BF DOVOLÍM SI OD KOLEGY Z NAŠÍ PRIVÁTNÍ DISKUZE OPSAT ČLÁNEK PRO VŠECHNY KTEŘÍ SE JEŠTĚ SNAŽÍ POŘÁD HLEDAT VÝMLUVY--- Vážení , jsem rád ,že jste se konečně probudili ,probouzíte a nebo vás tato minidiskuze konečně nakopne k ráznému rozhodnutí (bez urážky).Já to takhle dělám víc než 10let a při každé diskuzi na toto téma jsem slyšel větu :"Když to neudělám já , tak to udělá někdo jiný, tak mám aspoň 500,-Kč" !!! Blbost , když bude obsluhovat toho vyč... nebude mít čas na toho svého, který přišel koupit nové pneu a v tu chvíli prodělává. Jak jednoduché počty. Takže v sezoně nemontovat interneťáky a prodávat si své pneu.
Mám v okolí nejvyšší nebo jedny z nejvyšších cen za servis, takže zákazníků s internetovými pneu přijde tak do 10ti za rok.Potřebuji prodávat své pneu a věnovat se stálým zákazníkům, aby byli spokojeni a ne se dohadovat s kolenovrtem. Jsem rád za každého zákazníka, každý nový je u mně vítán a je mi jedno jestli má BMW nebo Trabanta, jen musí respektovat mou práci a mé ceny za pneu a servis, já mu za to poradím a vyberu ty nejvhodnější pneu a budeme spokojeni oba. Tak se toho nebojte a něco udělejte, nejhorší je najít v sobě odvahu, pustit se do toho a neustoupit. Věřte, že to jde a hlavně to funguje.Uvědomte si, že jde o vaši(naši) budoucnost, o váš chleba a o vaše zdraví. Až se vám něco stane, nikdo vám nic nedá !!!
Zákazník na vás bude vždy zkoušet pouze to, co mu vy sami dovolíte.
Mám to jednodušší, již několik let nemám zaměstnance , ale za pár korun se dřít nehodlám, vždyť při kompl. výměně 4 kol mám v rukách až 1000kg . Gumařina je těžká , špinavá a zodpovědná práce, tak si ji nechte zaplatit a pravidla určujte sami a nenechte si něco vnucovat kolenovrty. Na jaře mi jeden dlouholetý zákazník řekl: "máš o 30 až 50% vyšší ceny za práci, ale co uděláš to sedí a pokud zde budeš, tak já nikam jinam nepůjdu ! " jak milá a potěšující slova, odměna za 37 let práce v oboru.A tohle je to ,co mně na gumařině baví , vzájemná důvěra,úcta a přátelství !!! Přeji vám všem mnoho takových věrných, dobrých a uznalých zákazníků, všichni je máme.
Jinak s vámi souhlasím a v boji za lepší pracovní podmínky nás všech ,máte mou plnou podporu.
Bořku , máš 100% pravdu.
Přeji úspěšnou zimní sezonu.
pondělí, 13. srpna 2018
roman Zdravím, mohu pouze suše konstatovat, že sem měl včera podobného "zákazníka", jen to byly klasické 195/65 R15 zabalené už v papírových kartónech. Též jsem pána "interneťáka" ubezpečil, že může být rád, že byl na počkání obsloužen (byť beze slevy-neboli s vysokohorskou přirážkou) a že pokud by se tohle stalo v sezóně, tak jedinou věcí, kterou by mohl udělat, by bylo zařazení zpátečky a okamžitý odjezd ze servisu bez přezutí. Doufám, že svoji dnešní zkušenost řekne všem svým známým a příbuzným, aby jim předal informaci, jak u mě probíhá a bude u mě probíhat v sezóně s gumami právě zakoupenými jinde než u mě. Přátelé gumaři, nemáme asi jinou možnost, než "vystrčit naše růžky", takže hurááá do boje.
sobota, 11. srpna 2018
BF Perlička dnešního konečně krásně deštivého dne pro usmání i třeba k velkém přemyšlení. Přijela včera odpoledne cizí paní že potřebuje přezout Nokiany 225/60-18 a že má své nové co ji koupil bratr někde na internetu. Říkám z nelibosti, momentálně nemohu, ale zítra dopoledne pokud budete chtít není problém. Řekl jsem si že se ji tak možná takticky třeba i zbavím. Budu ráda překvapivě odvětila a mohu si je tady už nechat ať je nemusím tahat po obchodech a domů? Není zatím momentálně žádný problém jsem odpověděl. A těšil se tedy jak ji to aspoň dneska hezky cenově za práci nandám že si dovezla gumy a to jsem ještě netušil jak mi nahraje na smeč. Folií omotané gumy jsme rozbalili a vykoulela se na nás krásně strčená uvnitř fakturka od Nej.... pneu alias Tomketu. To mi udělalo skutečně velkou radost. Milá paní přijela přesně na objednaný čas a šla naproti do obchodu nakupovat. My jsme to v klidu přezuli a čekali. Paní přišla zaplatila a poděkovala. Už se měla na odchodu a já ji říkám, nezlobte se ale po rozbalení pneumatik jsme našli fakturu za kterou jste to koupili a zaplatili i dopravné. A řeknu Vám pravdu. Ať si příště bratr raději zjistí za kolik mu to pneuservis kde chce přezouvat nabídnout, protože já ty všechny pneumatiky mám o něco přes dvě stě korun levnější a podstatné je, že jste mohla za kompletní pneuservis zaplatit v zvýhodněném balíčku jen 1000,-Kč a teď jste tady zaplatila za absolutně stejnou práci s materiálem1680,-Kč a to za základní bez slevovou ceníkovou cenu. Prostě jste nedostala žádnou slevu, protože na ni nemáte jakýkoliv nárok. Právě jste prodělala téměř 900 Kč za pneu + práci + jste prosila včera aby ty pneu zůstali u mne a nemusela se s nimi nikde tahat a otravovat, protože se vám tam koulely a bouchaly do zadních dveří. Odpověděla: ten brácha je ale blbec a to jsem na ně musela čekat jak mi zavolají, přebrat to, zaplatit a naložit zase do auta. Já se jen krásně škodolibě usmál a řekl, že za blbost se dnes pořádně platí a má ještě štěstí že je teď letní celkem klid, ale v říjnu mne můžete prosit jak chcete a dovezené nové gumy neudělám. Do hospody taky nedovezete párek ať vám ho ohřeje a vezmete si od něho jen chleba s hořčicí. To by vás hospodský při nejlepší náladě vypráskal z hospody. Musíte si opravdu zvyknout, že pneuservisy nebudou v budoucnu přezouvat tyto dovezené pneu, nebo si pořádně, ale pořádně připlatíte a to co jste dnes těch 1680,- Kč zaplatila jsou jen skutečné drobné co budete muset v budoucnu pokud si budete dál kupovat gumy odjinud zaplatit. Paní opět poděkovala za vysvětlení a odešla. Je mi absolutně šumafuk jestli si řekla že jsem debil, nebo to myslela s bratrem vážně že je blbec, ale vím že touhle cestou půjdu já dál a věřím že to mnoho lidí i pochopí a nebudou kupovat něco co je už i dražší na internetu něž někde jinde v dobrém a kvalitním pneuservise. Děkuji Tomketu za těch 59 Kč x4 .za dopravu a věřím že to bude brzo zase o něco více díky zdražování, protože aby vyběhli na internetu na předních místech musí mít cenu gum dobrou a pokud ji nebudou mít tím třeba že vůbec nedají dopravné, ale cena se jim automaticky zvedne tak se propadnou do hlubin internetového hřbitova. Což nedávno jen z pokusu udělal jeden obrovsky významný český internetový prodejce kdy zdražil pneu o pouhých 2% na zkoušku a došlo u něho díky tomu že se okamžitě zastavil prodej a nastal propad na internetových vyhledavačích, protože se propadl hluboko na dno a zákaznici ho už nebrali jak levného a musel se pak rychle vrátit o 2% zpět. Takže tímto děkuji dopravcům za to že chtějí taky peníze pro své řidiče, snad i na nové vozy, na zisk apod. A můj vzkaz dopravcům? Zdražte ty neskladné věci jako jsou gumy ještě více a nebudeme se na vás vůbec zlobit. Vaše kvalitní pneuservisy(-:
pátek, 10. srpna 2018
BF Romane, napřed popřeji vše nejlepší k dnešnímu tvému svátku. Jinak den byl dnes hodně teplý a hlavně pracovní. Zimní předobjednávky začali už ve velkém jezdit a tak je práce jak na kostele. V tom horku skládat několik stovek kol je opravdu hodně náročné. Ale těší mne aspoň že to bude vše brzo už pod střechou a že nákupní ceny od dodavatelů jsou na dnešní dobu velmi slušné. Je to samozřejmě i o tom že platím okamžitě dá s říct hotově na dřevo a na to dodavatelé velmi slyší a zohledňují to ve větších předobjednávkách. Tak to má i být. Vezmeš si více, zaplatíš hned a dostaneš automatický bonus. A když to vše sečtu od těchto dodavatelů pak ten bonus stojí určitě za to aby bylo zase něco potřebného třeba do dílny. Perfektní skladová příprava bude na zimu už brzo hotová a to je dnes aspoň pro mne základ úspěchu. Takže práci zdar a gumám zvlášť.
čtvrtek, 9. srpna 2018
BF Další co zdražuje gumy o dopravu a je jen dobře že jim dopravci nechtějí gumy vozit. S příchodem zimy myslím že dojde ke kolapsu který bude jen krásným vyvrcholením pro pneuservisy které mají pneu skladem z předobjednávek. Jen více takovýchto pozitivních informací. Gumám zdar!
středa, 8. srpna 2018
BF JEN VÍC JEN HOUŠŤ--
Vážení obchodní partneři,
vzhledem k neustálému zvyšování ceny dopravy, palivových příplatků, mýta a v neposlední řadě i zvyšováním nároků na balení - rovnoměrný tvar balíků, jsme bohužel nuceni s okamžitou platností účtovat u každé objednávky dopravné 100,- Kč včetně DPH. Tato situace je způsobena velkým nárůstem internetového prodeje, který zahlcuje kapacity přepravních firem a ty se snaží zbavovat obtížně přepravitelných a neskladných zásilek, kterými bohužel pneumatiky jsou. Je nám líto, že jsme museli přistoupit k tomuto kroku, ale nemáme jinou možnost.
Děkujeme Vám za pochopení a pokud se situace změní jakýmkoliv způsobem budeme Vás ihned informovat.
SJM Jjj, také jsem zaregistroval, hlavně ale stojí za pozornost dvě zdánlivé drobnosti: 1. Kdo informaci přinesl? https://ekonomika.idnes.cz/pecivo-psenice-ceny-zdrazeni-pekari-mlynari-sucho-fsl-/ekonomika.aspx?c=A180807_110903_ekonomika_mato 2. Kdo ovládá a tudíž do značné míry cenotvorbu tohoto odvětví? Odpovězte si každý sám. Tento týden mě pobavila informace veřejnoprávního média. Zněla nějak takto: Ekonomice se daří, lidé stále více utrácejí, jen za potraviny utratili o 2,5% více. Ten samí den den přišla další skvělá zpráva: Růst cen potravin se v červnu zpomalil na cca 3% z květnových 5%. No není to skvělé? Pouze se nesmí o tom moc přemýšlet. Pak můžete dojít k názoru, že zatím, co jsme v květnu vydali za potraviny o 2,5% více, nakoupili jsme jich ale o 2,5% méně. Něco jako:"Útok na svou osobu jsem úspěšně odrazil. Všichni měli celé ruce od krve, ale já jen hubu".
středa, 8. srpna 2018
Shambo Chléb a pečivo zdraží. Pekaři musí přidat 10 % na mzdy a 20 % na mouku. Pečivo by tedy mohlo zdražit o 30 %. (Jaroslav Chochola, Společenstvo mlynářů a pekařů ČR)
úterý, 7. srpna 2018
SJM Romane, to přirovnání sedí. Je tu ale i další nezanedbatelný fakt, který ten rozpor dále zvětšuje. I když servis není IKEM ani JET, přeci jen je třeba lidí, co mají jisté znalosti, zručnost a hlavně zkušenosti. Ty stěží bude mít člověk, kterého najdeš na ulici v říjnu a na vánoce zase vykopneš, pak zase někoho na jaro a v květnu šlus. Na omotávání páskou ale je to možné a není to ničím neobvyklé. Jediný problém, který může nastat, že přehodí rozměr, nebo se přetrhne páska. Servis se musí chtíc-nechtíc vydat cestou dalších služeb a požadovat spravedlivou cenu. To si musí každý ale rozhodnout sám. Pak je ve hře další mezičlánek, pro int. prodej mimořádně důležitý - přepravci. Snad i ti zažijí rozumu a nechají si přepravu a tahání neskladného zboží slušně zaplatit. Dát jim na dodávky tachografy, rázem chybí dalších několik tisíc řidičů.
pondělí, 6. srpna 2018
roman Přátelé gumaři, měl bych k Vám jeden dotaz k zamyšlení: Pokud zisk za omotání 4ks pneumatik lepící páskou nakoupenou za 30Kč a 5 minut práce je kompenzováno ziskem cca 500Kč, tak kolik by měla být cena za přezutí, když na to potřebujeme lidskou práci v čase o řád vyšším a strojní vybavení v řádu statisíců korun? To ani nepočítám to, že přebíráme záruku za zboží (za namontované pneumatiky), skladování ojetých pneumatik před jejich odvezením na likvidaci, amortizaci našeho vybavení, montérky pro obsluhu mašin atd.
pondělí, 6. srpna 2018
hohencenda Romane, BF krásně napsáno dělat jen proto abych dělal a neměl profit nemá žádný smysl zakoš který zjistí že dělám za pusinku se bude vracet a tahat další kolenovrty na těch nikdy nic nevidělám jen budu vorvanej jak borůvka a nic z toho Zakazník musí vědět že dělám dobře, nemá s pneu a prací ode mne žádný problém přezuji v termínu jak jsme se dohodli a ví o mně jen na jaře a na podzim .Raději budu dělat mín´ale s výdělkem .
pondělí, 6. srpna 2018
roman BF: Je to přesně tak, jak píšeš. Většina pneuservisů ve snaze vyhovět ve všem zákazníkovi se dostala do situace, že i kdyby jim zákazník začal kálet na hlavu, tak se radují, že kálí právě na jejich hlavu. Kšeft je kšeftem pouze tehdy, když je výhodný pro obě strany => zákazník akceptuje cenu a firma (pneuservis) vydělá. A tohle je ten průšvih, že aby byl zákazník spokojen, tak si nechají pneuservisy v současné době i kálet na vlastní hlavu a ještě k tomu radostně vřískají, že má "zakázku" - úmyslně nepíšu, že má "kšeft". Proč by měly být pneuservisy tím, kteří si nechají neustále kálet na vlastní hlavu? Přátelé gumaři, popřemýšlejte nad tím.
neděle, 5. srpna 2018
BF Romo, ano bude to nějaký čas trvat, ale dopadne to přesně tak jak je dnes běžné. Zrovna řeším pár věcí známým na domečku a můj dobrý instalatér ti jasně řekne. Vše jim nacením, ať už materiál, kotel, radiátory, trubky dodám a udělám. Pokud budou souhlasit pak budeme teprve řešit kdy, ale počítej že 2-3 měsíce nejdřív a jen že jsi to ty. Hlavně ať nic nezkoušejí že kotel třeba je ten samý někde o 5tisíc levnější. Každá věc u nás má svou základní cenu a jestli z ní dám nějakou slevu je jen moje věc. Takže spekulace nepřijímám. Pak už neřeším nic a ať si to udělají kde chtějí. Prostě se držím hesla ber nebo běž. Nic víc mne kolem toho nezajímá, práce mám že nevím kde skočit. To samé bylo u elektrikáře kde čekám dnes pro ně nabídku. Ten mi řekl - Bořku, mám půl roku plno, pokud jim to budu dělat tak musím jedině v so+ne které už 2 roky nedělám a to si nechám zaplatit navíc. Nacením vše včetně rozvaděče, jističů, atd. Vše musí brát ode mne abych držel záruku. Z dodaných věcí zásadně nedělám!!! Tady je přesně vidět že tito lidé pochopili situaci a nepustí si k sobě někoho kdo si něco přinese odjinud. Tady mají zisk z práce a hlavně i z dodaných zařízení a také i z materiálu. V současnosti snad už jen hloupí pneuservisáci si doslova nasrali do svého hnízda. Už i mechanici jako i já dávno v autoservisech tady u mne zcela běžně vyhodí zákazníka který si doveze svůj díl, protože zjistili že z práce na nářadí nemají, na ten nový zvedák nevydělají, že na tu geošku už vůbec nemají šanci našetřit. Prostě zákazníka vyperou slušně řečeno ze servisu. Jen my hloupí pneuservisáci jsme si přivázali kouli k noze a ta nás jen roky stahovala, zpomalovala a doslova i mnohé topila. Konečně letos máme ale možnost a je to už i nutnost něco s tím dělat, protože vidíme doslova decimaci stavu pneuservisních mechaniků na servisech. Pokud se rychle všichni zodpovědní na pneuservisech neproberou nebude mít kdo v blízkém budoucnu přezouvat to množství aut co teď je. Nestraším tady, jen konstatuji stav který je a bezesporu nastane pokud se neprobudí co nejrychleji. Proto vyzývám všechny rozumné pneuservisáky aby letošní zimní sezonu nastavili nový trend. Ať už blokováním určitého časového úseku pro dovezené pneumatiky odkudkoliv jako tomu bude u mne, nebo jakýmkoliv způsobem jejich montáž v zimní sezoně. Pokud totiž lidi poznají že v sezoně je nikdo nepřezuje, budou hledat alternativy které v globále budou stejně nakonec vyhovovat právě tomu pneuservisu o čemž jsem přesvědčen. Sám bych tady mohl napsat pár příkladů, ale myslím že je to zcela zbytečné. Romo, boj bude těžký ne tak z interneťáky, ale hlavně s těmi pneuservisy které uvažují stále hloupě a jen si namlouvají že to dělají dobře. Ty to podle mne děláš správně a sám dobře víš že tato cesta je ta která tobě přináší mnohem více než jen dělat vola, blbce a směšného šaška pro interneťáky a podobnou havěť. Proto si tě v tomhle vážím i když tě vůbec neznám, ale vím že to co děláš má smysl, myšlenku a jasný cíl. Proto musíme najít další spojence kteří v sezonách odstřihnou možnost přezout se v servisech když si jen oni písknou. Musí se oni dostat na druhou kolej a je jen na nás kolik z nás to pochopí a hlavně udělá. Hezký zbytek dne přeji všem rozumným v oboru.
sobota, 4. srpna 2018
roman Pokud nezvítězí selský rozum, tak tahle bitva mezi pneuservisy resp. shopy vers. pneuservisy bude trvat několik let. Zákazník a shopy budou z toho těžit a pneuservisáci? Ti se snad naučí během této doby přemýšlet, za kolik Kč je rentabilní přezouvat (konkurenční) pneumatiky, aby to bylo ziskové a aby nebyli ostatním branžím k smíchu, že pracují jako "charitní" organizace.
čtvrtek, 2. srpna 2018
hohencenda SJM BF díky za pěkné počteníčko kéž by mozek začali používat pneuservisáci více a tu dopravu net´ákům škodolibě přeje a pokud možno jeětě podražit,dopravci taky pochopili že prohání zaměstnance rozvozu za suchý z nosu.P.S. Bořku kolo mám ale od mrtvičky jsem na něm nejel,budu to muset přehodnotit.
čtvrtek, 2. srpna 2018
BF Letošní zima je před námi a velmi zajímavě se to zatím vyvíjí. Předobjednávky u některých mých kolegů trhají rekordy. Ceny na dnešní dobu myslím že i celkem solidní a tak uvidíme jak se to vše vyvrbí. Interneťáci se snaží něco vymyslet, ale ta doprava je pěkně sráží k zemi. Dnes už můžu s klidem říct, že jsem většinou levnější než mnozí velcí Čeští int. prodejci a to je obrovský zlom oproti letům předtím. Prostě ta doprava se už teď jednoznačně projevuje a myslím si, že s příchodem zimy se to ještě pěkně navýší. To je jen dobře a nasvědčuje to i tomu že střední a větší pneuservisy mají u dodavatelů zelenou a jsou zvýhodňováni. Prvních pár set čerstvých pneumatik už mám na zimu dovezených a je dobře že to chodí postupně. Důležité je to mít na servise do 15.9. To je můj poslední termín při předobjednávce, pak ji ruším a beru jinde. Naštěstí to teď už moc nehrozí, protože závozy u většiny dodavatelů fungují celkem obstojně. Takže, zatím vše jde jak má a to je dobře. Pak ještě musím dořešit v říjnu odstřihnutí montáže internetových gum v sezoně, což mi letos udělá velkou radost, protože vím co se bude celkově dít. Takže hurá a ke strojům!!!
středa, 1. srpna 2018
BF SJM připomnělo mi to známou scénku z filmu - hodně nebožtíků málo kameníků. U nás je to velmi, velmi hodně jakýchkoliv pneuservisů a málo lidí do nich. A to jak hlavně mechaniků, tak ale i zákazníků po celý rok, kdy brutální návaly v sezonách střídají často zcela mrtvé měsíce. Dokud se to razantně neprotřídí, pořádně nevyčistí a hlavně dokud pneuservisáci sami na to nepřijdou, že je cena práce příliš nízká až neúnosná, tak bohužel nebude většina schopna zaplatit dobře a spravedlivě své lidi. Ti pak hledají možnosti jinde a bohužel se do oboru většinou už vůbec nevrátí. Oni dostanou kdekoliv jinde lepší peníze a tak se i vůbec nedivme. Pokud majitel pneuservisu nevydělá průběžně celý rok, pak má také problém zaměstnance solidně zaplatit po celou roční dobu. Ano, je nás až moc na skoro celý rok a docela málo na sezonu. Problém je, že by podle mne bylo určitě lepší kdyby bylo méně servisů typu ala šopgaráž a na kvalitních pneuservisech by bylo pak více kvalifikovaných a i zaplacených lidí. Dokud se tohle nezmění, pak to nebude podle mne dobře fungovat.
středa, 1. srpna 2018
SJM "Už léty ověřené jádro lidí ve firmě zůstává a jejich příjmy se pohybují kolem 220 až 250 korun na hodinu. Spolehnutí ale podle Truhláře není na brigádnické pomocníky. Přitom hodinová mzda je už i pro nádenické práce běžně kolem 180 korun". Tak nádeník na stavbě za 30.000, zedník 40.000. Pozor, absolutně jim to nezávidím, dokonce od srdce přeji, práce těžká, na slunci i dešti, mrazu i větru. Večer jsem prosvištěl tržiště nabídek okolních, většinou strojírenských firem. V drtivé většině se jedná o 3 a 4 směnný provoz!!!. Platové rozmezí 20.500 - 32.000, střed řekněme bude kolem 26-27.000 (ověřené, pak se ale nemůžou majitelé divit, že solidního člověka neseženou). A teď si dejme na misky vah odpovědnost nádeníka a člověka, jenž obsluhuje stroje běžně za 10 i více milionů a např. obrábí kusy za stovky tisíc. Už jsem to zde někdy psal, že stavaři na rozdíl od mnoha jiných profesí pochopili situaci.