BF Hroudo, SJM, Pepazdepa a další. O tom jsem přesně psal ze zážitků a poznatků z Bolně. Žádný zázrak, žádný 100% automat, žádné obrovské ulehčení, jen neskutečně přemrštěná a nesmyslná cena za něco co stále nefunguje tak jak si představuje pořádný pneuservisák automatický stroj do pneuservisu. Příliš mnoho úkonů stále dělá obsluha a návratnost 00. Snad se dočkáme opravdu automatu od A do Z. A mimochodem Hroudo, nejkrásnější na tom videu byla manželka!!!!! ((((-:
sobota, 1. června 2019
Hrouda Čendo promiň patky to nečistí. SJM je to pomalé to je to o čem jsem psal zavádejici promo video od hunter. Ještě jsem Ale nedostal do ruky pneu kterou to ne přezuje. Bežnou gumu coti. Děláme na běžné zouvačce ale od 19 nahoru hunter . Není to žádný zázrak, ale dá se to tak udělat.
sobota, 1. června 2019
Hrouda Černo omlouvám se zapoměl jsem poděkovat za dárek:D Děkuji.
sobota, 1. června 2019
SJM a co toto video? https://www.youtube.com/watch?v=_CmzIryYo9c Po pravdě jsem nepochopil, v čem spočívá ta revoluce. Co mě ale zde udivilo, je pomalost toho nazouvání ( jako vzpomínka na servis v Antálii), a to raději pomlčím o vyzouvání a pak to množství lidí kolem, tak to jsem nepochopil. Rád se nechám poučit, jak to sundá například běžnou koncernovou gumu cont.z Al, co nebyla 4 roky sundána ( myslím na těsné patky a extra slabé a měkké boky)?
Hrouda Ahoj Pepazdepa . Mohu doporučit HUNTER REVOLUTION zatím spokojenost ,ale má to své velké ALE. Nemohu doporučit firmu která to prodává, nedoporučuji sledovat promo videa této značky nezakládají se na pravdě a nejsou reálné. Ovšem musím přiznat že určitým způsobem je to funkční stroj a hodně pomůže pokud ti nebude chybět několik 00 000 nul na účtě a baví tě hrát si na takovém stroji, tak je to příležitost zažít něco nového. . https://youtu.be/tYu4N1hta0I
pátek, 31. května 2019
pepazdepa Hezký pracovní pátek kolegové.Může někdo doporučit automatickou zouvačku něco jako Hunter,Sice S1000 Evo,Mondolfo ferro atd. Jednoduše stroj s automatickým procesem.Jedná se mi o zkušenosti v praxi. Děkuji.
pátek, 31. května 2019
BF Krásnou pohodovou neděli přeji všem rozumným v oboru. Včera jsem se vrátil z únavné, ale velmi vydařené 3denní cesty z výstavy z Boloně. Bylo nás tam celkem 12 chlapů z různých pneuservisů z celé ČR. Je dobře, že parta byla vyloženě z pneuoboru a měla si neustále co říct během cesty, u ubytování, v restauracích, ale samozřejmě i na výstavě kde si každý našel to své, co chtěl a potřeboval vidět. Jsem rád že tam byli se mnou takoví kluci kteří jsou pro mne novou generací pneuservisáků jako je Bartoš ml. z Vamberku, nebo Poláček ml. ze Ždánic, kteří mají nový tah na bránu a jsou skutečně servisáci na správném místě. Jaký jsem měl dojem, pocit z výstavy já? Musím říct, že se ve mne míchají různé myšlenky. Po 4 letech jsem se jel podívat zase na tuto výstavu co a jak nového. Nezklamal jsem se vůbec s množstvím, kvalitou, prostředím, ale jsem spíše rozčarován kam a jak se automobilový celosvětový opravárenský resort směřuje. Díky legislativě EU která řídí jestli už i záchodový papír bude muset být aspoň třívrstvý ,nebo jestli už nebude lepší dát hned o jednu navíc se auta i opravy dostávají do takové roviny kde to žádný rozumný člověk který tomu trochu jen rozumí nechce ani vidět. Nevím ani se nechci nijak rozepisovat o tom jak autonomní vozidla ovládnou trh budoucnosti, jak elektronicky řízené auta prý budou nejbezpečnější co může jen být apod. ale i v pneu opravárenském světě dochází k něčemu co se trochu už vymyká. Přestávají se pomalu a jistě vyrábět stroje pro pneu které byly funkční , které měli logiku, sílu, které vydržely na pracovišt řadu let bez problémů. A teď najednou vidíte různé poloautomaty, automaty co dokážou ovládat i malé děti a chlubí se tím, ale které si poradí často jen s pneumatikami které mají už xx krát sezuté a nazuté a když jim dáte za úkol sundat vaši 21 RFT uloženku, to nedokáže ani pořádně stlačit, nebo to krásně urve patku, což jsem taky už na vlastní oči při předváděčce superstroje viděl. U vyvažovaček jakby smet. Plno elektroniky, čidel, měřičů nevím čeho a pak jsou časté poruchy a problémy s tím spojené. A že jich mají výrobci snad všech značek u nás ažaž je taky v našich podmínkách už poslední dobou pořádně prověřeno. Pak je na vážkách co dnes koupit, aby to dobře fungovalo a hlavně i něco vydrželo. Ceny těchto strojů se šplhají do extrémů kdy ekonomicky je až skoro nemyslitelné vydělat nejenom na ten příslušný stroj, ale především na zaměstnance, který na něm pracuje. Když jsme po výstavě seděli večer u vínka a povídali si dojmy, tak jeden pneuservisák, který má velký krásný pneuservis povídá: Za chvíli nebudou vědět chtít co si za ty nesmysly které nepotřebujeme, ale které tam stejně jako v autech jsou říct a my nemáme šanci při cenách prací na tom v ČR absolutně vydělat. Já na to odpověděl, buď prostě musíme zdražit razantně všichni napříč oborem jak tady všude v zahraničí za kvalitní služby, nebo přijde zákazník a řekneš mu ve dveřích obrazně za dobrý den tisíc korun, aby jsi mohl vůbec začít něco dělat. Hold nějak to prostě musí jít a cesta k bytí a nebytí je náročná. Výstava mi ukázala že elektronizace aut přivádí všechny výrobce a dodavatele k situacím kdy sami neví co a jak bude a proto vyrábějí stroje, zařízení, diagnostiky které se budou neustále vyvíjet, rozvíjet, tvořit a nějak upravovat., což v důsledku bude hodně prodražovat nákup těchto zařízení. Největší nárůst v současnosti vidím i na výstavě bylo prezentováno ve fungování bezpečnostních asistentů které se provádějí po výměně skla nebo po seřízení geometrie a dnes už je to povinnost servisu (Mezi tyto asistenty patří například hlídaní jizdy v jízdních pruzích, rozpoznávání značek, automatické přepínání dálkových světel, automatické brždění čí varovný signál při hrozící kolizi nebo adaptivní tempomat.) Je však velmi těžké obsáhnut všechny vozidla, protože každý výrobce má jinou tabuli a ty stojí nemalé peníze a skladovatelnost zabírá taky značné místo, nehledě že místo na tuto činnost je zcela specifické svými požadavky na požadovaný prostor a to stojí velmi nemalé peníze. Pak se Vám však stane to že běžná skutečně potřebná cena této služby je někde kolem 4-5000kč za vozidlo a pojišťovna to bere v normohodině a dá servisu pak jen 700,-KČ!!! Kde je návratnost? Zcela a zhola nemyslitelná a v říši utopie. Proto jsem zatím zcela tento druh činnosti odmítl i když jsem byl lákán a slibovalo se mi hory doly. Budu se však raději směřovat jiným směrem, který je podle mne aktuální a má perspektivu ještě minimálně několik let. Pak se vše určitě po nastolení pravidel EU ujasní, sedne si a věřím, že mi pověstný vlak stále neujede. A jak říkám-raději mít vrabce v hrsti než holuba někde na střeše.
Co říct na závěr? Bylo to podle mne hezké, poučné a protože jsem byl teď na výstavě v Boloni až po 4 letech dalo mi to jednoznačné odpovědi na mé otázky kde se směřovat, kde jít a do čeho se naopak vůbec v současnosti nepouštět. Vybral jsem si to co mne silně zaujalo, co bude pro mne přínosem a co vím že využiju na 100%. Hezký nedělní zbytek dne přeji a dobrou chuť přeji z Třince. Bořek.
neděle, 26. května 2019
SJM Tesla se řítí do propasti. Její akcie se od začátku roku propadly o 40 procent
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-akcie-propad-bankrot.A190522_194517_eko-zahranicni_div A jaká je česká zkušenost? Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektromobil-elektrina-auto-golf-d1-nabijecka-elektromobilita-dalnice.A190518_476537_ekonomika_mato Co pan redaktor vlastně zjistil? Auto je drahé, chybí dobíjecí stanice a dojezd nic moc. Převratným zjištěním je, že v kopcích "žere" více, za to v kolonách málo. Pan redaktor vyvodil závěr, že je to "ideální vozidlo do kolon". Možná bych doporučil postát pár hodin v koloně v červenci při +40°C, nebo naopak v prosinci 14h na Vysočině. Možná by pán přehodnotil svůj poznatek. Jak já to vidím, jedná se o ideální pohon např. pro české seniory. Možná by mohli dostávat na koupi i patřičný státní příspěvek (co třeba 75%) a svá vnoučata konečně i někam nedaleko vyvést ( podobně jako dědek v Postřižinách).
roman Bořku, tohle chápu a chápu i Tvůj postup, proč "mu je dát maximálně do kufru". Já je odmítám rovnou se slovy "prodejce Vám to rád zkompletuje a rozchodí - já budu ručit pouze za mnou prodaný a zkompletovaný materiál včetně TPMS ventilů". Mě spíš zajímalo, jak to řeší v okolních státech s materiálem a zárukou, který si donesl hmyzák do pneuservisu => jestli podobný "vejdup" se servisy platí i jinde v Evropě.
pátek, 17. května 2019
BF Právě proto ho odradíš když mu řekneš základní cenu 2000-3000 dle ceníku + mu to dáš jednoznačně do kufru, ne na auto. Za elektroniku nemáš žádné záruky a nenamontoval jsi to na auto!!! To si udělal sám a že mu to nefunguje??,Jeho problém. Ty jsi provedl odbornou kompletaci za kterou ručíš. Víc tě však nezajímá,že mu čidla nejdou takže pohoda, tabáček. Jenže jak slyší kolenovrt cenu a že to asi nepůjde všichni stáhnou ocas a jedou podle mých not. Tohle je prostě pro ně smrt a pneuservisy si to musí uvědomit, že bude zákazník tancovat jak ty servisy pískají, ne opačně. Ale stále vidím že někteří jsou nepoučitelní a pak mi volají, píšou co mají dělat. Říkám napřímo- vysmolit se na to a prostě ho příště zdeptat tak že si ty čidla má dát kam chce, ale on to už prostě neudělá.
pátek, 17. května 2019
roman Docela by mě zajímalo, jak je podobná situace (sáhneš na to a přebíráš na to záruku) právně vyřešena v okolních státech. Nemohu se zbavit dojmu, že to naše legislativa skoro až přehnala s tou ochranou finálního "kolenovrta". Chápal bych to s tou zárukou u "mojeho" materiálu, ale u doneseného hmyzákem? No nic, je to tak a musíme s tím bojovat... Nejlépe hmyz odmítat.
pátek, 17. května 2019
BF Hezký večer přátelé gum. Dnes jen příběh který se děje v celé ČR a myslím že se s tím setkávají mnozí servisáci. V pondělí mne navštívili 2 nezávisle na sobě lidi, kteří měli nové disky a světe zboř se i své nové čidla které jim prodejce dal k diskům. Já jim oběma řekl. Disky v pořádku, gumy starší dobré to dáme, ale čidla vám tam max. namontuji ale nezajímá mne zda vám to bude nebo nebude fungovat. To je čistě už Vaše věc, já Vám to max. zkompletuji a naložím do auta a děj se pak vůle boží. Pokud to chcete skompletovat, aby to fungovalo na 100% tak si budete muset koupit čidla umne aby jste měli záruku, že vám to půjde jak má. Nakonec dnes jsem přezul na 20kolch Ford Edge a zítra i to druhé auto. Co chci říct? Dovézt si na servis své čidla je pro pneuservisy neštěstím a mohu doložit už několik případů kdy se jim to pořádně vymstilo. A proto říkám, cizí čidla se u mne nikdy nedostanou ke kompletaci s tím aby jsem za to ručil že to bude fungovat. Říkám -Namontuji, krásně si to nechám několikánásobně dle základního ceníku od Vás zaplatit a naložím to max. do kufru a ať si s tím děláte co chcete. Důkazů, že jsem jim to řekl je dost nehledě že to budou mít na dokladu. Tohle však nikdo po tom co to použiju nechce, protože ví že to je o ničem a tak vracejí čidla internetovým povalečům a berou ode mne. Nebudu držet záruku za někoho kdo si ťuká do počítače a max. přelepí páskou. Nebudu dělat otroka pak že to nefunguje, že jsem říkal, že jsem to mohl vědět atd. Prostě ber, nebo běž a zatím všichni, všichni skutečně berou.
Že disky, gumy se vozí je pro mne už i po sezoně hnusné, ale čidla mají u mne totálně zavřeno a je mi jedno co to jsou za srař... zda Čína nebo třeba Schradery. Nemám čas na blbosti a nebudu vytahovat vůbec svou diagnostiku na nějaké dovezené čidla odjinud. A přesně se ukazuje, že pokud neustoupíš pak je ten chytrák v situaci kdy to raději vzdá a koupí od servisáka už jen díky těm zárukám a servisním věcem kolem toho. Hezký zbytek večera a nedělejte někteří už konečně vola jak internetu, tak i lidem kteří si myslí že si dovezou na servis všechna a my se budeme klanět. Ne nebudeme, budeme vyhazovat tyto otravy A Já to tak činím, nechci tyto lidi na servise ať mi tu jezdí, proto tvrdě dávám vždy najevo že ke mne ne, ať jedou klidně o kus dál. Nevadí mi to, jsem rád. Je totiž čas si vybírat kvalitní zákazniky a já to bezmezně dělám.
čtvrtek, 16. května 2019
roman Neznám podrobnosti, ale můj názor zní: Nervově labilního automechanika asi navštívil kolenovrtný hmyz... Pokud si hmyzák donesl "své" náhradní díly a trval přitom na původní dohodnuté ceně za práci při použití "automechanikových" náhradních dílů, tak "jsme doma". Kdyby mechanik hmyzáka rovnou odmítl, vyhnul by se oplétačkám z policií.
GUMOVEJPES Pěkný klidný večer Bořku ,Romane a všem pneuservisákům a přiznám se stálé mám plné ruce práce a dovozovky zatím nedělám . Je pravda naštval jsem vrtkolena s části upravenou cedulkou servisu Point-S že nepřezouvám atd atd ovšem setkal jsem se i s názorem ,že ano v hospodě to platí taky tak co se lidi diví je v tom snad nějaký rozdíl ? Není a to mi řekli někteří zákazníci čímž jsem docílil toho že si filtruji skutečné poctivé zákazníky od vrtkolenního hmyzu . A jsem opravdu proti mnohým malý pneuservis . Neboj se přidej se !!!!
pondělí, 6. května 2019
roman Zdravím rozumné pneuservisáky. Myslím si, že Bořek to popsal naprosto přesně a jen bych vyzdvihnul tuto pasáž jeho příspěvku: "Nepřezouvat jakékoliv nové pneu bude podle mne základem úspěchů do budoucna. Když vidím že nám začali vyrábět v Nexenu, tak je mi víc než jasné jak to bude vypadat. Obchodní válka mezi nimi a Barumem propukne během blízkého času na plné pecky. Vždyť český Nexen je prostě Český a to bude mít za následek že gumy se budou chtít prodat ať už od jednoho či druhého výrobce jakkoliv, za jakoukoliv cenu ať jsou hlavně prodejní čísla třeba až do postele zákazníka. Zapomene se velmi rychle na pneuservisy. A právě tady je jediná a jsem přesvědčen jediná cesta blokace těchto pneumatik aby se nedostali kde pneuservis z toho nemá absolutně nic jen starosti a náklady." Tohle by si měli pneuservisáci nechat zarámovat někam "do hlavy" a zároveň si to nechat někam pověsit na zeď, aby to měli stále na očích. Už vidím ty reklamní bannery ve stylu "Při zakoupení 3kg bezmasých párků dostanete sadu pneumatik výrobce XYZ za 1 korunu". No nekupte to... Ale kdo jim to přezuje? Pokud nikdo, tak i 4ks pneumatik za jednu korunu budou pouze krásným doplňkem v něčí ložnici... Hospodští to již dávno pochopily, zedníci a obkladači též, kadeřnice a kosmetičky rovněž, jen většina pneuservisáků (a je jedno, jestli to je velký pneuservis, malý pneuservis nebo pneuservisák jako OSVČ) stále váhá a hledá důvody, aby těmto "zákazníkům" vyhověl... Já jsem nepřezul v jarní sezóně zatím ani jedu gumu z netu (pravda - teď v úterý přezuji první sadu kolenovrtovi, který čeká na přezutí již od 10.dubna, ale trvá na tom, abych to přezul já i za plnou cenu) a jde to... Tak proč by to nešlo i u jiných pneuservisáků? Proč si máme neustále nechat kálet na hlavu?! Nebojte se, přidejte se!
BF Hezký sobotní podvečer. Hlavní nápor přezouvaní tento týden ustal. Pro mne osobně velmi náročných 6 týdnů. Práce jednoznačně narostla oproti minulému jaru a i když prodej nových nebyl zase tak silný mohu konstatovat, že je u mne spokojenost. Servis od rána do večera plný a nešlo se pořádně nadechnout. Ještě že jsou ty Velikonoční svátky, ty pomohly si trošku odpočinout. Jsem rád a opět s osvědčilo nepřezouvat v sezoně jakýkoliv dovezený nový kolo odkudkoliv. Servis byl narvaný až až a otravovat se s těmito lidmi mi vůbec nechybělo. Nikdo se ze strachu neobjednal přes web a pár pokušitelů bylo odmítnuto. Všechny servisy jsem v okolí o tom předem informoval a jestli to dělali oni je mi zcela u zadku. Já měl klid na svou práci, své věrné ale i nové zákazníky. Dokonce jsem letos několik desítek cizích neuspokojil a odmítl, protože kapacita servisu je vždy dána možnostmi a nebudu tady ani já ani své zaměstnance nutit dělat od nevidím do nevidím. Tohle mne neužije ani to nebudu nikdy provádět. Nasrat dobrého mechanika můžeš jen jednou a pak ti ukáže papapa a za to mi ti cizí odmítnutí nestojí. Ti přilezli z jiných servisů které nedělají jak mají, nestíhají, nebo jak jsem již minulý rok psal ukončili činnost. Nepřezouvat jakékoliv nové pneu bude podle mne základem úspěchů do budoucna. Když vidím že nám začali vyrábět v Nexenu, tak je mi víc než jasné jak to bude vypadat. Obchodní válka mezi nimi a Barumem propukne během blízkého času na plné pecky. Vždyť český Nexen je prostě Český a to bude mít za následek že gumy se budou chtít prodat ať už od jednoho či druhého výrobce jakkoliv, za jakoukoliv cenu ať jsou hlavně prodejní čísla třeba až do postele zákazníka. Zapomene se velmi rychle na pneuservisy. A právě tady je jediná a jsem přesvědčen jediná cesta blokace těchto pneumatik aby se nedostali kde pneuservis z toho nemá absolutně nic jen starosti a náklady. Okamžitě začít blokovat tyto, ale třeba i např. super české pneu TOMKET od pana Mrkáčka Čika jak ho tu kdysi nazval kolega. Je dobře, že vyšlo v nedávné době několik reklamních spotů pro podporu pneuservisů, ale tady se musí servisy spojit ve velký celek a dát těmto pro mne nekalým praktikám jasnou přítrž. Umím si absolutně představit co to z trhem udělá když Nexen zaplní prvovýrobu a pak se vrhne na trh kolem nás. Ne však na pneuservisy, ale do ulice a to nenechá spát Barumku a vrhne se do toho ještě víc. Pak budou mezi sebou válčit kdo z koho. Pokud je však servisy zarazí na začátku blokací těchto dovezených gum pak není o čem jednat a řešit. Obchoďáci a kravaťáci si založí tablety do pouzdra a čísla se nesejdou ani kdyby se na hlavu postavili. To je však v rukou kvalitních a rozumných pneuservisů které musí včas pochopit současnou situaci. Věřím, že těch rozumných je už dost a další to velmi rychle pochopí. STOP-INTERNETU apod. je základ. Jak jsem kdysi napsal a stojím si za tím. Bojujme s internetem zase internetem a vidím že když jsem tam dal na své stránky že nepřezouvám jakékoliv novky tak se nikdo opravdu nikdo neobjednal, protože tam bylo jasně napsáno, že neuspěje. A o to tu jde. Nesežene servis, nebude kupovat na internetu, v auto kell a nevím jakém zadku. Kdo pochopí ten vyhraje a já se chystám za necelý měsíc so Italie na výstavu, protože chci zase dobře a účelně pořádně investovat. S těmi dovozkami odkudkoliv bych na to nikdy neměl a tak je nechávám těm hloupým a neuvažujícím kteří si myslí že je to ok. Není a to pochopí jako už i tady někteří skončili, protože nevydělali na slanou vodu. A důkazem je i to že jsem letos odmítl už desítky nových lidí a vidím co se v oboru kolem děje. Bude líp věřme a přičiňme se všichni zodpovědní. Hezký zbytek víkendu přeji. Bořek.