agent V4C Katastrofální propad průmyslové výroby, razantní pokles vývozu, růst nezaměstnanosti, pád kurzu koruny. Jedna špatná zpráva o vývoji ekonomiky přebíjí druhou. To jsou je dnešní nadpisy z HN. Situace bude horší, než si kdo dokáže představit. A to raději ani nemyslím na plynovou válku, jejímž jsme rukojmí. V jarních měsícíh vypukne vlna propuštění a nezaměstnaní jistě se nepohrnou do servisu přezout. Ti zaměstnaní budou šetřit každou korunu na horší časy. Dovozy levných pneu z Asie se přestanou vyplácet. Je rozdíl dát za dolar 14,50 nebo 22 a taktéž za přepravu hrazenou v dolarech. Slabá koruna přeje vývozcům, ale ti přesto nenachází v eurozoně kupce. Druhou stranou mince je prodražení importu a koncových cen. Tohoto prostoru pro zdražení využijí domácí výrobci, aby alespoň částečne sanovali ztráty z exportu. Je evidentní, že Kč nás neochrání, ba právě na opak. Krátce řečeno, vážení kolegové, jde to do pr...e.
čtvrtek, 15. ledna 2009
park Je faktem, že prohlubující se krize nám nepřidá a půjde to na krev. Již dnes dnem a nocí přemýšlím, jak vybalancovat mzdy,zásoby,kontokorent a propadající se korunu. Vše hraje proti nám. Na druhou stranu se do ještě větších problémů zákonitě dostanou i velcí interneťáci. Popravdě řečeno si dovedu jen těžce představit, jak půjdou do bank pro nové provozní úvěry na zásoby v době upadající spotřeby všeho. Prohlédnete li si jejich výsledovky, zjistíte, že balancují na hraně ekonomického přežití a výsledný zisk tvoří jen za cenu růstu prodejů (ty ale letos dozajista nebudou), ale při soustavně se snižující marži. Jelikož "naše" banky reagují na krizi stížením dostupnosti a zdražením peněz, stávají se velké zásoby pastí. Rovněž výrobci jsou v naprosto stejné situaci a také oni mají dražší peníze na profinancování výroby a zásob a proto také jejich ochota zvesela navážet zboží zákazníkům bude přímo úměrná situaci na trhu.
Domnívám se, že kdo v letošním roce přežije, má na půl vyhráno. Nezadlužené servisy, které dokáží své provozní náklady vybalancovat, budou ve výhodě. Mám obavu o velké sítě servisů, jež mají různé managery na prodejnách,vedoucí a zástupce vedoucích a pod. Dřívější marže odvozené z odběrů jsou de facto smazány a dnes i práce je ze strany zákazníka velmi bedlivě sledovanou položkou. Nebojím se dokonce říci, že výstavní a honosný servis dnes a zítra ještě více, odrazuje případného zákazníka, jelikož ten se bojí ceny práce v takovém servisu. Tvrdím,že této situaci do značné míry napomohly značkové autoservisy, jěž zákazníka nevybíravě berou na hůl a lidé se jim již začínají obloukem vyhýbat a hledají záchranu po malých servisech a dílnách, kde oželí mramor,chrom a kožená křesla za levnější a mnohdy i kvalitnější práci. Tento přístup se začíná stále častěji prosazovat i u pneuservisu.
čtvrtek, 15. ledna 2009
Pneumorava.cz Jsme spokojeni ze začátkem i průběhem zimní sezóny.Prodej pneu. v našem případě vzrostl.Díky stlačeným cenám v ČR jsme však vydělali stejně jako minulý rok.Práce - pneuservis,tam byl a je jednoznačný nárust i v počtu aut,které navštívily náš pneuservis.Přesto nemá myslím si cenu se uchlácholovat a plácat se po ramenu jak to dobře dopadlo,protože ekonomická krize je za dveřmi!!!Pneumatiky se budou prodávat pořád,ale možná jen ty nejlevnější s žádným ziskem.Nezbývá nic jiného než opět zdražit v novém roce 2009 a žít už jenom na práci,která zatím přibývá.
čtvrtek, 15. ledna 2009
profik78 Na Slovensku sa momentalne nenudime :) Niežeby bolo toľko zákazníkov vďaka novému cestnému zákonu (nakoľko u nás je povinnosť mať zimné pneumatiky, len keď je vozovka zasnežená alebo zľadovatelá - inak viac zákazníkov si prišlo kúpiť zimné pneumatiky, lebo cestujú do Čiech a Nemecka, kde je zákon prísnejší), ale voľný čas sme si vypĺňali prestavovanim pokladní, cenníkov, cenoviek, webstránok na euro. NIektoré menšie servisy, čakajú až do 16.1. aby nemali problém s akceptovaním aj starej aj novej meny. Ja som sa trochu poponáhľal, keďže mám toho na tento rok viac a teraz už venujem čas hodnoteniu minulého roku a tvorbe niejakej stratégie na tento rok. Taktiež teraz riešim nákup novej techniky do servisu, rozširujem si vedomosti o trhu, vyhľadávam nových dodávateľov a odberateľov. Taktiež pracujem na vylepšení webovej prezentácie a o chvílku tu máme predzásobenie a sezónu. Prajem všetkým naozajstným pneuservisákom, nech majú úspešný rok a veľa spokojných zákazníkov.
úterý, 13. ledna 2009
pája ...ani jeden defektík ??? :-)
pondělí, 12. ledna 2009
Poo tak myslím že tohle tady ještě za dobu naší 10ti leté existence nebylo...dnes na dílně ani jedno auto...
pondělí, 12. ledna 2009
Park Obyčejní servisáci jsou spokojeni s počtem přezutých a prodaných pneu, méně však již z hospodářským výsledkem přesto, že internetové gumy byly loni u nás na ústupu. Cenová válka internet-servis si sahá na dno. Až se ceny vyrovnají, internet sejde na úbytě. Proklamovaný komfort je zdánlivý, lidé si berou často dovolenou, aby nepropásli přepravce se zbožím. Jaké je však překvapení, nedorazí-li pneu ani za den,dva,tři atd. což je u int. v předvánoční čase naprosto běžné. Navíc lze snodno vysledovat, jak int.prodejci čarují v sezoně s cenami. Také ten les bilbordů po republice není zdarma. Kdo ho asi zaplatí? A nakonec je tu přepravné. Pneumatiky byly u zrodu e-prodeje. Dnes frčí téměř vše a přepravci upřednostňují raději např.kosmetiku na úkor pneu. Z ekonomického hlediska je to logické.
Parfémů naložíte do dodávky 500 a je popoprázná, pneumatik 100 a je přeplněno. Platba je však od ks, nikoliv od objemu. Se znalostí těchto faktů jsem vyvodil pro mě následující závěr. V letošním roce budu více šetřit a více přemýšlet o investicích. Větší procento zákazníků půjde po ceně než doposud a úkolem roku bude rozumně přežít. To mohu jedině v případě, že budu mít co prodávat a ceny za pneu i práci budou pro zákazníky přijatelné. Vše ostatní jsou podružné záležitosti. Nerozumím servisům, jež jedou s minimálním nebo žádným skladem. Já uspokojím 95% zákazníků okamžitě. Těch 5% chytráků, co mě chtěli udělat kšeft na "G" medvěda, když se vejdu do 7t za Michelinku (vč.DPH) nebo výběrová řízení na flotilu stavební spol.,jež dluží, kde se podívám, tak to rád oželím. Nejcenějším know-how je osádka servisu a z toho plynoucí ústní podání spokojených zákazníků.
sobota, 10. ledna 2009
Karel Takže Bahamy,ale v České verzi.
pátek, 9. ledna 2009
Poo Vaří kafe....čtou noviny...chrápou...sem tam spraví píchlí kolo...no prostě není čas vysedávat u internetu... :-)
pátek, 9. ledna 2009
Nikde nikdo-karel Prosím o informace.Kde se nacházejí všichni pneuservisáci.Vymřeli už?Zkrachovali?Nebo jsou po zimní sezoně tak v balíku,že odjeli na Bahamy a leží u moře,válí si šunky a popijejí drinky?
pátek, 9. ledna 2009
Anonym Zdravím všechny opravdové pneuservisáky v novém roce a chtěl bych vám všem předem popřát jen to nejlepší.Rok 2008 byl z mého pohledu dosti zlomový a jestliže jsem před rokem psal o roce 2007 na těchto stránkách jako o nerovnoměrné situaci v dopravě,tak rok 2008 to jen potvrdil.Sektor nákladních pneu prožil zemětřesení,kde malé a střední dopravní firmy doslova bojovaly o holý život.Některé nepřežili tlak a ukončili svou činnost.Bohužel to mělo za následek i na dodavatelé pneu a hlavně výrobců protektorů,kteří se dostali do velkých problémů.To vše pak mělo samozřejmně dopad i na pneuservisy,které se výhradně zabývají nákladními pneumatikami.Sektor osobních pneu naopak podle mne posílil.Zákazníci zvýšenou měrou vyhledávali kvalitní pneumatiky s dobrými a komplexními službami,které jsou dnes velmi důležité.Ceny pneu šli dolů,tím pádem i zisk byl někde úplně jinde než býval.Internetoví prodejci ceny některých pneumatik dostali na takové minimum,že mnoho pneuservisů se na tyto ceny nemohlo ani zdaleka přiblížit.Zůstala jim práce a najednou pláčou nad tím,že z toho nejde pořádně vyžít,nebo se vůbec dál profesionálně rozvíjet.Byl to náročný rok i pro mne a nebudu lhát,že jsem se taky někdy rozčílil,ale to k podnikáni patří a musí to být.Jinak ale za sebe mohu říct,že to byl rok úspěšný,důležitý a hodně poučný,který jsem očekával a jsem rád že mě ničím nemilým nepřekvapil.Rok 2009 bude určitě ještě náročnější a složitější než ten předtím,ale je třeba se s ním poprat a čelit dalším a dalším nástrahám které příjdou.Každy zvolil jinou cestu a jaká bude záleží na každém z nás.Přeji ještě jednou vše nej,nej mnoho štěstí,zdraví a pohody všem opravdovým pneuservisákům v roce 2009.A s přáním ,ať více píšeme a komunikujeme mezi sebou na těchto stránkách.Bořivoj Filipec
čtvrtek, 1. ledna 2009
Miloslav Tak jsem se vrátil z Německa. Situace kolem Continentalu je tam v tisku vcelku frekventované téma. Že následující rok nepřežije v současné podobě, je všem zřejmé. Otázkou je pouze míra změn. Prodej, fůze atd.
Že se to nějak dotkne i Barumu je nasnadě.
čtvrtek, 18. prosince 2008
hatt jasně,narkoman to řekl správně,ať se pak podělaj u reklamací,jak interneťácí tak jejich zákazníci.
čtvrtek, 11. prosince 2008
hrusk jsem majitel mensiho pneus.v mensim meste v zap.cechach. problemy s internetarema mam taky,ale uz sem si na ne asi zvykl.taky to resim jinyma cenama,zajimavy je ze takovyho cloveka uz vetsinou poznam,treba podle otazek typu kolik to bude stat,prezujete me,atd.nekdo cenu akceptuje bez mrknuti oka,nekdo nadava a vyhrozuje,ze uz neprijede.jenze ze zkusenosti uz vim,ze prijede.a vite proc?protoze si to sam doma neudela.proste a jednoduse-pneuservisy jsou a budou.bude i intern.prodej gum,ale tam se budou predhanet ve slevach,takze jich spousta zkonci,ale budou.ja uz neberu itern.jako konkurenci,ani to nejde,ale pokud v budoucnu bude prezuti stat cca. 1500kc auto,a ze to k tomu speje,budu asi spokojenej.at si priveze gumy treba z pekla.pro male pneuservisy meho typu vede cesta v rozsireni sluzeb.sam mam jeste rychloservis-oleje,vyfuky,brzdy a dobre se to doplnuje s gumama a internet tak moc nehrozi.letos sem jeste pribral prodej a servis lesni a zahr.techniky a to je supr.jeste par slov k maximovi:ty a tobe podobni nejsi zakaznik,ty jsi parazit,ktery nestoji za suchy z nosu.podivej se nekdy okolo sebe.vidis oprejskany baraky,smetiste,prazdny obchody?je to kvuli lidem jako si ty.tim ze utratis penize ve svem okoli a podporis tam jakykoli kseft,tak ver,ze to pocitis.ne treba hned,zato jiste.proto ze kazdej normalni zivnostnicek ty prachy,ktery si mu dal vydelat vetsinou investuje zpet.do firmy,baraku,okoli.no nic,hlavne ze si usetril.
m
pondělí, 8. prosince 2008
Canon Ano nárust prodeje tam byl, osobně odhaduji kolem 10%, ale myslím, že hlavní příčina bylo, že poslední dvě zimy nebyly nic moc a někteří lidé ani nepřezuli.Domnivám se že spousty zakazniku bude hodně dlouho jezdit i na jaře a později na zimním pneu, než přezují na letní, tím padam se nám prodlouží jak prodej tak i přezpouvaní pneu.
čtvrtek, 4. prosince 2008
Bořek Co se týče legislativy,tak tady na severní Moravě jsem skoro nepoznal nějaký větší zájem díky této vyhlášce.Snad jen několik firem toto vyprovokovalo k povinnosti zajistit svým zaměstnancům zimní pneu.Odhaduji to tak maximálně na 5% nárustu kvůli zavedení zákona o zimních pneumatikách.
Celkově však u mne jednoznačně došlo k zvýšení prodeje nových zimních pneumatik a servisních prací.Je to ale taky tím,že v letošním roce přálo počasí a zimní přezouvací období bylo aspoň u mne mnohem delší,čímž jsem mohl uspokojit mnohem více zákazníků.Především se však domnívám,že se více prodalo,a potvrdili to i mnozí zákazníci,že ceny pneu letos prudce klesli, takže byly určit dostupnější i pro řidiče kteří předtím nepřezouvali.Za měsíc Říjen a především Listopad mohu tedy říct,že byl velmi dobrý a na podmínky které panují v našem oboru jsem mile až překvapivě velmi spokojený.Byly to náročné týdny,ale přinesli pozitiva,která musím a chci přenést na zákaznika ,protože jinak by zákonitě došlo k pozastavení a poklesu kvality služeb a to nemohu ani nechci připustit.Zvlášť teď v této ekonomicky nestabilní době,kdy je třeba velmi dobře uvažovat nad strategií kterou zvolit do blízké budoucnosti.Věřím že i další opravdoví pneuservisáci měli úspěšný zimní rej a že se jim podařilo udělat takovou práci,která jim pomůže do dalšího nelehkého udobí které ať už chceme nebo ne je tady v této branži docela dost a hluboko zakořeněné.
sobota, 29. listopadu 2008
Park Souhlasím,+- 10%. Je tu ovšem jedna zkutečnost. Značka zimní výbava platí do konce dubna!!! To znamená přezouvat v květnu. Domnívám se, že spousta řidičů bude na 4-5mm. Taková pneumatika je pro další zimní sezonu nepoužitelná a proto ji raději dojede. Prodeje a přezouvání na jaře to rozhodně negativně ovlivní. Např.Estonsko je mnohem severněji a vyžaduje MS od prosince do konce února. To má hlavu a patu.
sobota, 29. listopadu 2008
Franta S. Legislativa neměla zkoro žádný vliv na prodej.Typuji tak max.10%.Nárust prodeje byl a je u mne větší,ale není to zaviněno novou značkou.