Kikos Ano bude to náročná doba, ale když si spočítáš kolik tě to letos stálo navíc už všechno kolem peněz-elektřina,voda,plyn,nájem,dph,daně atd,atd a určitě jsi chlapům na dílně nesnižoval peníze,pokuď nějaké máš, jinak by se na tebe vykašlali.Takže proč trochu a rozumně práci nezdražit? Šetří tebe někdo? Mne tedy určitě nikdo a za kvalitní služby si můžu říct adekvátní odměnu.Chci aby firma mněla i v této době solidní výsledky, ne na úkor kvantity a zdražování jen tak pro nic ,že se mi prostě chce, ale proto že i já mám vyšší náklady na firmě a protože nabízím a poskytuji kvalitní služeby.A cena se musí odrazit,to snad pochopí každý, když né tak bohužel, ale já se domnívám, že je to prostě zapotřebí.
neděle, 26. července 2009
V4C Souhlas, práce by měla jít nahoru, ale zaplatí to ještě lidé? Vidím tu totiž jeden problém. Zatím, co firmy v okolí běžně snížily mzdy i o 20%, ale reálně někteří berou i 1/2 dřívější mzdy (nejsou přesčasy,příplatky a adměny). A co dělají "naše" nejlepší firmy, na nichž jsou životně závislé domásnosti,živnostníci a podniky? ČEZ vloni zdražil cca o 23%,RWE, E-ON, teplárny,vodárny,pumpaři,všichni se chovají jako supi. Po letitém růstovém trendu nákupu kvalitnějších potravin nyní zaznamenáváme opět přechod k levnějším a tudíž horším potravinám. Lidé mají zkrátka omezený příjem, ale jejich základní "mandatorní" výdaje naopak stoupají a to tu jsou ještě dluhy vůči bankám i lichvářům. Chápu, že při pohledu z Prahy to nevypadá tak dramaticky, ale v okresích městech na podzim zavládne ponurá nálada a nebude to jen díky počasí. Mám vážné obavy nejen o servis a se zražením práce jsem opatrný.
neděle, 26. července 2009
Kikos Práce musí jít trochu nahoru, to je jasné. Služby všeobecně zdražují ať je to holič,obuvník nebo sklenář.Tak proč ne pneuservis, kde je vysoká část činnosti ruční práce a kde jsou vysoké náklady a vše roste nahoru jako by to snad nemělo konce. Je to nemilé, ale tak to prostě je a já osobně budu taky na zimu muset zdražovat práci.
neděle, 26. července 2009
FERDA Bořku, naprosto souhlasím.
čtvrtek, 23. července 2009
Bořek Ano, problém práce je dnes velmi aktuální, protože tomu tak bylo. Většina pneuservisů,žila jen s marží pneu a to bohužel vedlo k devastaci pneuservisní práce jako nějakou hloupou podřadnou činnost. Vždy jsem říkal pneuservisákům ať si váží své práce,ať učtují aspoň část za svou odvedenou činnost, ale někteří to nechtěli slyšet a ti dnes nejvíc hořekují, jak je zle a jak se na gumách nic nevydělává.Teď je už pozdě plakat nad rozlitým mlékëm. Teď je třeba zkvaliztňovat své služby,rozšiřovat činnosti a ty si pak samozřejmně nechat zaplatit. Nikdo nepodniká proto aby nevydělal. A zisk pak také může a musí ovlivnit další zkvalitňování služeb. Pokuď část peněz neinvestuje zpět, tak je to špatné rozhodnutí a určitě ovlivní další rozvoj a běh firmy.
středa, 22. července 2009
HOGAN PETRLAS máš naprostou pravdu pneu se zase v nákupu zdražili tak je potřeba hledat kde nakoupím levněji,třeba za staré ceny z minulého roku jako mám teď nabídku a samozřejmě o něco přidražit práci.
středa, 22. července 2009
JiVi myslim, ze pneuservisy ted sklizeni to, co si zaseli v minulosti.Velke marze z pneu pokryvaly naklady za praci okolo pneu a zakazniky si tak naucily na nizke ceny.A ted se to vraci jako bumerang.Mel byt prodej a sluzby.
středa, 22. července 2009
Petrlas Letos jsou jako každý rok zimní pneu pro nás servisy dražší a marže menší, takže nic nového pod sluncem.Pořád kolem dokola.My máme méně z pneu, tak se to musí nahradit za praci.Na něčem se musí vydělat na náklady,stroje,zaměstnance,rozvoj apod.Problém je jako vždy v tom, že po nás budou zase někteří držgrešláci řvát, jak je to drahé a kolik si zase učtujeme za praci.Bohužel,u mne mají ale smůlu, protože ať si najdou pak nějakou tu garáž, kde jim to udělají za borůvkový koláč.Já to nebudu, protože si vážim své práce, která musí být zaplacená.
úterý, 21. července 2009
HOGAN BIB jak jsem si porovnával ty maloobchodní ceny ze kterých se při dojednávání podmínek vychází tak jsou tento rok dražší o 6-8% to znamená že aby to bylo +- stejný bis musel mít o 6-8% lepší podmínky od Michelinu a to pochybuji promiň.Myslím že jsi ty podmínky mohl mít lepší o nějaké 3-4% jako bonus ale to je tím pádem horší nákup jak minulý rok.
úterý, 21. července 2009
BIB Hogane ale já se nebavím o ceníkových cenách, mě zajímá můj nákup, tzn. jaké dostanu podmínky a tento rok je jak jsem již napsal +- stejný..
úterý, 21. července 2009
HOGAN BIB myslím,že s tím Michelinem +- jako minulý rok nemáš ani trochu pravdu podívej se jak zvedly doporučené maloobchodní ceny.Příklad
Zima 2008 - 165/70R13 Krisalp HP - 1290,-
Zima 2009 - 165/70R13 Krisalp HP - 1386,-
Zima 2008 - 175/65R14 Alpin A3 - 2060,-
Zima 2009 - 175/65R14 Alpin A3 - 2169,-
A to je jen výběr,je vidět že sis to moc neporovnal.A pozor takhle je to takřka u všech značek nejen u Michelinu.Jsem rád,že mi něco zustalo z minulého roku protože tam jsem měl lepší nákupy než teď.A taky jak jsem psal kolegovy V4C koupím něco od IHLE mají tam teď nabídku za minuloroční zimní ceny.
úterý, 21. července 2009
HOGAN V4C dostal jsem již něco od IHLE je to docela slušný.Hlavně Pirelli,Dunlop a Michelin s Kleberem.Posílám malej příklad
195/65R15 SottoZeroI za 999,- bez.
úterý, 21. července 2009
V4C Jo, je to tak, ale hodně z nich si žilo léta nad poměry. Přitom již sám název "studená vulkanizace" je pitomost. Vulkanizace probíhá při teplotě kolem 165°C a není ji možno opakovat. Jak říká můj kolega, jsou to lepiči běhounů. Navíc dnes polovina aut stojí a nové gumy letí z cenou dolů. Zadní balony Bridgestone cca 6000+DPH. Dále je jisté, že nastalá situace zamíchá kartami na přepravním trhu v neprospěch těch malých přepravců. A ti co přežijí, posílí a jejich pozice při nákupu pneu bude ještě silnější než doposud a výrobci jim půjdou na ruku. Servisy úplně vypadnou ze hry. I studenáři již léta velmi rádi dodávali za stejných podmínek přepravcům jako servisům. Každý druhý řidič se vám rád pochlubil, proč by kupoval u vás, když si může zajet přímo do protektorovny. Proto je dnes ani nelituji.
pondělí, 20. července 2009
FERDA Souhlasím.Protektoráři teď mají hodně špatné časy a tak honí prachy kde můžou.
pondělí, 20. července 2009
Bořek GPD by mohla skončit s Hankooky jedině, že by jim to po vstupu do sítě VIANOR výrobce NOKIANU nařídil, ale tomu moc nevěřím. JOPECO je výrobcem studených protektorů a myslím si, že v dnešní době na ně dolehla krize jako na ostatní tyto výrobce tak hodně, že hledají nové cesty jak si pomoci. Sám to tady vidím v mém okolí jaké problémy mají studenáři s výrobou, prodejem a především platební morálkou zákazníku-PRONORTH,BAWEL,ALMA jsou v nezaviditelné pozici.A i když se snaží na oko, že je to docela v pořádku, tak pravda je někde úplně jinde. Nezávidím jim jejich situaci, ale za některé špatné kroky v minulosti si mohou sami a ted se jim to vše vrátilo a pykají za svá rozhodnutí.Proto se dnes tito výrobci snaží najít alternativy jak si vydělat zpět velké peníze na které byli zvyklí, třeba formou dealerství nějaké značky. Bohužel podle mne už nikdy toho nedosáhnou.Zlaté léta studených protektorů a zisků z nich je někde už za námi.Toť můj názor a 18 letá zkušenost a praxe v oboru.
neděle, 19. července 2009
Martin Jopeco byla vždy taková menší síť pneuservisů. Nikdy by mne nenapadlo, že se vrhnou na velkoobchod. Nedávno mi taky volali a chtěli se sejít. Sešel se se mnou nějaký obchoďák, který dělal prý léta letoucí u Matadoru a teď mi vykládal, jak na zimu bude spuštěna velká akce z Jopeca na Hankooky, Bridgestone a jiné. Myslím, že se chtějí aktivně pustit do velkoobchodu, mají sny, ale realita jim utíká. V GPD nakupuju okrajově, ale i tak jsem měl ceník výrazně lepší než z Jopeca na Hankook. A to mi tvrdili, že dají takové ceny na Hankook, že do dvou let budou výhradními dealery.
neděle, 19. července 2009
Kikos Spojení Matadoru a Barumu bylo velmi nešťastné a je to vidět, že v jejich servisní síti to nefunguje. I když mají dobré akce např. teď letí -zaplať kolik chceš-, tak jim to nijak moc nepomáhá. Jedna věc je myslet,druhá dělat a zatím jim to tedy vůbec nejde dohromady.
neděle, 19. července 2009
Bořek Tak je jasné,že po spojení Matadoru a Barumky,se někteří nevešli do týmu a byli propuštěni a ti se pak snaží si najít nový kšeft. Bohužel z Hankookem se jim díru do světa určitě udělat nepodaří. GPD si myslím, je v nich velmi silná a musím je letos pochválit.Mněl jsem kdysi, jak jsem již dříve psal nějaké problémy, ale po jejich změnách to aspoň u mne funguje velmi dobře. Jopeco neznám, ale nemyslím si že by v dnešní době mohli nabídnout něco nadstandartního. Minulý týden byl za mnou jeden kolega z bývalého Matadoru a vyprávěl mi co se tam teď děje po sloučení ve slavném Barumu. Je to hrůza a katastrofa. Snižování platů,propouštění,dohazování míst rodiným příslušníkům apod.Řekl, že Matador mněl aspoň nějakou myšlenku, nápad, ale v Barumu neví co dělá levá ruka od pravé.Těžký socialismus tam vládne. Sám uznal, že to jen a jen nahrává nám ostatním pneuservisům a kdyby neměli slavné státní podniky apod, tak by moc na dnešním českém trhu neuspěli. A to co se kolikrát píše i na stránkách PNEUREVUE není pravda, protože tam píše vždy jen a jen nějaký ředitel, který ani neví jak to funguje na servisech v jejich síti a když ví tak to stejně pravdivě neřekne.Kolega byl smutný a trochu i zdrcený a naštvaný jak to dnes u nich vypadá proti tomu jak to bylo v Matadoru. Potěšilo mně, že pochválil mou činnost a myšlení a dodal mi chuť do pořádné práce,která nás všechny s blížíci se zimou čeká. Tak chlapi nezaspěte a buďte připravení, ať máme všichni vyděláno na lepší budoucnost.
sobota, 18. července 2009
Fosfor Taky jsem tady měl jednoho zrzka, co dělal kdysi v Matadoru a teď je z Jopeca a vykládá jak do dvou let Hankook bude už v jen jejich síti a GPD bude muset prodávat jiné věci. A přitom mi dá takový ceník, že jen koukám, zda je to vtip roku a nebo lidská blbost.
sobota, 18. července 2009
V4C Tom: ANO. Je ale zarážející, jak mohou být zkušení pánové z Matadoru tak mimo realitu. Snad budou konečně donuceni opustit jejich dosavadní filozofii "socialisticky pracovat, kapitalisticky žít".