Bořek-Třinec CBFranto máš absolutní pravdu s tím, že dnes to může dělat kdokoli. Pneuservis není řízená činnost, takže to dělá kde kdo a taky to tak někdy vypadá. Snad jednou příjde doba, kdy tento obor nebude nejenom zástěrkou pro různé překupníky, rozebirače havarovaných šrotů apod a bude plněhodnotný oborem, který si zaslouží mnohem více než jen být volnou činností kterou se kolikrát maskují jiné věci, které by neměl patřičný člověk jinak šanci dělat. Tady někdo tenkrát pořádně zaspal, když sestavoval jednotlivé řemesla a činnosti a teď na to doplácejí především ti slušní pneuservisáci. Zaslechl jsem, že se chystají sice nějaké změny, ale dobře vime jak to u nás v současné době v republice vypadá a nečekéjme brzské zlepšení, nebo snad zázraky.
neděle, 7. února 2010
Tomáš D. Zdravím kolegové po delší odmlce kvůli dovolené se opet hlásím a koukám že diskuze jen roste tak se taky přičiním mám otázku na Anubise: jestli nechces nemusíms odpovídat ale me to proste nedá!! Mám malý pneuservis s pár zamestnaci, internet temer neprezouvám ale vesmes proti tomu nic nemám když to delá člověk který tomu rozumí a má přehle. Já si na prodeji jedné pneu do 16palců si nechávám marži cca 250kč což me příjde jako exizstenční minimum a samozrejme jen pneuservis by nás již neuživil tak mám i doplnkové služby jako klimu atd.!!! Kolik má internetový prodejce jako ty zisk na jedné bežné peumatice po odečtení nákladu na dopravu když říkáš že marže ji minimální?? Já si nedovedu představit že bych šel ještě níže to opravdu nejde!!!! Děkuji za odpověď.
neděle, 7. února 2010
Anubis BiBe, vychází to v průměru 800 Kč včetně DPH. Díval jsem se, že mám jednoho partnera, který je v menším městě (cca 5.000 lidí), ten přezouvá za 550 Kč - za 3 roky spolupráce jsem mu ale poslal jen jednoho zákazníka. Nejdražší je jeden v Praze, ten přezouvá 1.300 Kč.
neděle, 7. února 2010
CBFranta Bořku, omlouvám se za použití slovního obratu "cvičená opice". Neměl jsem v úmyslu se dotknout nikoho z branže. Chtěl jsem tím jenom říct, že dnes kdokoli bude mít pneumašiny je trochu manuálně zručný je schopen běžné pneu přezout. A musíme se smířit stím, že dnes vezme 100000,- litrů,koupí za to komplet pneuservis včetně zdviže a kompresoru, nacpe to do garáže a jede. A když to dělá po práci, tak jde s cenou dolu, protože mu to stačí.
neděle, 7. února 2010
BIB Kolik je Anubisi tak prumerna castka za kterou to servisy prezuji kdyz pneu jdou pres ne?
neděle, 7. února 2010
Anubis Bořku, máš zcela pravdu, že nápady mohou přijít kdekoliv, třeba i během rekonvalescence. Pokud člověk jen od rána pracuje na stejném místě, dělá pořád dokola tu stejnou rutinu, je uzavřen před novými myšlenkami zvenčí. Já tady, Bořku, nikomu z vás nic nenabízím. Většina z vás nemá ráda e-shopy. Já jsem sem přišel s tím, že chci více poznat vaše názory, váš přístup a udělat si sám v hlavě jasno, jak skloubit internet a pneuservisy. Netvrdím, že ten způsob, který nyní s některými pneuservisy provozuji, je ideální, ale zatím je to to nejlepší na co jsem přišel. Doufám, že třeba i zde v této diskuzi přijdu na něco, co budu moci použít. Nemusí to být hned zítra, ani za rok.
neděle, 7. února 2010
Anubis BiBe, opravdu to takto funguje. Ale žádný servis, se kterým takto spolupracuji, nepřezouvá levněji jak pod 700 Kč.
neděle, 7. února 2010
Anubis Franto, je v průměru každá 74. objednávka za rok 2009. V drtívé většině je to Praha, Brno. Občas Ostrava. Ostatní servisy ojediněle.
neděle, 7. února 2010
Bořek-Třinec CBFranto máš pravdu, že velkou šanci na přežití mají servisy které mají doplňkové služby jako je geometrie, klimatizace, skla, apod. Taky mohu porovnávat když jsem začínal před 10-lety ve Frýdku a stačil bez problému na rozvoj mít jen pneuservis. Dnes je to už zcela nemožné a vidím to jednoznačně na svém příkladě na servise který pomalu končí ve Frýdku Místku, kde za 10let činnosti jsem kvůli majiteli objektu nic jiného nemohl dělat než pneuservis a nemohl jsem rozšiřovat jakékoliv služby, což vyvrcholilo tím že majitel objektu kterému se nedaří z dovozem vozů ze zahraničí koupil stroje a začal dělat druhý pneuservis ve stéjném objektu a samozřejmně mně vyhazuje. To je samo o sobě ubohé a absurdní a vím že nemá smysl zůstávat někde, kde to nemá absolutně žádnou budoucnost. Raději odejdu ze vztyčenou hlavou, než si dělat ostudu vinnou někoho jiného. Pravým opakem je Třinec, kde si troufnu říct poskytuji velmi solidní kvalitní a komplexní služby a vidím ten obrovský rozdíl mezi FM a Třincem. Proto když otevřu nový servis ve Frýdku a já jsem o tom přesvědčen, tak přesně vím co mám dělat, jak mám dělat a co hlavně budu dělat a co né, protože Třinec jsem vypiplal doslova od plinek a tak vím co dělám. S nákladním pneuservisem CBFranto o tom tak nejsem přesvědčen, protože náklady na vybavení,zásoby, školení apod., jsou příliš vysoké a firmy které mají nákladní vozidla už většinou jezdí do velkých pneuspolečností, nebo mají svůj pneuservis ve dvoře. Jsem rád, že ho mám a dělám, ale že by to bylo extrémně výhodné a ziskové tak tomu nevěř. Dnes kdy padají dopraváci na buben každým dnem, dát na fakturu může být i konečnou stanicí a za hotové málokomu prodáš nákladní pneu. Proto raději vezmu zákaznika z ulice který platí na dřevo a mám klid a nemusím se pak stresovat, volat, řešit. Mrzí mne a zcela s tebou nesouhlasím jak jsi napsal, že běžnou pneu přezuje i cvičená opice při dodržení základních technologických postupů. Opovrhuješ možná svými chlapy na dílně, jestli nějaké vůbec máš a udělat 13-15kolo sice není dnes už větší problém , ale přesto to není zase takové jednoduché jak píšeš. Často se s tím setkávám a bohužel to nejsou jen ti garážisti a pneurychlokvašky. Jsou mnohem jednoduchší úkony v autoopravarenství, avšak nikdy bych nenazval činnost mechaniků tak jako ty. Anubisi, díky k blahopřání k očím. Je to skvělé a fantazie zase dobře vidět a nehledat brýle pořád někde na stole,polici v šuplíku apod. Jsem hodně spokojen a těch pár dní kdy jsem se šetřil a dolečoval, jsem hodně přemýšlel nad nějakou novou strategií a rozvojem fa. Určitým impulsem byla pro mne právě operace očí na klinice, kde jsem viděl jiné části moderního podnikání. Neříkám, že budu přejímat něco ze zdravotnictví, ale viděl jsem tam pozitiva i pro náš obor. Přece jsem již částečně omezen, když jsem uzavřen pořád ve svém světě pneu a nové impulzy mohou přinést pozitiva. Za pokus to stojí a já se nebojím novým věcem postavit čelem a pokoušet se je zavádět do činnosti. Bohužel, ale tvůj program na spolupráci mezi internetem a pneuservisem mne nezaujal a ani nepřesvědčil. Musíš vymyslet něco, co bude pro obě strany výhodné. Tvá nabídka je možná použitelná pro malé servisy bez zaměstnanců, ne pro mě a větší pneuservisy.
neděle, 7. února 2010
BIB Anubisi to vazne existuje nejaky servis ktery s tebou takto spolupracuje? Me to prijde naprosto blaznive :-) ja budu platit dobirku za zakaznika, ktery to pak zaplati me, pokud teda prijede, pokud neprijede tak to posilam zpatky tobe, nebo ti pak poslu penize na ucet, ja v tom nevidim naprosto zadny benefit, pokud ma vypadat takto budoucnost spoluprace internet/servis tak jsem klidny, ja bych z toho nemel vubec nic - jen starosti :-) a 500.-kc za prezuti, tezko by me nekdo dal 1200.- co normalne u me stoji prezuti internetu.
neděle, 7. února 2010
CBFranta Anubis:Vzhledem k tomu, že nakupuji pneu od internetového obchodu(mimo jiné mi poskytuje jako Fy.slevy) by mne zajímalo jak je služba zaslání pneu na servis zákazníky využívána.Mohl by jsi např.uvést kolik objednávek ze sta je realizováno tebou popsanou formou? Předem děkuji za info.
neděle, 7. února 2010
Anubis V4C, ptal jsi se, jak je to s placením. U mne jsou dva způsoby. Partnerský pneuservis si většinou pečlivě vybíráme a existují u toho už osobní přátelské vztahy. Takže posíláme pneu nedobírkově. Zákazník zaplatí pneuservisu a ten nám následně odešle peníze na účet. Nebo posíláme přímo pneuservisu na dobírku, on zaplatí za zákazníka a pak si od zákazníka vezme peníze zpět. Ano, je pravda, že existuje velké množství zákazníků, kteří si objednají pneumatiky a pak si je nevyzvednout. Ale to je pak naše starost, pneuservis je v tom nevinně. Takže na své náklady zařídíme odvoz pneu a našemu partnerovi vrátíme obratem peníze. Víš, není to o počtu partnerů, na co mi bude například 160 partnerských pneuservisů, když ani nebudu vědět, kde všude jsou, jak se tam jmenují, co dělají. Je to o osobních vztazích... Bořku, gratuluji k novým očím :-)
neděle, 7. února 2010
BIB V4C má pravdu, v rozměrech které má většina servisů skladem jsou rozdíly v ceně servis/internet malé a když dám slevu na práci tak vycházím levněji já nebo s minimalnim rozdilem, je zajímavé sledovat lidi ketří si jako mistři světa přivezou svoje gumy a pak se mrknou na prodejnu a zjistí že v globále neušetřil nic anebo lidi kteří se stydí za svoje gumy a tvrdí to jsem dostal, to mě koupil syn apod. V našem servise se snažíme mít skladem co nejvíc rozměrů ktere se u nás montují, skladové zásoby jsou značné ale výhoda v tom že to máme skladem je velká a lidi co jen sondují často hned koupí a nechají si obout.. internet nemuze vyhrat, gumy nejsou televize kterou si clovek objedna, prijde mu, zastrci do zasuvky a ma hotovo:-)
neděle, 7. února 2010
Bořek-Třinec Hezký nedělní den pneuservisáci. Po mé malé zdravotní indispozici, kdy jsem, byl na operaci jsem zpátky a jsem moc rád, že už na monitor vidím bez brýlí a nemám problém vidět jako zamlada. Co napsat na internetovou spolupráci? Myslím, že určitě existuje a je možná, ale absolutně ne v současné podobě kdy pneuservis je zvýhodněn někdy pár procenty, které nepokryjí náklady na stroje, vybavení, rozvoj atd. A to samozřejmně nehovořím o těch interneťacích kteří úmyslně pneuservisy dokonce znevyhodňují a dávají jim menší marži než zákaznikovi z ulice. Těm a jim podobným malým internetovým prodejcům brzy odzvoní, protože si myslím rychle přichází doba kdy se i u nich láme chleba. Nejenom náklady na dopravu už od února nejsou, nebudou a ani nemohou být zadarmo a kdo píše že ano tak lže protože se to při tak radikálním zdražení pro dopravce musí někde projevit. Buď že k poslaným pneumatikám připišou částku za dopravu, nebo to přiučtují k pneumatikám do faktury a to je jednoznačně zdraží, tím pádem je to částečně podvod, protože to je zastrčené v ceně pneu. Je to jako dnes u nás na servise. Cena pneu je jedna část ceny a cena za práci je druhá částka a kdo to nedělal už kdysi a spojoval to dohromady a tvrdil že při koupi 4ks pneu je práce zadarmo, tak na tom v dnešní době jednoznačně tratí a vidím to v pneuservisech kolem sebe. Já vidím spíše spolupráci přes internet a teď se mi to i pomalu potvrzuje, že velcí prodejci a dovozci kteří měli a mají internety se začínají opět vracet,nabízet, žádat i prosit do pneuservisů aby zase od nich začali nakupovat, protože si moc dobře uvědomují když např. uzákoní zimní pneumatiky, že bez pneuservisů jsou hodně znevýhodněni a částečně ztraceni. Zákaznici se vrhnou návalem do servisů a ti se určitě jako i já to teď dělám řadu let nezblázní a budou si dělat své stálé a věrné zákazniky a ne ty kteří si dovezou nové pneu z internetu. A tu zákazník narazí na obrovský problém co má dělat? Má příště jít na internet, kde nejsou zatím absolutně schopní vždy a všude garantovat rychlé bezproblémové přzutí, nebo má jít přímo do pneuservisu, kde sice možná někdy zaplatí trochu více, ale má komplexní službu, bez rizika pokut nebo havárie způsobené tím, že není přezutý? Internet tím obrovsky ztratí a proto se přesunuje směrem k servisům, které by jim pomohly najít zpět obraty a zisky. Jinou cestou nemají podle mne šanci uspět. Je pro mne radost sledovat, jak silní hráči začínají nenápadně, pomaloučku sondovat, zdali je nějaká šance se zase zapojit a vrátit tam kde kdysi na nich vyrostli a kde jim pneuservisáci pomohli a oni je pak jen sprostě a zbaběle zradili a podvedli. Můj osobní názor je takový, že pokud zůstane pneuservisu aspoň 15%-20% z ceny pneu oproti zákazníkům, pak je možno uvažovat o nějaké spolupráci, jinak tuto možnost nevidím a cesta je uzavřená. Internetový prodejce potřebuje servis mnohem více, než pneuservis internetového propdejce a to je pro mne velmi důležité do budoucnosti, ve které hrajeme my pneuservisy prim a oni se budou muset podřídit. O tom jsem naprosto přesvědčen.
neděle, 7. února 2010
V4C Vážení kolegové,vidím, že téma internet vs. servis je věčné. Jen nevěřím, že internet a servis musí nutně do budoucna spolupracovat. Je to nereálné jako myšlenka komunismu. Vidíme, že jsme jej budovali 40 roků a dnes tu vládne kapialismus, o němž si mohou na západě jen zdát. A to ještě nic není proti komunistické Čině. Takto asi by dopadla spolupráce int.-servis. To je ale teorie,raději něco málo reality: Anubis píše, že pneu pošle na servis a zákazník je zaplatí až při přezutí. 1)Kdo ale zaplatí zaplatí jemu? Já to dozajista neudělám. Mám bohatou zkušenost, že zkušení internetoví zákazníci si zboží objednají na více místech a čekají, co přijde dříve a ostatní jednoduše nepřevezmou. Zákon jim to plně umožňuje. 2)V 70% si lidé z netu přivážejí velké a atipycké pneu, které servisy nedrží skladem. U běžných rozměrů jsou cenové rozdíly minimální a pro zákazníka to ve výsledku vyjde na stejno. 3) Rozdíl rabatů v závislosti na velikosti odběru je dnes malý, ale náklady na dopravu a doběrečné je pro zasílání konstantní. Také dobře víme, jak probíhá rozvoz pneumatik v době špičky. Mám každoročně dost zákazníků, jež se nemohou dočkat pneumatik z netu a dorazí nasráni na servis. Nabídnu mu je za velmi podobnou cenu, dám slevu na práci,kafíčko, voňavý stromeček a doleju kapalinu do ostřikovačů. V 80% ho uvidím za 1/2 roku opět. 4) Internet soustavným tlakem na cenu dosáhne toho, že ceny běžných pneumatik se úplně srovnají. Prostor vidím pro něj pouze u atipů, ale tyto bude držet skladem max.Tyrex a podobní. Ostatní na to nemají. Ti, co je ale mají, si je nachají řádně zaplatit, jelikož jim klesne obrat v běžných rozměrech a musí vydělat na provoz. Možná se mýlím, ale čas ukáže.
neděle, 7. února 2010
Anonym Naprostý souhlas, není co dodat.
sobota, 6. února 2010
CBFranta Jo, to by se mi líbilo prodávat za katalogové ceny GPD,CARENY,BARUMU atd.,jako před lety. Bohužel naši zákazníci nejsou negramoti, kteří si neumí otevřít internet a najít si kolik pneu stojí. Odhaduji, že 80 procentům zákazníků stačí, že pneu je černá, má vzorek a hlavně je levná (zejména u M+S). Začínal jsem v r.2000 a v pohodě jsem existoval pouze s pneuservisem. Dneska, abych slušně žil mám geometrii,válcovou stolici,klimu,diagnostiku a pro svoji klintelu držím odtah.Podle mého názoru na pokles zisku v pneuservisech má kromě internetového obchodu (dnes nakupuji pouze u nich, abych nebyl za zloděje) to,že na každé vesnici je jedna až tři autodílničky ve kterých stojí pneumašiny. Je jedno jestli čína,nebo nečína.Běžnou pneu přezuje i cvičená opice při dodržení základních technologických postupů. Dle mého názoru přežijí pneuservisy, kteří dělají nákladní auta a mají doplňkové služby.
sobota, 6. února 2010
Garážník O.K. já mu je za 450 moc rád přezuji. A o tom to je zákazník si vybere sám.
sobota, 6. února 2010
BIB nedovedu si představit situaci že si zakaznik objedna na netu gumy, ty prijdou ke me, ja mu je prezuju za 500 a skasiruju.. ja nechci mit s internetem nic spolecneho, nabizim kompletni sluzbu sam! A na špekulanty kteri chteji gumy za dumpingovou cenu a praci za 400 kaslu!
sobota, 6. února 2010
Garážník ono, by mě to uživilo ale bylo by to slabé, všichni víme ,že 80 procent vaší práce je ve 3 měsících do roka, přce si nemůže nikdo myslet, že bude dělat 3 měsíce v roce a to skutečne dřít jako mezek a 9 mesíců si sem tam do práce píchne. Buď musí být pneuservis, který je opravdu zaměřený na více činnstí, kompletně podvozek, klima, autosklo, čištění interieru.... nebo prostě nemůže spoléhat na to , že se namastí za 3 měsíce na celý rok. Ahoj