BF Čendo, nebylo to tak náročné jak jsem zvyklý tady z těžkých a dlouhých kopců v Beskydech, ale to teplo dělá divy a je to hodně i o psychice. V lese kde jsem se snažil najít různé cesty to šlo krásně, ale na těch některých asfaltkách co jsem přejížděl to žnulo až praštělo. Kouřilo se ze mne jak z komína a potil se jak v sauně. K Hroudovi bych si to však neodpustil nedojet pro tu nezměrnou pozitivní energii, která mne taky vždy dobijí. I když si zanadáváme na současnost, probereme různé průsery apod., přesto mne to vždy dobije. A hlavně krajina kolem Doks a Litoměřicka je nesmírně krásná, prostě jiná než u mne. Mám to tam hodně rád a to je další věc co mne žene vpřed na tom kole. Fyzičku musíš mít pokud chceš dělat dnes pořádně pneuservis. Bez ní a také bez velké psychické odolnosti dnes pomalu můžeš v oboru balit kufry(-: To kolo na které jsem zase sedl před dvěma lety po téměř 30 letech mi otevřela neskutečné uvolnění, sílu, energii. ale i nové myšlení. Jsem mu za mnohé vděčný a každému doporučuji si najít v životě třeba i po mnoha letech něco co vás zase pořádně nabije. Pro někoho je to to, pro jiného ono a mne prostě chytlo za srdce kolo a tak jedu, jedu a zase jedu. A i když druhý den někdy pořádně bolí nohy, tak vím že jsem udělal pro sebe něco pozitivního co je pro mne už dnes i potřeba. Takže Čendo opři se třeba do těch pedálů a jeď! (-:
úterý, 31. července 2018
hohencenda BF Doksy Mlékojedy v tomhle vedru tak to teda hluboce smekám to máš hodně dobrou fyzičku.
pondělí, 30. července 2018
Shambo Hoši, já už jsem ze všeho tak vylekaný, že se už notoricky neleknu absolutně ničeho. Ještě k těm mudrcům z Hradu... slibovat investice a nová pracovní místa, aby po krachu projektu (a není jediný) byl hlavním argumentem nedostatek pracovních sil... to už není ani Šimek, ani Grossman. To už nedá dohromady ani malířské družstvo mistra Brázdy, ani motostřelecká divize majora Ticháčka. Dnes vám ani nepopřeji "pryži zdar!". Zvolím jinou hlášku mým oblíbených komiků : Nechci slevu zadarmo!
BF Hroudo kamaráde,v pátek jsem se ještě zdravě naštval a zajel si naposledy do Doks a nedalo mi to za tebou ještě jednou naposled z Doks na kole nepřijet. Etapa byla náročná, více jak 100 km, ale hlavně díky teplu to bylo vysilující. Při zpáteční cestě mne trochu osvěžil i deštík, ale bohužel zamrazila i těžká havarie motorkáře .Děkuji ti zavřelé, upřímné a srdeční přijetí které u tebe vždy najdu a věř že pokud budu jezdit někde na čechy, rád se za tebou a za tvou manželkou vždy zastavím.Jste pro mne pravou ukázkou pneuservisáka tělem i duší a jsem rád že jste tady a s námi. Za vše moc díky kamaráde.Bořek.
neděle, 29. července 2018
SJM Uff, normálně jsem se lekl. Tak jsem to opatrně otevřel a přečetl. Škoda, velká škoda, že již nežijí pánové Grossmann a Šimek, mohli mít třetího do party. Ty náměty z Hradu jsou k popukání. Jak je to dlouho, co firma o jednom člověku, sídlící v ruinách nějaké opuštěné fabriky, chtěla postavit hydroelektrárnu za miliardy, kdesi v postsovětské republice. Také ji všemožně doporučoval stejný pán. Jen bych k tomu dodal, že postavit a provozovat spíše větší než menší strojírenskou firmu, je fakt malinko odlišné, od provozování 150m dlouhého vleku, nebo vymáhání pokut pro DP hl.m.Prahy.
neděle, 29. července 2018
BF Ufff to jsem si osobně oddechnul. Ještě s linglulinkem se tady otravovat, to by mi tak chybělo(-: To nebude mít někdo u nej... moc velkou radost a jak jsem teď slyšel z docela ověřených zdrojů, že snad problémů mají u Nej... až až a hezky se jim to vše sype jako domeček z karet. Budete se mnozí myslím divit co se s nimi tady na českém pneupísečku asi i poděje. A jsem rád že internetový pa... už i má docela slušné problémy. Nechme se všichni pekvapit co z toho vyleze. Ale aspoň se také přesně ukázalo co jsem tady o stavbě pneumatikárny +- před rokem psal, že nemají šanci tady u mne na Moravě najít absolutně lidi, když fabrikám chybí tisíce lidí a když nejsou lidi v celém kraji. Celá severní Morava se pomalu přestěhovává jinam. Všechny větší města mají úbytek obyvatel. Oni to napsali kulantněji- kvůli nedostatku pracovních sil není o stavbu zájem. Tahle etapa je za námi a už se nerozběhne snad nikdy. Teď uvidíme ještě co vytvoří brzo za obchodní chaos Nexen. Pokud to naperou všude kdekoliv to půjde, i do jakéhokoliv obchodu třeba i s obuví, oblečením apod., pak je časem dohoní stéjně klinická smrt, protože už teď se servisy baví o tom jak je v případě hloupé obchodní politiky budou krásně omezovat na servisech. Bude to určitě hodně zajímavé a sám jsem zvědav co se z toho vyvrbí, jakou metodu obchodní politiky nastaví, když dnešní dodavatelé pneumatik mají na servisech už cestu dávno vyšlapanou a nové koště i když sice může hezky zametat, ale otázka zní -jak dlouho?
Shambo Istok: Zajímavá otázka. Agate je privátní značka, kterou do Evropy dováží konkrétní komerční struktura a dále je zboží distribuováno prostřednictvím jejich dealerů i na trhy ČR a SR. Výrobce jsi trefil. Takže cena bude záležet jen a jen od politiky importéra a dealerů. Spíše by měla otázka znít, o jakou částku by se měla cena na Agate na trhu ČR změnit po definitivním odsouhlasení antidumpingových cel, což bude vyhlášeno do 7. listopadu t.r. Importéři a dealeři pochopitelně museli do prodejních cen po vyhlášení antidumpingu od února t.r. a hlavně po jeho prvním dílčím načíslení tento náklad započítat. Někdo v plné míře, někdo v menší - vše záviselo od toho, kdo a jak si připouštěl reálnou výši dodanění. Ceny na trhu ČR k dnešnímu dni tento náklad vcelku podle všeho zahrnují. Co známo stále není, je možnost a výše zpětného dodanění na zboží, propuštěného do oběhu mezi únorem a květnem t.r. Dále - výše antidumpingu se váže na konkrétní skupinu výrobců, do které byla ta či ona značka zařazena. Shandong Hengfeng a jeho produkce patří do skupiny tzv. spolupracujících. Z toho vyplývá, že nová přepočítaná sazba antidumpingového cla by měla být snížena z 62 euro (zaokrouhluji) na 47 euro za kus. Ovšem - vzhledem k výše uvedenému - nelze jednoznačně říci, že právě o tuto hodnotu se něco navýší nebo sníží. Ti, kteří prodávali zboží vyclené po začátku května t.r., museli antidumpingové clo jak uhradit, tak i do ceny zakomponovat. Ovšem - specifikou českého trhu je, že se nějakými těmi reálnými náklady až tak moc neřídí. Pryži zdar.
čtvrtek, 26. července 2018
istok shambo, jake bude dupmping clo u pneu Agate 315/80 R22,5 (vyrobce Shandong Hengfeng Rubber & Plastic Co.,Ltd)?
čtvrtek, 26. července 2018
Shambo SJM: souhlas... bohužel se řítíme ve šlépějích kuchaře - všeuměla: když nemáš telecí, dej do toho tlačenku.
čtvrtek, 26. července 2018
SJM A já bych se zas tak nebál, Shambo. Máme konečně vládu, jeden odborník větší než druhý (nemyslím na opisování), v jejímž čele stojí člověk, které dokáže 30% přesvědčit, že bílá koule je černá krychle a kvadraturu kruhu řeší obden. Je to týden, co mě na trhu jeden ostravak (hrdě se k Ostravě hlásil) vysvětloval, že, cituji: " Andy, na rozdíl Kalouska již nekrade, protože měl nakradeno než šel do politiky". Ten argument je naprosto odzbrojující, něco jako rozkradená tombola na hasičském bále.Co se přezouvá týče, když to tady čtu, napadá mě X krát pronesený názor Z. Pohlreicha, když mu majitelé upadajících restaurací říkají, kolik co stojí v okolí. Volná citace:" Vyserte se na to, za co to prodává tam či onde Franta či Tonda. Vařte poctivě, dobře a s čerstvých surovin, chovejte se k lidem slušně, ale chtějte slušně zaplatit. Ta práce je jen o poctivosti, slušnosti a trochu selského rozumu. To není jaderná fyzika".
čtvrtek, 26. července 2018
Shambo Pryži zdar a ve zkratce. Antidumping a intisubsidiár: máme zatím jasno v sazbách a dopadech. Drobnou informaci připravím. Co je dnes zásadnější: rozhodne se o uvalení sazeb USA na dovoz automobilů z EU. Pokud se toto dnes nedořeší, EU je připraveno dodanit US zboží v hodnotě cca 20 miliard dolarů. Zjednodušeně - existuje reálná hrozba obchodní války. Automobilový průmysl je tahounem české i slovenské ekonomiky. Nějací uprchlíci... sorry jako, to je úplná prkotina.
středa, 25. července 2018
BF A ještě jsem nenapsal hlavní pointu toho co vlastně i chystám na servisy v okolí. Jestliže na jaře jsem vyzkoušel nový model a na něj překvapivě úspěšně prodal navíc stovky gum zkažených značek za absolutně bezkonkurenční cenu a které jsem předtím prodával jen velmi zřídka. Avšak lidi si je absolutně nemohli odvézt a museli to za drahé peníze u mne přezout a stejně jsem byl levnější než konkurence. Na zimu však naopak díky mnohem brutálnějšímu a kratšímu času chystám přesně opačný model - Bude opět super cena zkažených značek ale nastane rychlé koulení do auta do kufru zákazníků. CÍL? Chci zasekat okolní servisy co nejvíce mými pneumatikami, což se mi při mé nákupní ceně pneu jistě bez problému podaří. Oni buď budou přezouvat moje gumy a zasmolí si tím servis, vydělají houby, nebudou stíhat přezouvat své zákazníky. Já si zatím budu vybírat lidi, prodávat své potřebné a hlavně výdělečné značky i s prací a vydělám bez nervů co potřebuji. A oni pak třeba to nakonec budou odmítat taky dělat, protože je to pořádně naštve, že mají plno nových gum na servise i třeba ode mne, což je i mým hlavním cílem a začnou řešit otázku že dovezené gumy odkudkoliv nebudou taky dělat. Takže změna mi musí přinést efekt na to že buď se zasekají na servise třeba i mými gumami, nebo se pořádně naserou. Obě věci mi absolutně vyhovují a jsou i mým cílem. A po jarní sezoně která se velmi povedla se nebojím, že pravý opak na zimu mi přinese další pozitiva. Drahocenný čas na přezutí v zimě a na jaro je absolutně jiný a je potřeba si to naladit tak, aby mi to vyhovovalo. Tato bojová verze tím, že tady už žádný solidní, slušný servis s kterým se jde domluvit nezůstal je pro mne jednoznačně nejvýhodnější. V tom si hodně věřím.
středa, 25. července 2018
BF Hezký večer přátelé gum. Romane, mám tu od sebe cca 600-800 metrů čtyři dílny kde se přezouvá za +-500 Kč a to i dovezené šlupky a neřeším je vůbec. Jsou to pro mne osobně mimoni, protože vidím kam přesně směřují. Letošní zima některým z nich zlomí vaz. Na servisech to bublá, vře a někde to smrdí pořádným průserem. A to že u tebe v servise místo 4 mechaniků je jen tvůj známý a majitel se bojí že mu odejdou někteří zákazníci svědčí že je to všude a majitel je taky mimoň. Buď rád, on bude přezouvat gumy z introšu a ty si budeš prodávat gumy sám a v klidu. Máš 2 přínosy (z gumy a práce) on jen jeden a protože má lidi bude sám proti sobě. Většina těchto majitelů zapláče kteří mají zaměstnance, ten kdo je sám ať si to dělá, stejně kolikrát moc toho nezvládne a ty velké kola k němu ani skoro vůbec nejezdí. Letos mají napříč republikou téměř všichni majitelé servisů problém vyřešit otázku, kdo to vše přezuje a ten kdo přistoupí na hru parazitů bude po zásluze odměněn ještě hlubšími problémy. Tomu věřím. Letos na podzim je konečně čas si práci přesně vybrat a udělat si to tak, aby internet neotravoval na servisech. U mne je to jasné. 1-uskladněné pneu, 2-mí stálí zákaznici kupující pneu u mne, 3- noví cizí zákaznici kupující pneu u mne, 4- noví zákaznici kteří chtějí jen přezout své gumy, 5- internetoví paraziti. Jak jsem psal na 5 ani u mne nedojde, ale ani 4 nemá moc šancí, protože přesně vím co jde a co nejde zvládnout. Kapacita každého servisu je dána a nafouknout to nejde ni náhodou. Já jsem naopak rázný zastánce raději méně a za podstatně větší peníze než dělat horentní kvanta, vyšťavit se fyzicky, hlavně ale psychicky a mít nasrané lidi v dílně i kanceláři, dobité stroje, výbavu, houby vyděláno a být jen ve stresu. Takže zimu postavím na systému že o tom koho budu přezouvat a koho ne rozhodnu většinou sám a internet nemá velký prostor. Zatím to vidím takhle ---
Z TECHNICKÝCH, PROVOZNÍCH A PŘEDEVŠÍM KAPACITNÍCH DŮVODŮ od ----- do ----- 2018 nepřezouváme jakékoliv nové a protektorované pneumatiky dovezené zákazníkem, které nejsou zakoupené na naší provozovně.
V tomto termínu zákazníci, kteří se objednají přes náš rezervační systém s těmito svými novými pneumatikami, nebudou obslouženi. Respektujte prosím tento časový úsek a neobjednávejte se, předejdete zbytečným problémům. ----
Malé úpravy tam ještě budou, ale jen kosmetické. Je to základ kdy v časovém úseku který je podstatný i pro interneťáky bude jednoznačně odstřižen od možnosti kvalitního pneuservisu. Proto vyzývám i třeba tady další kolegy v celé ČR, kteří to čtou aby dobře zvážili možnost je taky nějak omezit a to hlavně z důvodů ochránit své stále věrné zákazníky kteří k nim již roky jezdí. Se snižujícím počtem lidí na dílně, nelze dělat vše a prostě někdo s kola musí ven a to je pro mne jednoznačně ten parazitující plevel, odpad, hnůj - to je většinový internetový prodej pneumatik. A jsem rád že se šíří má výzva přes různé obchodní zástupce našeho oboru napříč celou republikou. Mají v tom i oni docela jasno. Pokud nebudou podporovat kvalitní pneuservisy teď v tuto dobu, tak absolutně neprodají a stejně je dostihne to, že servisy budou muset odstřihnout díky kapacitním důvodům internet, takže mají možnost i pomoci dobré věci která přinese zisk i jim. Říkám, to teď všem. Spojme se a co nejvíce pneuservisů nastolme překážky internetovému prodeji pneumatik a posuneme se zase o kus cesty dál. Je jen na nás jak to udělat, nelze to všude striktně provést, ale každý pneuservisák má nějakou možnost a jak a co udělá je jen na něm. Můj názor.
úterý, 24. července 2018
roman hohencenda: Též doufám v to samé, ale kdy to bude? Já jsem svoje výchovné metody tady uvedl. V sezóně kolenovrty neobsluhuji a mimo sezónu mají vysokohorskou přirážku (resp. nemají nárok na slevu, abych neporušoval naše zákony). Bohužel zatím mám dojem, že jsem se svými metodami v mém okolí sám. Kamarád je zaměstnancem u jistého velkého pneuservisu a nadhodil moji metodu šéfovi a byla zamítnuta... Přišli by o pár zákazníků... Sranda je v tom, že tam nemá kdo dělat, nestíhají, ze 4 mechaniků tam zůstal jediný a co bude na podzim si nedokáže nikdo představit... Jistý jiný řetězec s autoservisem v mé blízkostu má ceduli "kompletní přezutí od 396,-" a nerozlišuje co přezouvá, jenom rozlišuje velikost kol. Máš pravdu, že se dotyční možná/snad zamyslí nad sebou, ale kdy to bude netuším.
úterý, 24. července 2018
Hrouda Zdravim přátelé mám prozbu příjmul by někdo nezaměstnaného otce od rodiny jako dělníka do pneuservisu ? Okoli Praha Zbraslav. Tuto práci nikdy nedělal, ale určitě se naučí. Pokud by někdo měl zájem o pracovni sílu prosim kontaktujte mě zde. Dekuji
úterý, 24. července 2018
hohencenda Romane pokud zdražím věřím tomu že i ostatní pochopí proč dělat jak kuli za hrst rejže když můžu mít kuřátko.Blb bude mít tolik kolenovrtů v kvelbu že ho to taky přestane bavit a třeba se nad sebou zamyslí.SJM Hroudo BF děkuji za informace
úterý, 24. července 2018
roman Pokud kolenovrt neobejde 10 pneuservisů a všech 10 mu neřekne "bohužel nejde to" nebo "šlo by to nejdříve za XY dní, ale bude to stát 2000Kč a více", tak se situace nezmění. Pokud se najde "charitativní" pneuservis (a že se zatím najde), který to udělá ihned za 400Kč, tak brečíme sice pěkně, ale na špatném hrobě.