Michal Já jsem rozhodně taky pro a petici určitě podpořím. Já s tím tady mám velmi bohaté zkušenosti. Například můj známý s feldou chtěl také dojíždět zimáky. Jak bylo loni vedro a do ulic Prahy vyjeli kropící vozy, tak jak dlouho nepršelo, tak to pokropil, on na to po chvilce vjel do zatáčky a jaksi auto jelo rovně přímo do sloupu veřejného osvětlení a chodník, takže utržená náprava, sloup uprostřed čumáku, proražená olejová vana a pokuta za zničení veřejného osvětlení. Když jsem mu už předtím říkal, že je debil, že na nich chce jezdit, tak mi odvětil, že své práci asi nerozumím...pozitivem jediné bylo, že se mi pak přišel omluvit, ale jaksi pozdě. Takže já určitě podporuji, jakoukoliv dobrou myšlenku, která by toto změnila. Já bych byl radikální, zakázal bych zimní pneu při teplotě nad 20 stupnů v období 1.4. - 30.10., pokud by měly menší vzorek než 3 mm. Je jasné, že tohle nikdy neprojde, tak aspoň v letním období pokud budou mít méně než 3 mm. Mezi námi je blbost i u letních aby minimum bylo 1,6 mm. Tam bych dal tak 2,5 po celé ploše dezénu. Vždyť široké pneu vypadají ojetě na hranách už když jsou nové, tak jakých 1,6 mm.
neděle, 14. srpna 2011
FERDA Napřed řešme hloubku jak píše servis jm ta je podstatná a v současnosti nejduležitější.xxl mnohem potřebnější by bylo aby nedostávali pneu živnost kdejáci hlupáci a přiživkové kteří nic neumí a nemají ani šajnu o oboru jen ku... vše na co šahnou.Jinak Bořek ty knoty má dobře rozebrané a naocené na jeho stránkách.Déj to taky na své a určitě ti to do začátku pomůže proti těm blbým pneušńurkačům.
neděle, 14. srpna 2011
servis jižní morava Pánové, prosím, zůstaňme nohama na zemi a nerozmělňujme požadavek!!!. Zákonná výška vzorku by byla sakozřejme vítána i pro výrobce a to nemám na mysli jen navýšení prodejů. Především by se ulevilo vývojářům, jak dosáhnout přijatelných vlastností při takto ojeté pneu. Sami výrobci o tom neveřejně mluví, ale nikdo jako první nechce jít s kůží na trh, jelikož by mohl býti nařčen, že nezvládá technologii. Přitom Contík již dělá twi již dnes 2mm.
sobota, 13. srpna 2011
xxl Také bych uzákonil,že oprava knotem nesmí být použita v pneuservisech ať na autech nebo motorkách.setkávám se s tím každý den a je potom problém takovou pneumatiku kvalitně opravit,jelikož hřebík je pod jiným uhlem,než špagát.
Hruška Ahoj pneuservisaci, se zajmem jsem si precetl dnesni diskuzi a davam vam za pravdu a velmi rad tento zarodek dobreho projektu podporim. Ale nez bych zacal s peticemi a medializaci je potreba mit za sebou co nejvice argumentu a to hlavne pro laiky. Bylo by potreba udelat nejaky srovnavaci test jak se vlastne takova pneu chova a jak moc je nebezpecna. Nezahrnul bych do toho jen vysku dezenu ale i stari pneumatiky. Myslenka je to hezka, nevim vsak kolik by takovy test stal a jak by bylo narocne ho zrealizovat. A s temito vysledky by jsme se mohli pustit do argumentace proc zmenit tento smesny zakon. Jinak zacneme-li medializovat prilis brzy hlupaci ne ze neuveri ale nebudou chtit verit a reknou ze se chce pouze vice prodavat atd. jak bylo popsano nize.
sobota, 13. srpna 2011
Bořek-Třinec Podpořím každý dobrý nápad, který je k zkvalitnění bezpečnosti na našich silnicích. My pneuservisy můžeme ovlivnit hodně, ale musíme se napřed spojit, zviditelnit a hlavně se nebát si za tím stát a jít i když nás budou podezřívat a pomlouvat, že to děláme jen a jen pro sebe, aby jsme měli práci, kšefty apod. Pravda je aspoň u mne tedy jiná. Jde mi o bezpečnost, protože co tady někdy na servise vidím mi hlava nebere a pak ty doslova sebevrahy a možné vrahy doslova vyhazuji a vykopávám pryč daleko odsud. Ať už je to co vidím vinou řidičů, majitelů vozidel nebo i servisů.
sobota, 13. srpna 2011
servis jižní morava Navrhuji asi toto: ve spolupráci s redakcí na stránky i v tištěné podobě do časopisu vložit text petice i nějakou formu podpisovvých archů, redakce by to zastřešila a medializovala atd. Prostě něco zkusit. Vím, je tu zaklínadlo Brusel, ale např. ČR má nejen evropskou ale i světovou raritu, akcie na doručitele, tak proč ne něco užitečného. Máme také "své" poslance. Kdyby každý z 200 poslanců dostal jednotný dopis od 20-30 servisů v jeho volebním obvodě, myslím, že i při jejich starostech při boji o vlastní korýtka, to zase nejsou úplní tupci. Ono i jednotné předpisy pro pneu v EU jsou zavádějící. Jak bylo řečeno, potřeby řeckých řidičů budou asi jiné než ve Finsku. U nás jsou hroty zakázané a ve Skandinávii doporučuvané atd. Jedinný pseudoargument bude sociální zatížení voličů. Nepůjde o bezpečnost na silnici, ale bude se argumentovat svobodnou volbou majitele vozu a pravím důvodem bude si nerozházet voličskou základnu. Dokonce si myslím, že levičáci to pojmou politicky. "Ať si buržousti rozbijí huby, proletariát nemá ani na benzín". Z toho mám obavu.
sobota, 13. srpna 2011
Bořek-Třinec Já jsem ti servisi jižní moravo dobře porozuměl. Jen jsem ty zimáky z teplých krajin přidal do diskuze. Jak donutit politiky, aby nás vzali vážně? Nevím jaká je v tomhle legislativa a jak ji upravit, ale pokud to je v evropě +- stéjné tak to tady neprosadíme. Brusel by se měl probudit, ale protože má problém sám ze sebou, tak tohle nebude hodně dlouho na pořadu dne. Ten sám podle mne bude bojovat o přežití. A brzy už to příjde a dolehne na nás všechny.
sobota, 13. srpna 2011
servis jižní morava Zdravím vás pánové. Možná jsme si malinko nerozuměli. Nemám problém se zimou v létě, ani náhodou. Problém je v přístupu řidiče i firmy. Rozhodnou se asi takto: je tam cca 4mm, tak to dojedem v létě a na zimu nové, bez ohledu, že např. dají 5 i 10 km za měsíc a to je pak problém. On vidí, že koncem srpna je to na twi, ale hodit tam nové zimy je mu ještě líto a letní považuje v tento čas za neekonomické. Tam je kámen úrazu. Ví, že do zatáček musí více opatrně, ale na rovném úseku i pod vlivem ostatních řidičů to pustí, pak stačí i malá kaluž a je vymalováno. To, že sjeté léta i zimy brzdí podstatně hůře za všech podmínek o tom asi není sporu. Co se týká stáří i tam jsou extrémy, ale u nás vyvstal opačný extrém. Daleko více lídí nechce rok starou pneumatiku. Chtějí ji starou jako jogurt v regále a dá to práce jim vysvětlit, že výrobce nemůže lisovat desítky mil. ks dva týdny předem. Prostě česká mentalita, ode zdi ke zdi. Ale jaký by jste navrhli postup ohledně toho nesmyslu 1,6mm. Dejte něco do placu.
sobota, 13. srpna 2011
Bořek-Třinec Taky v tomhle případě s tebou souhlasím.
sobota, 13. srpna 2011
Hrouda UL Stím souhlasím, ale chtěl sem tím říci že se v zákoně počítá s hloubkou dezenu a zimní a letní, ale nikdo neřeší stáří. staré maso se také nesmí použít a je na to zákon.Stará pneumatika ohrožuje tak jako staré maso.Takto staré pneumatiky odhalí silniční kontrola je to jako jízda na čtyřech časovaných naložích.A mělo by se to táké sledovat.
sobota, 13. srpna 2011
BořekTřinec Hroudo,stáva se mi to taky vyjimečně. Zásadně to nepřezouvám a klidně posílám dále. Ne každá práce a peníze jsou vždy potřebné a nutné. Tak staré gumy prostě na cestu nepatří, jako i např. teď podle mého názoru v létě nepatří gumy které mají pod 2,5mm a ať to jsou letní, nebo dojížďáky zimní.
sobota, 13. srpna 2011
Hrouda UL Zdravím. A co stáří pneumatiky? V tomto týdnu jsem měl možnost obsluhovat zákazníka který chtěl nazout pneu z roku 1997 hloubka dezénu 6-7 mm, ale pneu spuchřelá a zřejmě jí skladoval někde na půdě ve slámě.Můj přístup se stal hlavní příčinou hádky pána a jeho paní.Kde mám vzít na nové ty chytrá!!!!! A vy mě to nenazujete? Zajedu jinam!!!!
sobota, 13. srpna 2011
Bořek-Třinec Zdravím tě servisi jižní moravo. Pro mne jsi velkým odborníkem a tvé názory rád čtu i uplatňuji v praxi. Nemám výhrady k dojíždění zimních pneumatik v létě. Nikdy jsem neviděl test zimních pneumatik které jezdí v létě, natož pak aby dopadl nějak špatně. Pořád vidíme jen letní v zimě. A pak tlačení výrobců podle mne klínů do hlavy, aby jsme nejezdili na zimních v létě, že je to nebezpečné. Zastávám názor,že zimní pneumatiky jsou v létě za určitých podmínek i mnohem lepší než letní. Co mne k tomu vede? Když jsem před léty navštívil Chorvatsko a pak i Turecko zpozorněl jsem když jsem viděl v 40C vedru Chorvaty i Turky na zimních pneumatikách které měli 5-6 i více mm a jezdili zcela v klidu a pohodě. V Turecku v Instanbulu snad všichni taxikáři i policie měli namontované zimní pneumatiky, což mne hodně udivovalo. Samozřejmě mi to nedalo a ptal jsem se proč tomu tak je. Chorvat se tenkrát hezky usmál a řekl: Víš co je to sních? Myslel jsem že si dělá srandu a že ze mne dělá blázna, ale nedělal. Řekl jako je u vás sních tak u nás po dešti nejde pořádně jezdit na letních pneumatikách protože ty cesty po dešti jsou od toho mořského vzduchu, písku, soli tak kluzké že se absolutně v serpentinách nechytáme a bylo mnoho havarií které byly zapříčiněny letními pneumatikami i když měly solidní vzorek. Lidi zjistili že na zimních je to mnohem bezpečnější a proto to tak u nás je. Koukal jsem jak vyjevený, ale ono to mělo a má svou logiku a věřím že na tom je dost pravdy, protože jsem to viděl na vlastní oči. Nevím kde je skutečná pravda, ale dokud nebude jednoznačně prokázané, že zimní pneumatiky v létě jsou horší, nebezpečnější budu zastávat verzi z praxe Chorvatu a Turku. Největší problém jednoznačně je však jak píšeš v hloubce vzorku. 1,6mm je holý nesmysl a nemá na voze v dnešní době silných vozů co dělat.2,5-3mm by mělo být minimálně vždy za jakýkoliv situaci v letních měsících. Sám rád posílám zákazníky kteří šetří a koupi si letní pneu jen na předek, že zadni s 2mm dojezdí na zkušební polygon. Je to ode mne 1km a je to krásný kruhák. Říkám klouzalo Vám to, plavalo, ujíždělo na mokrém% Tak teď to budete mít i ze sportovní vložkou. Zajeďte si na kruhák u Shellky, kde je dost místa, jak prší, nebo je mokro vjeďte trošku rychleji a uvidíte co se bude dít. Ne vždycky, ale pár jich už přišlo spět a zakoupili jsi další 2 pneu a uznali, že to nebyl zrovna chytrý čin šetřit na bezpečnosti své i života ostatních. Tenhle týden jsme přezuli asi 4 takovéto zákazníky, kteří za každou cenu chtěli dojet letní gumy a už je nekupovat. Bohužel mokré počasí a naštěstí rozum je nasměroval ke koupi nových letních pneumatik.1,6mm je dnes doslova hazardováním se životem a mělo by to být zvýšeno minimálně podle mého názoru u letních pneumatik na 2,5mm. Souhlasím s tím, aby se to prezentovalo na všem možném co pomůže větší bezpečnosti ať už na internetových stránkách jednotlivých pneuservisů, tak aby se zapojili solidní internetoví prodejci. Mohlo by to přinést trochu pozitiva.
sobota, 13. srpna 2011
servis jižní morava Pěknou sobotu přeji i když to opět vypadá na déšť. Malý, ale důležitý poznatek o kterém jsem již docela dávno psal. Včera jsem navštívil svého známého autokarosáře. Byl velmi spokojen s prací,počasím a stavem pneumatik, jaký panuje na zdejších cestách. Za týden má dvě poměrně nové Octávie pomuchlané ze všech stran. Pro karosáře sen. Příčina: pěkný, rovný, bez býtluků, svodidli osazený úsek silnice a dojíždění zimních pneumatik ( vzorek byl na TWI). Větší dešťová přeháňka, těžší noha na plynu a auto se roztočí jako káča. Jen schodou okolností se nikomu nic nestalo, ale stačilo auto v protisměru a na neštěstí by bylo zaděláno. Vy můžete být v protijedoucím autě a nenaděláte nic. 1.6mm je při dnešních šířkách pneumatik je fatální selhání našich i EU představitelů. Regulujeme zakřivení banánu, kruhovitost cibule, nebezpečnou masku v lékarničce, kterou 99,99% řidičů nikdy nerozbalí, ale zásadní bezpečnostní prvek necháme bez povšimnutí (co se vůbec v tomto státě divím, kde do 2 zavřeme neplatiče výživného, ale zloději mld. jdou do politiky). Chtěl bych touto cestou vyvolat diskuzy a následně i za pomoci redakce iniciativu pro změnu min. hloubky dezénu na 3mm u letních pneu a 4mm v zimním období u zimních. Vím, že 4mm pro zimu platí, ale téměř nikdo o tom nemá tušení, včetně policie, která přes všechny proklamace stále jen kasíruje na oblíbených místech. Dojíždění zimáků po česku se zdá větší problém, než jsem čekal. Rovněž množství a rychlost vytlačené vody zpod pneumatiky je úpně jiné u šíře 155 než u 205(o např. 275 a více ani nemluvě). 1,6mm platí od dob známého rozměru 155/80R14 0R6 a OR36, navíc rychlost 130 km/h byla tehdy za hranicí hazardu. Buhužel, k pocitu absolutního bezpečí přispívají i sami výrobci (jejich PR oddělení) jež navozují pocit, že každý jejich nový produkt je o kus lepší než předcházející za všech podmínek. Rovněž testy probíhají výhradně na nových vzorcích. I to má háček. Dnes je běžné, že běhounové směsy se vytlačují duplexem i triplexem a spodní směs bývá pevnější, aby bloky byly stabylnější. Samozřejmě chem.přísady dokáží mnohé, ale je rovněž fakt, že se snižující výškou figury se vlastosti pneumatiky mění a to nejen díky menšímu odvodu vody. Za svúj profesní život jsem četl pouze jeden příspěk zkoušky jeté na 4mm prémiové a jeté v sekáči zakoupené no name pneu. Výsledek pro značku nic moc kulatně řečeno. Tuším, že to dělal časopis v GB. Proto bych prosil spojit síly a vyzývám i seriózní e-shopy, aby na svých bilbordech např. upozornili i na tento závažný problém, nikoliv jen na cenu, cenu a zase cenu. Toto by pomohlo všem a zárověň i mírně eliminovalo tlak na sezonu, kumulovanou pouze na jeden měsíc na jaře a na podzim. Prosím o vaše názory a poznatky. Děkuji.
sobota, 13. srpna 2011
Bořek-Třinec Chlapi jak jste na tom s naskladněním zimních? Já mám tak 95% co jsem potřeboval na skladě a zbytek příjde do 15.9. Někteří kolegové mi hlásí, že mají maximálně 20-30% Jaká situace je u Vás?
sobota, 13. srpna 2011
Kiikos Hroudo,tak to je dobře.
sobota, 13. srpna 2011
Hrouda UL TO: KIKOS našel a jsem rád právě jsme si posílali email. Snad si budem užiteční.
sobota, 13. srpna 2011
Kikos Je asi takový pařák že se všichni opalují u servisu a kašlou na práci.