VM Je jasný že už to nebude takový jako dřív, a že dobře už bylo. Ale přijímat některá jejich pravidla vážně nebudu. A když si to tak chějí dělat ať si na to najdou někoho jiného, já je nepotřebuju protože je naštěstí dost jiných...
pondělí, 25. června 2007
Karel Ano je třeba podpořit prodejce pneumatik,kteří neprovádí internetový prodej a naopak omezit nákupy od těch,kteří to prodávají za stejne nebo i lepší ceny na internetu než servisu.To je dobrá myšlenka a má určitě svůj význam.Sám jsem zkončil s fa jako PneuPlus,KKpneu,Barum apod,kteří nastolili své podmínky pro servisy zcela nevýhodně a někdy až podrazácky jen aby servisy potopily.Ted se ale začíná karta pomalu otáčet a jde to přátelé vidět,že mají i oni problémy.A budou je mít ještě větší.Jen je musíme i my pneuservisy začít ignorovat a nenakupovat u nich.
sobota, 23. června 2007
snake Je jasné, že co do přístupu mají spíš úspěch menší organizace, u velké firmy jako je GY, DU, CONTI či MICH to prostě tak nejde, protože jsou tam různé standardy, které musí respektovat a které zabraňují více se prosadit individualitám. Myslím si, že to neznamená, že by to tam bylo všechno špatné, také jse třeba přijmout, že už nic nebude jako dřív, trh se vyvíjí a my se mu musíme přizpůsobovat. Tak je to dnes úplně všude. Prostě přijmi pravidla nebo běž prodávat něco jiného nebo na pracák.
sobota, 23. června 2007
Bořek Férovost a spolehlivost se v této branži pomalu,ale jistě vytrácí,ale na druhou stranu vidím velmi pozitivní příklady,které je třeba vyzvednot.Například fa AM PNEU z Ostravy,výhradní zástupce pneu Lassa,Avon,Vee Ruber je absolutně spolehlivá společnost,která si váží pneuservisu,nepodporuje internetový prodej,nepodráží nohy svým zákaznikům,je ochotná a vstřícná.To jsou hodnoty,které pro mne hodně znamenají a mohu vám všem upřímně říct,že co dělám jejich značky,především tedy Lassu,tak můj obrat a především ZISK šel radikálně nahoru.A čím to je?Tím,že tuto značku není možno koupit nijak extrémně na internetu,že je to velmi kvalitní pneumatika a velmi dobře se prodává.Když jsem s ní začal před 3 lety,měl jsem trochu obavy,ale dnes vidím jednoznačná pozitiva v prodeji.Ročně prodám asi 2500ks v této značce a výsledky se opravdu dostavili a to je velmi důležité.Jinak jsem odboural všechny své dodavatele,kteří dovážejí pneu jak do servisu,tak provozují i internetový prodej.A opět se mi o vyplatilo,protože si najednou tito dodavatelé pomalu uvědomují,že předtím měli aspoň ten servis a ted musí bojovat s internetem a ten zisk mají katastrofální.Musí prodat mnohem více za méně peněz.Jsem rád,že i někteří pneuservisáci si to uvědomili a od těchto obchodníků omezují nákupy.Beru teď jen od dodavatelů,kteří nemají internetový obchod a oni sami mi potvrzují,že jim rapidně stoupají obraty,protože neprodávají na internetu a pneuservisy si toho začínají vážit.Co se týče výrobců,tak Barum,Matador ani Mitas nemá dobře propracovaný systém pro malé a střední servisy a já osobně s nimi téměř nespolupracuji.Raději hledám alternativy v prodeji a to se mi bezesporu daří.
pátek, 15. června 2007
Poo Poslední dobou to stojí za houby, když to servis dostává koupit od přímých dovozců za téměř stejné peníze jako se to prodává na internetu. Největší mazec to je u GY-DU který mi je prodal výrazně dráž než se to pak prodávalo na netu. A když mi pak přijede zákazník a vyndá kola z kufru a já na štítku vidím za kolik je koupil a za kolik jsem to koupil já a že ten rozdíl je víc než 200,- na kole tak se ve mě vaří krev. Jak je tohle možný?! Zimní už od nich teda brát určitě nebudu, když to chtějí tělat takhle tak ať si to tak dělají...
středa, 13. června 2007
užovka Co se týká výrobců těžko posuzovat. U nás by se dalo jednat leda s barumkou, ovšem za předpokladu, že by šlo o seriózní společnost. Tak tomu ale není a s jejím přístupem je nejlepší vypustit jejich pneu z repertoáru, což se mi k velké radosti daří.
Velice zklamán jsem byl přístupem společnosti GPD. Oni ani nejsou schopni reagovat na žádost o schůzku. O tu jsem prosím žádal celkem třikrát a to jak prostřednictvím e-mailu, tak telefonicky. Pouze slíbili, že se ozvou. Neozval se však nikdo... Nicméně je na trhu hodně firem řekl bych seriózních s dobrým přístupem a s dobrou nabídkou.