radost, že vnučka byla přijata na gymnázium. A teď do podstatné: Ze třídy s 29 žáky se hlásilo 19, přijato bylo 15. Zbývá 14, ze kterých jde na střední školu 11 a do učení 3. Není tu něco divné? Jedině tatínek v rodině to pochopil správně, když pravil, že toto je výsledek, že již půl roku prosí elktrikáře, aby mu udělal instalaci v dílně, ale ten ta 250Kč/h(na ruku) nemá čas ostatní také ne, ale žádají navíc až 400Kč/h. Tak třeba v budoucnu to zapojí např. Mgr. rekreologie......
pondělí, 18. června 2018
 
BF
BF Hezký nedělní večer přeji. Tak máme další červnový týden za námi a blíží se mílovými kroky letní prázdninové měsíce kdy se mnohé pneuservisy nadechují k přípravě na další zimní sezonu. Předobjednávky jedou jak na běžícím pasu a je radost sledovat, že se střední a větší pneuservisy toho vůbec nebojí. Opravdu ne. Čísla mluví jednoznačně a to je jen dobře. Nárůsty objemu zimních pneumatik v předobjednávkách značí, že si jsou tyto servisy dobře vědomi po jarní velmi úspěšné sezoně pokud jim to kapacita dovolí, jak jsou nesmírně silní a že mohou a musí využít výhody které jim přináší toto naskladnění. Není to jen ta opravdu super cena, ale další malé i obrovské výhody které dnes výrobci a dodavatelé k tomu přidávají. Je skvělé sledovat a mám upřímnou radost, že se karty přesouvají s toho až moc přehnaně zavšiveného internetu do pneuservisů. Mám obrovskou radost, že mnozí z nich chtějí dokonce v některé hlavní části zimní sezony odstřihnout internet od možnosti se u právě nich přezout. Je to naprosto logické a taky i podle mne žádoucí a správné, protože v sezoně není čas na hlouposti typu přehozu lidem z dovozu z internetu, ale je potřeba s tím co mají za lidi v dílně na hlavním a prvním místě obsloužit uskladněné pneu od zákazníku, své věrné kteří roky jezdí a kupují pneu na servise a ne dělat poskoka a sluhu mnohým parazitům oboru. Rád se k nim připojím a pokud se situace tady ve městě silně vyhrotí, což je v současnosti velmi pravděpodobné a budu o tom asi i brzy zde psát co vše může servisáka potkat za doslova sviňárny, pak např. z technických a provozních důvodů od 10.10.do 10.11. nepřezuji ani kolo které bude nové a i když se lidi objednají přes internet v mé rezervaci nebudou obslouženi ani náhodou. Bude to všude napsáno a velmi rád tuto pro mne až někdy potupnou práci přenechám někomu jinému, který bude tuto činnost v hlavní sezoně provádět. Opravdu velmi rád to udělám, protože vím přesně co mne bude čekat pokud se naplní černé informace z města o ostatních solidních pneuservisech které tady jsou. I když je to třeba u mne symbolických pár dovezených nových sad, přesto podpořím další kolegy kteří nechtějí být jen hloupé ovce a chtějí nastavit určité limity pro dovezené nové gumy odjinud. Ano, tohle má podle mne hlavu a patu která může nasměrovat lidi tam kam je my servisy potřebujeme dostat a ne že si oni z nás a internetoví paraziti udělají jen hloupé pohunky a služebníčky. Tohle letošní zimu nebude a ani se to podle mne i na beton nestane. Předobjednávky u solidních pneuservisů narostli do velmi zajímavých čísel a tak je jasné že prodávat a hlavně i montovat se budou pneumatiky předobjednané a fyzicky uskladněné na servisech i proto že za současného stavu, kdy každá ruka je potřebná na servisech, aby se také z toho ti lidi kteří tam pracují dobře zaplatili . To je jasné a směrodatné. Bez lidí však musí jít z kola někdo ven. A teď je to parazitující internet a to snad pochopí každý kdo trochu na svých servisech který má zaměstnance uvažuje. Jsem rád že se to posouvá tímto směrem a po vyjádření internetových prodejců v novém pneurevue se musím s klidem jen usmát, protože jeden byl zcela mimo mísu, neřekl vůbec nic a druhý neřekl vlastně taky téměř nic i když psal něco co pomůže nevím komu. Jen tak dál, jen houšť takových spojení a bude kvalitním servisům líp. Zima bude letos velmi náročná pro mnohé, bude zkouškou někdy možná života a smrti, ale už i vidím světýlko v černém tunelu a to je hlavní, protože naděje umírá poslední a to je moc dobře. I proto omezit internet v časovém pásmu na životě třeba právě tuto zimní sezonu není vůbec špatná myšlenka, protože pneuservis musí jednoznačně myslet především v dnešní těžké době na sebe, své lidi kteří dnes chtějí výplatu a ne almužnu a aby také bylo na rozvoj pneuservisu a ne jen na jeho přežívání. A to jen z práce dovezených nových pneumatik z lidí z ulice absolutně nelze naplnit. Proto je třeba dělat krůčky vpřed, které zase udělají úsměv na tváři mnohým solidním pneuservisákům a věřím že ta doba zase přijde. Hezký zbytek neděle přeji.
neděle, 17. června 2018
 
Shambo
Shambo BF : obávám se, že nikoliv jelen v říji.... jen moje zlaté parohy budou k mání v internetové aukci se skontem 89,5%.
čtvrtek, 14. června 2018
 
BF
BF Shambo, děkuji za článeček v Pneurevue který odráží stav a situaci a neboj, v roce 2028 budeš běhat po servisech a návštěvách výrobních závodů jako jelen v říji a v roce 2038 ještě budeš plnit tuto diskuzi svými krásnými články u šálku kávy, či skleničky vína v křesýlku pohody (((-:
středa, 13. června 2018
 
Shambo
Shambo Napište komentář...Přátelé pryže, vy věrní samurajové, Spartánci a odbojáři. Dovolil jsem si o tom všem čmrknout do nového čísla pár řádků. Věřím ještě jedné věci - druhé pololetí 2018 bude znamenat posílení pozic solidních, stabilních a ekonomicky řízených dodavatelů. V nákladních. A pokud ne... tak další termín mám v notýsku u roku 2028, resp. 2038. Ale to už mi asi bude pryž vonět po sazích a dýmu z pece. Jistě, žádnou paniku :) A zítra ráno - ke strojům. Odvahu a čest.
neděle, 10. června 2018
 
Hrouda
Hrouda Hrouda Ahoj kluci. Hodně dlouhé čtení a je tam hodně pravdy. A taky hodně ALE A KDYBY ! Mám okolo sebe dílny kde podnikají bývali zaměstnanci autorizáků a bývalí řidiči z povolání, atd. Jejich důvodem k odchodu z předešlé pracovní pozice je mzda a kdyby byla třeba 50 000kč což si nikdo nemůže za současné situace dovolit, tak by stejně odešly . I v té nejzaprděnější dílně kterou otevřou a po prvním roce provozu už jí nezavřou si vydělají s prstem v nose 100 000kč/ZA MĚSÍC ( gumy , podvozky, čelní skla, opravy a šmelina.) nájem v prázdných kasárnách 5000kč energie 3000kč. vercajk na alibabě a od elitu za pár kaček . Pokud dají první rok tak už neskončí. A jejich cena je taková protože pro někoho kdo makal za 25000kč čistého( buzerace, nekuřácká dílna, šef co jen remcá a podobné požitky pracovní doby ) je 100000kč hrubého neskutečný balík. A je jim srdečně jedno že to jde i lépe nechtějí se rozvíjet , to je zodpovědnost a velká starost a HLAVNĚ NUTNOST A PODMÍNKA ROZVÍJET SE ZNAMENÁ ZDRAŽIT. Ti co jsou zatím na našich dílnách to jsou vlastně ti lenoši co nechtějí žádnou ani tu nejmenší zodpovědnost a to je dobře jinak do montérek půjdou i ti co je nikdy na sobě mít nemusejí .Hrozná představa CO. Další kapitola zase jindy : bude to o servisech v autodopravě 40tahačů obrat ve 100vkách milionů a potřebě mít vlastní osobní a nákladní servis vše za 400kč + benzinovou pumpu ( všude jsou lupové tak ať netratím) A JÁ na to se... jdu k vodě a chytím trošku hnědé. Ahoj kamarádi.
neděle, 10. června 2018
 
BF
BF Nazdar kamaráde SJM. Bezesporu máš naprostou pravdu, že i opačné případy se dějí a stávají. Je jasné a je i dobře že když je kluk šikovný, zručný, šéf na to kašle, neplatí ho dobře a vydělává ještě někomu jinému na X1, X3,nebo v klidu třeba na X6 pak je jasné že je něco špatné a že se sbalí a jde třeba podnikat. To absolutně schvaluji, fandím mu a přeji hodně odvahy a štěstí. Sám znám pár příkladů a jsem přesvědčen že je to často ku prospěchu oboru. Horší je když je to jen mechanik pneuservisu, který nechce přistoupit na servisní úkony, chce jen dělat osobní gumy které jsou dá se říct sezónní a chce za základní práci na pneuservise 30 tis.čistého. Pokud je to i nákladní vytížený pneuservis, tak ano, to je naprosto v pořádku za tu dřinu bezpodmínečně si zaslouží často i více, ale pokud je to sezónní věc kdy 3-4 měsíce makáš a zbytek roku dělají max 40-50% pracovní doby tak je to pořádný úlet, protože je dokázané a spočítáno velmi dobře že při všech odvodech našemu vládci daní si prostě ten mechanik pneuservisu na sebe absolutně nevydělá a je dotován ziskem s pneu apod., což má být logicky nepřípustné. To je problém troufnu si říct 70-80% pneuservisů v ČR. A tady narážíme opět na cenu práce v pneuservise, která neodpovídá současné celkové situaci. A i proto odcházejí houfy lidí z pneuservisů, protože je prostě nelze službou zaplatit. V sezoně ano, ale po ní? Ani náhodou nevytáhne majitel z kapsy s odvody co po něm mechanik chce každý měsíc, protože to prostě ten další měsíc vůbec nevydělá, protože marže s pneu je stále neodpovídající. Ano je vinný i ten majitel, že prostě dělá za hubičku. Ano bojí se že vedle dělá ještě levněji a tak se bojí zdražit. Ano, tím příjde stejně o toho člověka z dílny a pak i z té ulice. Problém je velmi obšírný a celospolečenský. Vidíme to na každém kroku a ve všech oborech. Proto je teď důležité najít výhodnou spolupráci s některými dodavateli kteří si dobře uvědomují, že bez pneuservisů prostě neprodají to černé kulaté. A pokud nabídnou jen cenu je to už hodně málo na dnešní trh, který si hledá nový směr a razí cestu hustým pralesem. Tady a teď se přesně ukáže pravá tvář dodavatelé. Musí ustoupit z mnoha nesmyslů které měli zažité a najít nový směr pro pneuservisy, aby vůbec dnes prodali, protože jsme zase u toho nejpodstatnějšího v současnosti --Kdo to vlastně vůbec přezuje? Jsem přesvědčen že letošní zima bude zkouškou obou stran. Jak dodavatele tak i servisu. Věřím že paraziti oboru dostanou pořádnou ránu ne přes prsty, ale přes celou hubu a budou vyléčení jako nikdy předtím. Věřím, že mnozí dodavatelé a už to vidím v zimních předobjednávkách nabídnou nejenom výhodnou cenu pro pneuservisy, nabídnou další jasné výhody a služby hned a ne jak bylo zvykem, že pak se pojede na zájezd, pak se dá nějaká kravina za to a ono. To je minulost, teď jde a hraje se úplně o něco jiného. Jde o přežití mnohých servisů, ale i velkých dodavatelů jako celku. Internet je kapitola sama o sobě a osobně nevěřím, že nějak poroste v segmentu pneumatik do lidí z ulice. Tam to nejede podle mne už teď ani náhodou už díky jen třeba tomu, že ty kvalitní pneuservisy je buď nepřezují, ať už z jakéhokoliv důvodů, nebo omezují jak jen jde a hlavně, že jim zdražuje doprava a to je štve nejvíce, že mají platit najednou za co byli zvyklí to mít ještě nedávno zdarma a tím pádem je servis kolikrát levnější. Sám na servise letos jsem měl maximálně pár sad z internetu a když se bavím s kolegy kteří mají velmi solidní servisy mi potvrzují že letos to spadlo na minimum a prodali absolutně rekordní čísla. To je jen dobře a čísla těchto gum které si dovezou musí v budoucnu klesat na přijatelnou hodnotu. A pokud to budou přezouvat garáže, boudy a plechšopy, tak já se zlobit vůbec nebudu. Aspoň to neuvidím, nebudu to mít na očích a moc dobře vím že oni ty 19,20,21, RFT, TPMS apod absolutně nedají. To vidíme dennodenně na svých servisech. Takže to jsem absolutně klidný. Proto říkám, zima 2018 bude hodně náročná pro všechny, ale jen skutečně dobrý dodavatel který teď během měsíce s nabídkou na zimu nezaspí a kvalitní pneuservis bude jednoznačný vítěz. O tom jsem přesvědčen a věřím že to tak i bude. Hezký, pohodový, zbytek neděle přeji všem rozumným lidem v oboru.
neděle, 10. června 2018
 
SJM
SJM Zdar Bořku, tak Ty jsi se rozmáchl. Jak jsem začal rolovat kolečkem na myšce, rozsahem to začínalo připomínat projevy s. Castra. Samozřejmě ne obsahem. Jako obvykle, neví co velice dodat a snad Tvá predikce vyjde. Oni, již drahně let tomu, pánové VW zpívali "jednou si dole, jednou nahoře", tak snad zase po dlouhé době bude platit to druhé. Ač sám jsem již druhou dekádu zaměstnavatel, je mezi stále nemálo takových, co nepochopili, že dlouhodobě úspěšná firma má náročného, ale také uznalého a spravedlivého šéfa s vizí a pracovité, loajální a spravedlivě odměněné zaměstnance. Příklad autoservisu za humny: Velmi pracovitý majitel(znám osobně), bral výhradně mladé kluky ( k použití 1:10, jeho slova), něco je naučil, moc neplatil, když některý zvedl kotvu, za pár dnů byl na jeho místě další. Za ta léta se jeden vyvedl a zůstal tam do dnešních dnů, ale má již našlápnuto na vlastní servis. Ptám se ho (taky se docela již známe), co ho k tomu vede. Pravil: Jsem tu prakticky celé dny sám, protože za ty prachy co nabízí, sem nikoho ne nezíská. Také již on odvykl špinavé práci a nejraději sedí v kanceláři, nebo v autě a když přijde na dílnu, jen nadává, jak se na všechno vy......., zda mu to za to stojí atp.. Proč ale neřekne, že manželka leží v novém domečku u bazénku, s prací sekla a všude vykládá, jak dělá účetnictví manželovi. Těch 20-30 dokladů za měsíc? Také zapomněl, že i cérce postavil nedávno domeček, a ta hodna svého IQ se ostentativně projíždí dědinkou ve své X1, zatím co manželka v X3. Je jasné, že z místních o jeho služby nikdo nezavadí stejně jako lidé z okruhu dalších 10 km. Co dodat, ten chlapec má v podstatě také pravdu a můžu mu jen popřát, že se chce do toho pustit sám a nejde točit volantem, kde dostane dnes na ruku hned 30 papírů. To je zase druhá stránka dnešního stavu.
sobota, 9. června 2018
 
BF
BF Krásné sobotní odpoledne přátelé gum. Dlouho jsem nenapsal, musel jsem poladit mnoho věcí a hlavně i užívat pohodu po masakrové jarní sezoně která vstoupí do mnohých pneuservisů jako něco neskutečného. Léto před námi a na servisech se už řeší zase zima. Předobjednávkové formuláře dodavatelů se začínají množit jak hub v lese. (nevěřil jsem vlastním očím dokud jsem to nespatřil co v současnosti už rostou za krasavci v našich lesích) Ano, hon za zimní předobjednávky je tady a bude hodně veselo!!! Proč? důvodů je několik a to i velmi závažné. Napříč republikou je v současnosti jasné, že nejsou lidi na všech typech servisů a to je otázka prvního ražení, protože se stav bude ještě zhoršovat a to jsem naprosto přesvědčený že pomyslné dno odchodu lidí ze servisů je ještě trošku daleko. Otázka, kdo to bude přezouvat? Kdo, je otázka u někoho doslova života a smrti servisu. Dodavatelé ať už pneumatik, ale především náhradních dílů se u mne dennodenně zastavují a vyprávějí příběhy ze kterých mne až mrazí. Když už dnes mají autoservisy problémy s udržením zaměstnanců , kde marže a zisk na dílech je stále v říši snů oproti pneumatikám, kde se denně točí brzdy, čepy, tlumiče apod. jak na běžícím pásu, pak jak se u nás říká Koza dojí krev!!! Když mi někdo řekne že ráno příjde zaměstnanec do práce a řekne majiteli že buď mu dá okamžitě novou smlouvu a v ní minimálně 30 tisíc čistého, bez sobot, bez jakýkoliv přesčasů, jen za základní hodiny jinak se na to může vy... a balí to hned bez jakéhokoliv rozmyslu ze servisu, pak je už vše marné, marné a znovu marné. Zaměstnanec se v klidu zbalí a nějaký paragraf okamžité výpovědi ho v dnešní době vůbec netrápí. Další den nastoupí kdekoliv a je zase čistý jak Panna Orleánská. Smutné zjištění pro zaměstnavatele, který ho třeba roky živil, podporoval, pomáhal. Situace na trhu práce je katastrofální. Tenhle týden jsem měl téměř hodinový konferenční rozhovor s úřadem práce a mohu všechny ujistit, že jsem nenechal na nikom odpovědným suchou niť. Ano, vykecal jsem se, nic se nezmění dokud tu bude to co v současnosti je a jak se to i vede např. ve školství, ale ulevilo se mi tak jak už dlouho ne. Vraťme se však k předobjednávkám. Kdo to bude přezouvat byla první věc která je namístě. Další věc která nelze opomenout je cenová válka mezi dodavateli která hraje velkou roli v předobjednávkách. Ta bude zajímavá na sledování stavu a situace. Další jednoznačný průlom je zde v nabídkách služeb pro servisy a hlavně i lidi kteří kupují pneumatiky na své plechové miláčky. Už pomalu a jistě bude končit to že na trhu je desítky značek které nic neříkají, nic nenabízí, nic nevytvářejí pro servisy a to především pro ně. Dnes pomalu nastává nová doba, kdy mnohé značky budou bojovat o ten daný servis aby vůbec nějak prodala a aby byla namontována což je směrodatné pro každý pneuservis. Proto jsem nesmírně rád, že někteří dodavatelé tohle zcela pochopili a to co je už vytvořeno, nabízeno na letošní zimní sezonu pro servisy je ne skvělé, ale fascinující a nesmírně to požene mnohé servisy vpřed zcela novou cestou svého obchodu s pneumatikami. Nebudu se rozepisovat, brzo se to dozví zcela všichni a bude to podle mne velký a zásadní zlom v této branži pro prodej a servis pneumatik v pneuservisech. Žádný internet, žádné plané řeči, ale skutky pro servisy. Dnes dobrý prodejce musí umět díky tomu že nejsou servisy schopné vydělat na pneumatikách dostatečný zisk pro sebe a své lidi nabídnout další alternativy třeba i na svůj úkor. A jen ten kdo to provede a udělá vstřícný krok bude vítěz a bude i prodávat. To co přišlo je pro mne osobně velkým zadostiučiněním naší špinavé a těžké práce, je to co tu ještě nikdy nebylo a vůbec není a jsem rád že se našel dodavatel, který si to pevně uvědomuje, že pneuservis je zcela na prvním místě řetězce který musí podporovat, ne lidi z ulice a už vůbec ne internetový prodej, který dostane už letos v zimě díky tomu že servisy nemají kapacitu pro tyto lidi kteří si něco dovezou z internetu pořádně na frak. Internetový prodej bude mít tuto zimu obrovský problém. Doprava jim roste a servisy v sezoně nebudou už někteří vůbec přezouvat dovezené kola aby zajistili především své věrné zákazníky kteří od nich kupují pneumatiky a kteří je mají u nich uskladněné apod. Do toho ještě nabídky od slušných dodavatelů kteří vycházejí pneuservisům co nejvíc vstříc a je našláplé na problém pro některé parazity oboru. Děkuji za to že se mění v tom negativu co máme kolem sebe aspoň něco k pozitivnímu chodu pneuservisů které potřebují nějakou vzpruhu po těch šocích co za poslední léta zažili. Náročnější sezona se blíží mílovými kroky a jestli bylo na mnohých servisech peklo na jaře, pak si troufnu říct že zimní sezona bude o dost divočejší a hlavně nervóznější. Proto říkám, soustřeďme se na své servisy a dobré dodavatele a vynechme některý odpad co tuto branži jen kazí. Letošní zima se u mne zase oplatí naskladnit ve větším měřítku, budu rád že se mohu s klidem připravit a mít zboží ve větším počtu doma pod střechou. Dokupy a dostupnost i díky třeba dopravě budou většinou podstatně horší a to je dobré znamení pro pneuservisy které naskladňují, protože internet bezesporu hodně zapláče i když bude tvrdit pravý opak a garažfušer mistři co nekoupí na sklad ani gumu taky pohoří. Kamionové závozy servisům na jedno místo mají své opodstatnění, kouzlo a hlavně přinášejí potřebný klid do práce kvalitních pneuservisů, kteří myslí dlouho dopředu oproti těm kteří vědí co je max. dnešek a zítřek už absolutně neřeší. A proto věřím že bude po zimní sezoně na mnohých rozumných pneuservisech příjemné veselo. Hezký zbytek soboty přeji všem rozumným v oboru.
sobota, 9. června 2018
 
Shambo
Shambo To budou tak vlaky v hlavě.
úterý, 29. května 2018
 
SJM
SJM A co zóna u Přerova? Ne málo občanů stále netrpělivě dnem i nocí vyhlíží, kdy již konečně dorazí vlaky investicí.
úterý, 29. května 2018
 
Shambo
Shambo Aeolus a reakce na antidumping. Výroba značky Aeolus se má přesunout do Turecka nebo Egypta. Pryži zdar.
pondělí, 28. května 2018
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz