čtenář Bořku kolik tak průměrně za týden prodáš gum v sezoně a mimo sezonu?Myslím tím průměr z minulého roku...
úterý, 2. června 2009
Bořek Tak nám zas skončil další měsíc a přinesl své pozitiva i negativa.K pozitivním stránkám u mně patřilo především zvýšený zájem o geometrii,opravy čelních skel a servisní práce, které mají určitě svůj dobrý význam v slabších měsících pneuservisu, který je vždy po sezoním přezouvání rapidně oslaben. Negativem jednoznačně zůstává prodej pneu na nákladní a stavební stroje, kde je situace dost špatná a podle toho jak to vidím a sleduji, bude v tomto sektoru pneu ještě hůř.Velmi důležité bude zdali se ve vládě najdou peníze na stavby silnic, protože jinak se domnívám hodně firem zabývající se těžkou nákladní dopravou padne,což nepřinese nic pozitivního jak pro dopravce, prodéjce pneu,výrobce protektorů, tak i pro pneuservisy.
pondělí, 1. června 2009
Tom Hogane, než bych koupil gumu z internetu tak to ji radši neprodám. Nebudu podporovat Tomket a ani Anubise. Já kupuju jen od GPD nebo z R.Tecu!
čtvrtek, 28. května 2009
HOGAN Je fakt hloupý pořád poslouchat jak internety jsou špatný i když je to asi fakt pravda že ničí ceny.Ale vždyť 50% servisú od nich nakupuje protože tam sežene Barumku od 15,-czk levněji než od velkoobchodu.Tak je vlastně sami podporujete tak už nepište jak jsou špatný ale přestaňte od nich nakupovat a tím jim přitížíte.Tirex,Tomket,DotovanéPneu....
čtvrtek, 28. května 2009
Tom Servisák je úplně mimo, stejně jako Anubisák. Taky neexistuje jen jeden doktor. Žadný doktor nepřemýšlí, jak se podívat pacientovi na zlomený prst, šedý zákal a ještě třeba plombu. Na všechno je specialista. A tak to musí být i s naším oborem. Jsme pneuservisy, takže naší hlavní činností je prodej pneumatik a jejich montáž. A vždycky základem našeho oboru byl prodej pneu, k zubaři si také člověk nenosí svůj amalgan objednaný na internetu. A v ceně té pneu by měla být i naše práce. Pak se nemůže nějaký přitroublý zákazník divit, že prodávám dráž než nějaký Anubis. Mám stroje, kluky na dílně atd. Takže mne to vychází dráž než Anubisákův notebook.
středa, 27. května 2009
V4C Servisáku, po delší době jsem se dobře zasmál. Že na práci se dá vydělat a ještě dobře. Co svět světem stojí, prácí rukou ještě nikdy nikdo nezbohatnul. Ano, prací se vydělat na slušné, ojediněle na velmi slušné živobytí, ale to je vše. Je docela možné, že se dnes všem těm úředníčkům a managerům v bankách a institucích trošičku svírá prdelka, ale to je tak všechno. Jen makej jak mourovatej, však oni ti dříve či později ukáží, kdo určuje pravidla.
středa, 27. května 2009
Fosfor Pozor, Tirex se začíná stydět za svou minulost (Alex pneu) a snaží se tváři jako velkoobchod a prodává na internetu pod hlavičkou Axa Auto s.r.o. a 4every1 s.r.o. Viz tyto obchody www.axa-pneu.cz www.alexpneu.cz a www.toppneu.cz. Ale Tirex se tváří, jakože to není on.
středa, 27. května 2009
HOGAN Nechápu proč všichni nadáváte na internety?Polovina z Vás u nich nakupuje Barumky,třeba od Tomketu nebo od Tirexu to je vlastně taky jenom internet.Tak je vlastně sami podporujeme.Já jsem kvuli tomuhle s Barumem uplně skončil to radši zákazníka umluvim na Kleber nebo něco podobnýho.Tak,že nenadávejte tady ale přestaňte od nich nakupovat a nakupujte jenom u velkoobchodú jako já.To jim ublíží víc.
středa, 27. května 2009
Petrlas Stanley zdrž se svých hloupých chytrostí.Myslím si, že těch solidních a dobrých článků tady za ty měsíce bylo dost a dost.Takže přispíváš a píšeš taky hlouposti i ty.
úterý, 26. května 2009
stanley Nejlepší příspěvek za posledních x měsíců. Svatá pravda.
úterý, 26. května 2009
servis Dobrý večer všem. Již nějakou dobu se dívám zde na Vaše příspěvky a diskuze(promiňtě, ale ve většině případů zcela mimo realitu)a připadá mi, že spousta lidí z pneuservisů ještě nepochopili jednu věc. Pneumatika je stejný náhradní díl jako olejový filtr, brzdová deska,apod. Tak si představte, že by byly pneuservisy, olejservisy, brzdoservisy atd. Spočítejte kolik vozidel projede v sezóně Vašim pneuservisem. Přesně tolik je totiž Vašich potencionálních zákazníků pro další nabídku služeb.Takže, pokud mu prodáte a namontujete pneumatiku a nic víc k tomu, tak se sami okrádáte o další peníze. Takže stačí když mechanik při přezouvání zkontroluje běžné věci a pokud něco zjistí okamžitě mu nabídnu opravu. Pokud mu jednou dobře opravím auto, mám ho navždy. Klasičtí pneuservisáci zřejmě ještě nepochopili, že samotný pneuservis je u konce. Stejně jako prodej přes net. My pneuservisáci máme jedinou výhodu v počtu vozidel, které se u nás objevují a pokud neumíte využít tento potenciál k dalším službám, tak to raději zavřete.Vždyť se Vám ti lidi defacto vnucují sami.Jen toho umí využít málokdo a pak tady píše takové nesmysly.Je to jen věc poptávky a umění využít této příležitosti. Vzpomeňte si jaká byla reakce na prodej pneumatik v marketech a dnes?Stejné je to s prodejem na internetu. Co víc může internet nabídnout než cenu výrobku. Ale lidi chtějí víc. Chtějí jezdit bezpečně a hlavně jim jde také o čas. Takže kdo umí prodat a namontovat pneumatiku, k tomu udělat geometrii, v tomto čase vyčistit klimatizaci, vyměnit olej, vyměnit brzdy, atd,atd má šanci jít dál, kdo ne tak brzo skončí. Práce, práce a zase práce, to je to na čem se dnes vydělává. A dobře.
pondělí, 25. května 2009
Tom Se divim, že s tím Kokot(k)em vůbec diskutujete. Nepatří mezi nás a snaží se sem pořád cpát.
středa, 20. května 2009
Pavel K. Ano servis+internet je velmi špatná kombinace a nejde k sobě.
středa, 20. května 2009
Anubis Ještě doplním Kissi, dvě věci:
1) Nezdá se mi, že by na Dobré pneu byly pneu extra drahé. Mám pocit, že se tam dají dobře koupit pneu. Ale je to jak už někdo psal o nutnosti nevázat se na jednoho dodavatele.
2) Klesající marže je vážně problém. Vidím to sám u sebe. Internetových obchodů je stále víc a víc. Takže zákazník se podívá na www.zbozi.cz vybere si, kde maji gumu nejlevneji a tam nakoupi. Neřeší věrnost, obchod atd. Ví, že Dunlop ode mne je zcela stejný jak z Tomketu, z Dobré pneu a nebo třeba od Tebe z pneuservisu. Rozdíl je jen cena. A čím jsi větší prodejce, tím potřebuješ mít větší skladové zásoby, větší prostory, více lidí. Takže pro mne konkurencí nejsou pneuservisy, ale překupníci pneu, kteří gumy ani nevidí a jedou se symbolickým ziskem třeba 20 Kč na gumě. A těm cenou nedokážu konkurovat. Takže pak řeším co s tím. Přidat služby. Otázkou je jaké. U mne to jsou různé věrnostní bonusy (na rovinu, nefunguje to), poradenství, osobní přístup a právě i pořízení vlastních pneuservisů.
středa, 20. května 2009
Anubis Kissi, zcela otevřeně říkám, že jsem na tento server přišel hlavně diskutovat o tom, co rozděluje prodejce pneu na internetu a pneuservisy. Chci poznat myšlení co nejvíce lidí z pneuservisu. Já jsem totiž přesvědčen, že budoucnost pneuoboru je právě ve zkloubení internetu a pneuservisu. A já se snažím přijít na to, jak to vymyslet.
Co se týče pana Částky, nemyslím, že by někoho napálil nebo chtěl natáhnout. Prostě nemá takovou šíři a skladové prostory jak mohou nabídnout například GPD, Ihle, Tirex nebo třeba Chára. Ale snaží se. Taky hledá nějakou cestu.
Určitě je to lepší než kdy mi přijde katalog od nějakého velkoobchodu s pneu, kteří mi napíší, že se mnou chtějí dělat a dají mi ceny horší než za kolik prodávám na internetu. Ale hned mi vysvětlí, že jsem nový zákazník, proto mám horší ceny, ať zdražím na internetu. Pak se rozpačitě podrbou na hlavě a řeknou, že až udělám větší obraty, že mohu mít lepší cenu. A nebo zpětné bonusy. Tyhle firmy jsou mimo. Zaspali dobu.
No, snad mi rozumíš, jak to myslím, Kissi.
středa, 20. května 2009
KISS Anubisi, nějak tvému myšlenkovému pochodu nerozumím. Např.: Pan Částka to dělá šikovně,jen némá co prodávat a co má, tak je drahé a partnerské servisy se vytrácejí. Nedomníváš se, že udržet zákázníka (hlavně servis) je těžší, než ho získat. Koupím-li poprvé slušně a při dalším odběru to napálí, u mě jednou pro vždy skončil. Důvod: Buď to je to naivní hlupáček, nebo na to zkrátka nemá. Myslím ale, že tvé výlevy zde mají jiný smysl. Snažíš se získat přehled o názoru servisů a navíc ho nenásilně kultivovat ve prospěch internetu,potažmo svůj. Proto neustále otvíráš upadající téma. Jen naposledy opakuji a ty jsi to také přiznal."Prodej-dobrý, třžby-dobré,marže-za starou belu" a zde je jádro pudla. Je pravdou,že dříve byly ceny gum na servise vysoké, ale např.kolik stála tenkrát auta a kde jsou dnes? A jak se prodávala! Servis+internet=špatná kombinace.
středa, 20. května 2009
Anubis Poo, Dobré Pneu na to šlo dobře - alespoň z mého pohledu. Snažili se skloubit internet a pneuservis - věc o kterou se snažím i já. Oslovili pneuservisy a kdo od nich odebral nějaký minimální počet (myslím, že to bylo asi 40 ks pneu) tak toho uvedli jako své odběrní místo a pomohli mu s reklamou (myslím, že v MF Dnes). Problém ale byl, že se pneu rychle vyprodali a pneuservisy prý nemohli za tu cenu už nakupovat (toto nevím, na 100 %, jen jsem to slyšel z doslechu). Ale pan Částka na to jde šikovně, mnohem lépe než pan Grill z Tomketu.
úterý, 19. května 2009
Poo Tak jsem se právě kochal brutálními cenami Barumek u Dobrých pneu a taky jsem zabrousil na jejich servisní místa a nestačil jsem se divit jak jich tam razantně ubylo. Ještě mám v živé paměti jejich bilbordy chlubící se jejich počtem. Že by se vážně někteří co tam byli probudili? a nebo je sami raději sundali když zjistili na jaké úrovni ten servis (většinou špinavá garáž s archaickou vyvažovačkou) je? No čas nám ukáže.
úterý, 19. května 2009
Anubis Kissi, co si budeme povídat, kdyby zmizel Tomket tak jsem v sedmém nebi. Ale to je nesplnitelný sen. Tomket prodává na Slovensko, do Maďarska a do Německa. To je nad mé síly. Takže s ním se nemohu vůbec poměřovat. Mohu mu jen ukousnout něco z koláče.
pondělí, 18. května 2009
KISS Ne jenom, že je možné, že neprodali, to je zcela jisté. Tyto "důvěrné" informace se přec draze platí a v době hospodářského poklesu jejich hodnota ještě stoupá. Proto se domnívám, že pro pár stovek nebo několik tisíc ks gum by se takhle nesnížili, navíc dobře vědí, že jsou pod drobnohledem odborné veřejnosti, na které jsou, ať se jim to líbí či ne, poměrně dosti závislí. To je ale obecná záležitost. Dokud jsi malý a nedůležitý, nikdo si tě nevšímá. Jakmile ale překročíš jistou velikost a důležitost v čemkoliv, je každý tvůj krok posuzován jinak a reakce, kterou tímto krokem vyvolali je toho důkazem. Při vší úctě k ostatním prodejcům, věřím že u 95% z nich, by podobný krok zůstal bez povšimnutí. Mám pocit, že se před Tebou otvírají skvělé zítřky, jelikož ti ubyde, možná tvrdá konkurence. To jsou holt ty neúprosné tržní mechanizmy a internový obchod nevyjímaje.