Pneurevue.cz » Fórum » Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?

Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?

 

pátek, 23. září 2011

Otázka ze dne 23.9.2011

 

Myslíte si, že tato orientace vyřeší problémy a výzvy, kterým čelí pneuservisní branže?

 
 
 
 
Hrouda UL
Hrouda UL Autodílno v posledních řádcích stebou souhlasím, ale o velké firmě sní každý já tedy ano .Pokud budou jiní přezouvat za 3sta tak jí hodně z nás mít nebude. A není to jen tím . Nedávno mě oslovila firma nebudu jmenovat (ICOM ) s nabídkou ať jim dělám servis (Bořek ví o co gou) jsou to vyčuránci. Osa u autobusu za 3sta byl jejich požadavek s tím že jich mají asi XXXXX.A teď je dělám,ale za jiné peníze,jen okrajově ,ale né za 3sta.
pondělí, 21. listopadu 2011
 
Autodílna
Autodílna V dílně jsme běžně 2 a na jarní a podzimní sezonu máme dalšího na výpomoc. Netušil jsem, že kvalita práce se hodnotí podle počtu zaměstnanců. V okolí mám kamenolom, těžbu dřeva, několik známých mne oslovilo, jestli bych si nákladní zouvačku nekoupil. Dokonce zvažují zda si jí nekoupí sami. Celkem mají 12 aut. Sklopky přezouvají minimálně 2x ročně. O é peníze nemusíte mít obavy. Mám chuť do práce, rostoucí klientelu a nadstandardní prostor. Vhodné je bavit se o práci a né někoho napadat a shazovat. Mmj. spousta rodinných pneuservisů je o jednom až dvou lidech. Mají progres, daří se jim, ale hlavně jsou spokojení. K čemu je velká firma se spoustou zaměstnanců, pokud člověk není spokojený.
pondělí, 21. listopadu 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Když jsme ještě u těch nákladních pneu, tak povím ještě další případ který se mi stal na servise v Třinci před léty. Přijel dopravce a na korbě auta dovezl defekt na pneumatice 235/75 R17,5. z podvalníku. Mechanik vzal pneu do bezpečnostního certifikovaného koše, klece který má mít každý nákladní pneuservis jako zákonnou povinnost, ale jednoznačně Vám tady budu tvrdit a mohu opět ukázat mnoho příkladů aspoň 70% pneuservisů, dopravců, apod. tento základní bezpečnostní prvek vůbec nemá!!!!!!!!! Už toto by mělo být bráno jako trestní čin majitele pneuservisu či dopravce majícího pneuservis vůči zaměstnancům. Protože potřeboval jen zjistit místo úniku nahustil pohodových 3,5 atm a vše vypadalo v pořádku, vytáhnul pneu z klece a protože viditelně nešlo najít místo úniku odkoulel pneu na nákladní dílnu, nasadil si ochraný bezpečnostní štít a ponořil ji do velké zkušební vany pro nákladní pneumatiky. Po chvíli v ponoření se ozvala rána. Většina obsahu vany byla okamžitě venku, ale horší bylo že mechanik byl odhozen dozadu a zátylkem se udeřil jak upadl o stroj na sezouvaní. Po prvotním šoku jsme zjístili, že je mechanik ohlušen, otřesen, ale naštěstí viditelně nezraněn, ale šlo také poznat že rána zezadu mu způsobila zmatenost a bolest hlavy. Převlékl se a odvezli jsme ho do nemocnici, kde si ho nechali na pozorování zda nemá otřes mozku. Naštěstí se to nepotvrdilo a druhý den byl propuštěn. Pár dní jsem mu dal ještě mimořádné volno a byl zase v klidu. Co říct k tomuto případu? Mechanik dodržel všechny bezpečnostní předpisy jaké jen mohl a přesto ještě u něho muselo stát štěstíčko, jinak by to mohlo dopadnout úplně jinak. takové příběhy mají mnohé další pneuservisy. Nikde se o nich nemluví a nikdo s nimi nejde ani na povrch. Každý to tají a to je podle mne špatně. Všechny tyto příklady by měly být příkladem k dalšímu zlepšení bezpečnosti na servisech. Až se pak stane neštěstí jako v Ostravě, tak pak už je pozdě, ale je potřeba si uvědomit, že to je jen setina z toho co se děje v našich servisech. Těch příkladů střeleb nákladních pneumatik bych mohl tady uvézt několik jak ze svých myslím bohatých zkušeností, tak i jiných servisů. Viděl jsem, zažil jsem a jsem někdy doslova zhnusen, když vidím kdo všechno dělá a hlavně jak dělá nákladní pneuservis. Vyčítám to legislativě, vyčítám to i některým prodejcům strojů pro nákladní sektor, kteří za honbou pro svůj zisk prodávají nákladní stroje jako by to byly nějaké hračky. Budu možná teď hodně tvrdý a sprostý, ale tvrdím že to je tady nehorázný bordel, který nemá obdoby. Pro dnešek už toho nechám, protože bych zabrousil tam kde nechci. Chci jen ať se začne více přemýšlet nad skutečnými hodnotami života. Zítra je potřeba se věnovat práci na servise. Zima pokračuje a je třeba makat a prodávat. Bořek Filipec.www.pneucentrumprofi.cz
neděle, 20. listopadu 2011
 
Anonym
Anonym provokatér -autodílna uvažuj hlavně z čeho to vše zaplatíš a kolik budeš mít zaměstnancu.Jak jsi sám psal,děláš sám na sebe a máš šmudlu načerno.
neděle, 20. listopadu 2011
 
Autodílna
Autodílna Ono je to jako všechno o penězích. Na protektory se lidi ptají hodně, hlavně ti starší, prostě na to bylo z dob komunismu zvyklí. Pokud ji však řeknu cenu jdou minimálně do Savy, nebo Tigaru. Pár zoufalců do Debici, ale to jen minimálně. Nákladní zatím nedělám, ale silně to zvažuji. Tam vím, že poptávka po proterktorech je velká. Autodílna
neděle, 20. listopadu 2011
 
Anonym
Anonym Protektory pro osobní van a suv nedělám již 10 let.Nová je nová a ten rozdíl není tak velký,když započítám závaží,nedejbože lepicí.
neděle, 20. listopadu 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Nákladní protektory jsou samostatnou kapitolou a na ně by měl být skutečně hodně tvrdý metr. Nákladní kostry nejsou vůbec lehké dnes již sehnat a tak jsou i běžně staré než by měly být. Někdy se už i dot vybrušují, aby nebylo dohledatelné. To co někdy vidím na vozidlech mne přivádí až k naštvání. Některé protektorovny nákladních pneumatik jdou podle mého názoru až za hranu zákona, to bych v klidu mohl ukázat na řadě případů. Zatím to výrobcům vcelku vychází a nikdo nic neřeší. Vidíme jen kolem cest běhouny na krajnicích, sem tam se řeší reklamace za sloupnuté běhouny, kolikrát se s řidiči bavím a jejich příběhy s pneumatikami mi jen a jen dávají zapravdu. Legislativa na ně vůbec nepamatuje a přitom rizika jsou dost velká. Dokumenty k výrobě jsou jedna věc a skutečný stav koster a technologie vlastní výroby druhá. Osobní protektory jsou další skupinou, která je dnes myslím samostatným oddílem. Velký problém je také myslím právě v dovozu těchto pneumatik a následném prodeji v obchodních domech. Neprůhledné prodeje jsou jen a jen na škodu, proto osobní, dod. a off protektory nemontuji řadu let. Taky jsem viděl už pár krásně střelených, prasklých, odlouplých protektorů po jednoznačné nekvalitě různých výrobců. Kéž by se někdo začal intenzivně v legislativně více věnovat bezpečnosti.
neděle, 20. listopadu 2011
 
Hrouda UL
Hrouda UL Moc pěkný článek Bořku. Jen bych ho doplnil o fakt že i protektorovny jsou jední z problémů, který tu nikdo nezmínil.Za poslední rok jsem se už dvakrát znovu narodil při montáži protektoru jednálo se o osobní,ale to není duležité.Pneumatika po prohlednutí a to dělám u každého protektoru byla OK jen se při nahuštění začala trhat běhounová část (čerstvě koupeno zákazníkem v OBI)Naprotektorují kde co !!!
neděle, 20. listopadu 2011
 
řidič
řidič Řád,pořádek a disciplína,to jediné je třeba nastolit!!!Nahovno nějaké lékárničky,když se každý bojí poskytnout první pomoc,ať už z duvodu neznalosti,nebo strachu z infekce.Technický stav je nejduležitější.Pneumatika je střelná zbraň,kdy už si to konečně ti naši tupci v poslaneckém korýtku uvědomí.AMEN
neděle, 20. listopadu 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Když se bavíme o bezpečnosti nemůžu zapomenout a musím i zde připomenout, že za mnohé nehody o kterých nikdo ani neví a naštěstí dopadnou bez větších následků můžou často i pneuservisy co se týká jejich montáže firemním zákazníkům na nákladní vozy, autobusy a kamiony. Co tím myslím? Je potřeba si uvědomit, že jsme zodpovědní i za to co montujeme na vozy. Setkával jsem se a setkávám, že některé autodopravy které mají svou dílnu na pneu ale bohužel i některé pneuservisy montují pneumatiky dopravcům které by jednoznačně neměly na vozidle už dávno být. Proč? Někteří nechtějí ztratit práci, zákazníka, nebo nemají skoro žádné odborné zkušenosti, neumí opravovat pneu dle určitých potřeb a hlavně norem a předpisů. Je obrovskou chybou, že v našem státě není a neexistuje vůbec žádná legislativa která by napomohla tuhle situaci řešit. Příslušný zákon a také trest jak pro tyto dopravce tak i nezodpovědné pneuservisy je pro mne jednonačně potřebný a bude do budoucna bezesporu nutný. Co mne k tomu vede? Stalo se mi na vlastní kůži něco co bych nikomu nepřál. Můj syn i přítelkyně ve věku 2 měsíců mohl přijít o život díky jednomu z dopravců a také možná i pneuservisu. Všichni svatí u nich stáli, jinak to nemohu nazvat. Ptáte se co se stalo? Byl krásný sobotní den a já natíral na žebříku ve výšce na domě desky. Najednou jsem uslyšel z dálky obrovskou ránu a říkám otci přítelkyně -tak to byla tedy pořádná bomba, nějaký plyn asi nebo co. Za chvíli uslyšíme asi hasiče, nebo sanitku říkám. Vůbec mne nenapadla, že by to mohla být pneumatika a už vůbec, že by se mne to mohlo týkat. Při poklidné pohodové procházce města Doksy přítelkyně se synem a kočárkem projížděl kamion kolem nich a velmi těsně před nimi asi ve vzdálenosti 3m explodovalo sjeté kolo 385/65R 22,5. Tato destrukce byla zcela ohlušující a zničující, což dokazovalo ohlý velmi silný zadní nosník, zničené a ohlé držáky blatníku, utrhnuté světla, téměř proražený vzduchový válec návěsu apod. Jen obrovské štěstí že většina tlakového vzduchu směřovala do středu a vnitřní části návěsu zachránila dítě, přítelkyni a babičku malého od jistého těžkého zranění či dokonce smrti. I tak málem zasáhla letící popelnice a úlomky jen těsně kočárek a díky matky přítelkyně která byla na boku kočárku se zbytkovým bočním tlakem kočárek nepřevrátil. Přišli silně znečištěni prachem z cesty, otřeseni, ohluchli a malý usilovně celou dobu do příjezdu plakal. Teprve teď jsem zjistil co se stalo. Ta obrovská rána kterou jsem slyšel byla v tu chvíli vysvětlena. Bleskově jsem slezl doslova sletěl ze žebříku a jak jsem viděl malého, tak jsem je hned poslal do nemocnice v Mladé Boleslavi na pohotovost zda nedošlo u něho k poškození sluchu protože i přítelkyně s matkou byly nahluchlé a pociťovali nepříjemné hučení v uších. Jel jsem na místo, kde jsem uviděl tu hrůzu. Mladý řidič, který mi na mou prosbu nechtěl předložit doklady, abych mohl v případě nějakého zdravotního problému řešit dál situaci se snažil asi už 45 minut všelijak vyměnit pneumatiku, což se mu evidentně nedařilo a tak jsem musel požádat o pomoc naši policii. Naštěstí to bylo asi jen 250m a byli vstřícní. Řidiče prolustrovali a vyslechli na místě. Mne požádali abych je po kontrole dítěte u lékaře okamžitě kontaktoval jak to dopadlo. Naštěstí to bylo po vyšetření bez viditelných problému. Řidič se bránil, že je jen na pár dní na zkoušku, že mu řekl nějaké závady a majitel mu řekl, že když bude remcat a nechce práci, že si najde jiného. To je bohužel vyhrožování a dnešní skutečnost a pravda nejenom u dopravních firem. Také řekl a tomu ani dodnes nechci věřit, že před pár dny byl v pneuservise a že tam zrovna na tom kole co vybouchlo dělali defekt a pokud by to byla pravda tak Já osobně při problému že by se mé rodině něco stalo bych tak dlouho hledal až bych tu pravdu našel. Naštěstí to ale nebylo potřeba.Ta pneu byla dávno už zcela mrtvá, nepoužitelná, proti předpisům a pokud by to ve skutečnosti opravil a namontoval nějaký pneuservis tak věřte že bych bojoval všemi dostupnými prostředky abych prokázal že to byl trestní čin minimálně z nedbalosti. I dnes když se dívám na ty fotografie které jsem si v těch vypjatých nervách pořídil mi chlupy stojí pořádně v pozoru.Život stojí žít a stojí za mnohem více než jen pro peníze nebo aby se uspokojil nějaký zákazník, který třeba nedodržuje zhola nic co by měl. Za pár dní když jsem se přesvědčil, že malý i ostatní jsou v pořádku jsem zavolal majitelovi autodopravy, vedl jsem dlouhý rozhovor a slova která jsem použil nemohu zde ani napsat, ale věřte, že může být moc rád že to takhle vše dopadlo. Omlouval se, dušoval se že se to už nestane atd, atd. Zde je potřeba zasáhnout tvrdou legislativou. Kdyby se něco v tomhle případě stalo, odnesli by to zcela nevinní lidé, kteří byli ve špatný čas na špatném místě. Pak by to odnesl nejvíce asi řidič, který neměl s takovými pneumatikami vůbec vyjet. Kde je pak v žebříčku trestů a postihů dopravce který dobře ví, že má takový špatný technický stav vozidel, špatný pneuservis, který dělá nekvalitně, nechce vidět co ve skutečnosti má, ať už proto aby neztratil obrat nebo proto že to neumí a je mu to jedno, riskuje sám ze sebou, nebo je vinná i policie která nekontroluje skoro vůbec kamiony protože jinak by jsme se nesetkávali na servisech tak často s katastrofálním stavem nákladních pneumatik? Je pak určitě na zvážení jak dál v tomto oboru nastolit už konečně nějaké jasná pravidla a předpisy. Cesta to bude dlouhá a bohužel se domnívám, že to bude stát ještě řadu zbytečně ztracených životů. Vše je napsáno někde nahoře jak to bude. Kolikrát můžeme mít štěstí, kolikrát se nic nestane, kolikrát se nám to vyhne, ale jednou to může potkat i nás a proto se všichni snažme omezit co nejvíce rizika. My to taky můžeme svou kvalitní prací, přístupem a snahou trochu ovlivnit. Ne vše, ale částečně určitě. Bořek Filipec www.pneucentrumprofi.cz
sobota, 19. listopadu 2011
 
Anonym
Anonym Tak koukám na stránky zde reklamu platíci Siems-Klein a nic moc.Mají sice nové sídlo,ale schází mi zde několik fotografii ze sídka i feference.
pátek, 18. listopadu 2011
 
Redakce
Redakce Rizikům souvisejícím se servisem nákladních pneu se budeme určitě ve zvýšené míře věnovat. Je to velmi smutná událost, bohužel se může přihodit i v profesionálních provozech, kde dělají pro bezpečnost maximum.
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Noviny
Noviny Nepřezutí letních pneumatik na zimní může řidičům při případné havárii způsobit nečekané výdaje. Pojišťovny totiž začínají používání správných typů pneumatik více sledovat a viníkům nehody s letními pneumatikami mohou krátit pojistné plnění z havarijního pojištění, nebo po nich zpětně vymáhat škodu. Obávat by se tak aktuálně měla čtvrtina českých řidičů, která podle statistik tuzemských pneuservisů prozatím na zimu nepřezula. Od začátku listopadu musí čeští motoristé jezdit povinně na zimních pneumatikách, pokud na silnici leží souvislá vrstva sněhu, led či námraza nebo pokud bude možné takovou situaci předpokládat. Použití letních pneumatik může mít za následek krácení pojistného plnění, kdy pojišťovna nevyplatí viníkovi nehody plnou částku z havarijního pojištění. Povinnost použití zimních pneumatik je ukotvena v novele zákona o provozu na pozemních komunikacích. "Pokud dojde k porušení této povinnosti, může být na skutečnost nahlíženo jako na neoprávněné použití vozidla a pojišťovna může přistoupit na snížení pojistného plnění. Vždy samozřejmě záleží na konkrétní pojišťovně, jak danou situaci vyhodnotí. Krácení pojistného plnění se samozřejmě netýká poškozeného účastníka nehody," upozornil Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz, které na internetu přehledně porovnává nabídky většiny tuzemských pojišťoven. V případě škody hrazené z povinného ručení může pojišťovna na viníkovi nehody následně uplatnit regres - zpětně vymáhat finanční náhradu za vynaložené náklady. Vznikne-li při nehodě vyšší škoda, může tato finanční náhrada i převýšit cenu viníkova vozidla. Přezutí na zimní pneumatiky by proto neměli zbytečně odkládat ani majitelé starších aut.
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Hrouda UL
Hrouda UL Bezpečnost je valký problém. Mám neustálé potíže se zákazníky kteří neumějí číst a na servis lezou přes dílnu do prodejny, mám to dostatečně značené ,ale někteří jsou ignoranti!! před týdnem mě praskla kondovka na hadici a po dílně se zmítala hadice s ostrým koncem kde šlo ven 9 barů něž jsem to zaravřel.Jednou se něco stane a mě to bude přičítáno.
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Kikos
Kikos Koncese na nepozornost mechanika není nic platná pane nepodepsaný.Souhlasím s Bořkem,že by se mohlo téma bezpečnost,rizik,nebezpečí v pneuservise na stránkách pneurevue objevovat častěji.A věřím také,že po čase se majitelé Rudné rozpovídají,už jen proto že jsou to skuteční odborníci přes nákladní pneumatiky.
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Anonym
Anonym To asi neklapne,to není spadlý zvedák.To je strašná tragedie,o které se nikdo bavit nebude.Je mi to líto,ale bezpečnost je třeba dodržovat i po desetileté praxi.Proto to chce koncesi.
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Poprosím za sebe redakci, zda li by před výtiskem některého z dalších čísel pneurevue zkusili požádat majitelé pneuservisu Rudná o malý článek o neštěstí které se stalo v jejich servise. Vím, že to bude těžké, ale pokud se to podaří bude to určitě přínosem pro všechny. Je teď jasné, že vše je teprve velmi čerstvé a ve stádiu šetření, ale věřím že by to po zklidnění situace na servise mohlo jít. Sám jsem se díval v pneuservise několikrát téměř málem smrti do očí a moc dobře vím co dokážou nákladní pneumatiky při destrukci udělat za neskutečnou paseku. Myslím, že článek o bezpečnosti na pracovišti je bezesporu velmi potřebný. Na smrt kamaráda v ČSAD který mi zemřel před očima nikdy nezapomenu a i když to nebylo u pneumatik, tak to bylo pro mne zlomem v mém pracovním životě a vzpomínky zůstanou. Proto se snažím dodržovat bezpečnostní předpisy jak to jen jde a snažím se co nejvíce minimalizovat rizika i když nemůžete ovlivnit zcela vše. Je to někdy o náhodě i štěstíčku. Bořek Filipec.www.pneucentrumprofi.cz
čtvrtek, 17. listopadu 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Ahoj Lukáši. Jsem rád, že jses tady zase objevil. Těším se na naši další brzkou schůzku, kde to vše více probereme.
středa, 16. listopadu 2011
 
lukas.sy
lukas.sy ahoj Bořku, tak se podelší době připojuji na diskuzi a bohužel vidím, že špatné zprávy se šíří velice rychle.. dnes jsem se rovněž dozvěděl o neštěstí, které se stalo na Rudné.. je to velice smutná záležitost, ale fakt je ten,mnohdy je to bráno na lehkou váhu a může to skončit tak jako v tomto případě.. je to ponaučení pro všechny pneuservisy,který se zabývají nákladními koly..
středa, 16. listopadu 2011
 
.
. mikar (16.11.2011 6:25) "Tahle živnost má být koncesovaná." Tady je to lepší než v kabaretu :))))))
středa, 16. listopadu 2011
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz