FERDA-Ostrava Zapomněl jsi,že zavřel FM a věř,že jede dobře,jinak by nerostl chytráku.Mimoto vše není na s.r.o.,takže víš houby.Musíš ho napřed dobře poznát a zajít na to kafe abys pochopil věci jako Já.Není žádný hlupák a blbec jak píšeš a čteš s tabulek.Musíš se ještě hodně učit.Tabulky výroční zprávy na obch.soudu jsou na houby a ty to dobře snad víš když se v nich tak hrabeš.Ty jsi mi ale Boroček.
úterý, 27. prosince 2011
Auto-pneu-servis Delší dobu sleduji názory diskutérů. Z diskuzí mě vyplynulo, že stělesněním zla je Tomket a Pešíček a dobra pan Bořivoj. Porovnal jsem jejich věřějně přístupné hosp.výsledky a výsledek mě nemile překvapil jak u pana Grilla,ale ještě více u pana Filipce. Základní informace z výsledovky Tomket: r.06-09 strmý nárůst tržeb ale i strmý propad HV(hosp.výsl.).Vrchol rok 09-max.tržba 770mil. a současně max.ztráta -5mil!!! Absolutně chybná cenová politika. R.2010 značný pokles tržeb, ale HV jen mírná zráta. Předpoklad pro r.11- další propad tržeb, ale + HV (vycházím z jejich letošních nabídkových cen,výrazně vyšších než v předešlých létech). Výsledky pana Filipce-od r.06-09včetně, trvalý dvojciferný pokles tržeb, za 4 roky na polovinu z r.06!! Ještě více zarážející je soustavný pokles výkonů, který v r.09 činil téměř pouhou 1/3 z r.06.(tato informace není v korelaci s 1/2 poklesem tržeb, ba co více, je to v přímém rozporu s tvrzením o rozšiřování dalších služeb pro zákazníka. Oficiální mzdové náklady na zaměstnance v obou společnostech jsou rovněž hluboko pod průměrnou mzdou. Z ekonomického pohledu se jedná o dvě podobné, nezdravé a tudíž neperspektivní společnosti, které i v dobách obecného ek.růstu vykazovaly systematický pokles HV.
Michal No, já mám jen jednoho dodavatele v podstatě a s tím jsme si přáli za tento týden snad 5x:-) A je to rodinná firma a tam je úplně jiné myšlení, než u těch molochů. Ale je fakt, že já jsem svoje zákazníky taky oběhnul osobně, aspoň ty místní, popřál jim a poděkoval, přece jen je to slušnost a úcta. Přeji také všem krásné a pohodové Vánoce!
pátek, 23. prosince 2011
FERDA To samé u mne.Malí se zastaví dovezou flaštičku,pokecají.Velcí jsou nenažraní sobci a šméjdi falešní.jde jim jen o prachy,žádnou úctu nemají.Vše se jim brzy vrátí.Zhynou jako prašiví psi.Jinak všem solidním pneuservisům přeji jen to nejlepší a krásné svátky.
pátek, 23. prosince 2011
Poo Ahoj, u nás je situace velmi podobná. Zajímavé je že se většinou staví ti menší dodavatelé od kterých člověk až tak nebere, ale ty hlavní kde se dělají i předobjednávky v řádech stovek ks se neukážou. Od "Michelinu osobní pneu" zatím ani PF v mejlu, o nic těm šmejdům ale nestojím. Jsem rád že mám klid a můžu trávit vánoce s rodinou. Hezké a klidné vánoce všem opravdovým pneuservisákům !
pátek, 23. prosince 2011
Pavel K. Dovolím si jeden předvánoční postřeh stran našich dodavatelů. Léta letoucí bývalo zvykem, že v předvánočním čase zavítali do firmy zástupci dodavatelů, výjimečně s posláním nic nenutit, ale jen tak poklábosit a předat nějakou pozornost jako poděkování za spolupráci - vždy to bývala maličkost - diář, kalendář, plakát, láhev vína, suvenýrek apod., prostě drobnost, která potěší. Prostě takové přátelské gesto, abychom se drželi v kontaktu. Letos?
Pouze kalendář s nahotinkami od KK pneu (od kterých navíc beru jen velmi okrajově) a několik desítek fádních přáníček se stupidními soby v sáních a podobnými nesmysly zaslaných v e-mailu. Osobně nikdo nezavítal, natož aby nějakou drobnost přinesl. Ne že by byl člověk sběratelem suvenýrů, o to vůbec nestojím, ale jde jen o ten postoj firem, kterým ročně člověk dává utržit řádově třeba statisíce a které by si měly spolupráci se zákazníkem utužovat. Já vím, je třeba šetřit každým krokem a tohle jsou peníze navíc, ale když vidím firemní auta pendlovat mezi pobočkami sem tam, vesměs zbytečně, tak ten projetý benzin asi stojí víc než koruna do reklamy.
No je to jen můj postřeh, možná jsem až moc naivní, když bych v této době něco od někoho čekal, třeba u vás je to jinak, každopádně mám podobně jako většina z vás několik větších dodavatelů, od kterých by člověk nějaké gesto uvítal. Přece jen nějakou korunu jim člověk utržit dá. Pokud by to bylo u někoho z vás jinak, a dodavatelé jsou k vám předvánočně stědří, můžete se zde podělit o postřeh. Jinak všem kolegům pneuservisákům přeji poklidné Vánoce a dobrý start do nového roku!!
pátek, 23. prosince 2011
Autodílna Rád bych si přečetl nějaké recenze strojů z oboru. Nejlépe takové recenze, které napíší jejich majitelé. Například mne zajímají zkušenosti Bořka se stroji SIVIC, ale i jiné. Autodílna
pátek, 23. prosince 2011
Kikos Poptávka po celoročních pneumatikách letos klesla o 22 procent oproti minulému roku, lidé preferují specializované pneu určené přímo pro zimní a letní období. Vyplývá to z aktuálních statistik internetového obchodu Pneumatiky.cz za končící rok.
Aktuálně činí prodej celoročních pneu pouze dvě procenta z celkového prodeje pneumatik. Nejčastěji si je pořizují lidé z velkých měst.
Celoroční pneumatiky představují kompromis mezi letními a zimními pneumatikami. Odborníci se však shodují, že svými vlastnostmi ideálně neodpovídají podmínkám žádného z ročních období. Podle údajů e-shopu Pneumaiky.cz si až dvě třetiny celoročních pneu pořídí lidé z Prahy, Brna a Ostravy, kteří vůz využívají výhradně jako dopravní prostředek po městě. V současné době motoristé osazují celoročními pneumatikami především dodávky.
"Celoroční pneumatiky ze segmentu osobních vozů mizí a řidiči své vozy osazují sezonními letními a zimními pneumatikami. Celoroční pneu pořizují především majitelé vozů van, kteří se v posledních dvou letech potýkají s nedostatkem zimních pneumatik. Celoroční pneumatiky mohou využít také sváteční řidiči, kteří vůz používají především na nákupy a ročně najezdí méně než pět tisíc kilometrů. Nelze je však doporučit aktivním lidem, kteří vůz používají často a po celý rok," prohlásil Vojtěch Schwangmaier, ředitel předního tuzemského e-shopu Pneumatiky.cz.
čtvrtek, 22. prosince 2011
pesimista TS830P pro Karla N.: Vážený Karle, je mi líto, ale domnívám se, že s počty nemám problém. Prohnilá a zkorumpovaná ČR i EU není pupkem světa a tudíž neznamená, že když někteří výrobci zde přestali dodávat plnohodnotnou rezervu, že je to tak všude. Byl jste někdy v USA? Doporučuji se vydat napříč státy jen s tou zelenou hmotou a plastovým kompresorkem. Jen naprostý blázen by sedl v Usa a Kanadě do auta bez kvalitní rezervy. O latinské a jižní americe ani nemluvím. Vřele doporučuji vyzkoušet opravnou sadu např. při defektu na dálnici. Potom se můžeme pobavit. Jinak jste ale můj příspěvek pochopil zcela chybně.
středa, 21. prosince 2011
Michal No, a já tady v Praze sníh viděl jen předevčírem večer, ráno nic, na silnicích nic. Ale za Prahou tak 20 km už je vidět i trochu přes den. Ale jinak je to tady mrtvý
středa, 21. prosince 2011
Novotný Karel Pro TS830.O problematice s pneu trochu víš,ale o autech a výrobě moc ne.Podle tvých zaručených informací se možná prodá 70mil aut,podle mých počtů je to pouze 280mil pneumatik.Nevím jesli víš,že rezervu už nikdo nemá,takže zbyde dalších 70mil pneu pro nás na prodej,což bude stačit i když se ty řádně předzásobíš a naskladníš.
Pro ty co už zavřeli.Bílí poprašek,od rána plné hevery.
Pěkný den Všem
středa, 21. prosince 2011
Novotný Karel Pro TS830.O problematice s pneu trochu víš,ale o autech a výrobě moc ne.Podle tvých zaručených informací se možná prodá 70mil aut,podle mých počtů je to pouze 280mil pneumatik.Nevím jesli víš,že rezervu už nikdo nemá,takže zbyde dalších 70mil pneu pro nás na prodej,což bude stačit i když se ty řádně předzásobíš a naskladníš.
Pro ty co už zavřeli.Bílí poprašek,od rána plné hevery.
Pěkný den Všem
středa, 21. prosince 2011
pesimista TS830P Situace bude pravděpodobně dost blbá. Někdo tady řekl,že kuřáci i pijáci také nepřestanou. To je pravda, ale jejich problém je návyk až nemoc a tudíž zde srovnání kulhá. Problém nastane jinde. Letos se prodá ve světě 70mil aut, tj.asi 350 mil.pneumatik. Při propadu prodejů v Evropě a hlavně v Číně což je jisté, výrobní kapacity budou sase nadbytečné. Gumařské firmy jsou ale již poučené a včas zatáhnou za brzdu, aby nevytvořily nadbytek a na straně hruhé zase nepatrně si zvýší marži, čímž v absolutních číslech více méně dorovnají plánované zisky. Zátěž se přenese na prodejce, který musí zvážit, jak s tím naloží dál. Servis patří do sektoru služeb a služby bývají v podobné situaci postiženy jako první. Přežijí ne vždy ti nejlepší, ale ti nejsilnější, kteří dokáží reagovat na situaci. Co ale dělat? To může být servis od servisu rozdílné. Výhodou jistě bude vlastní,dluhem nezatížený provoz s přiměřenými provozními náklady, optimální množství zásob a jistá finančí rezerva z minulosti.
středa, 21. prosince 2011
BIB tak konečně tady u nás napadl první sníh a na servisu je to poznat, pozdě ale přeci :-)
středa, 21. prosince 2011
Hrouda UL Pořád si myslím že jezdit se bude a přezouvat auto budou muset zákazníci pořád,určitě bude trpět krizí kvalita obutí.A to budeme moci trohu řídit tedy alespoň u rozumných lidí a u těch nerozumných to musí Policie pokutovat.Cigarety a pivo si také dost lidí neodpustí a je to pořád dražší.
úterý, 20. prosince 2011
Gumař Rok 2012 bue hodně těžký,ale nemám už ani + korunu dluhu ,servis nadstardantně vybavenej,s poklesem počítám a taky na jaro nic neobjednávám,jelikož mám z léta asi 600 kol na zozjezd a možná i dojezd.Přeji všem poctivým podnikatelum hodně štěstí ,zdraví hlavně a klidné podnikání v Novém roce.
úterý, 20. prosince 2011
Michal Bořek má bohužel pravdu, sice si pořád trvám na svém, že ta letní sezona nebude tak strašně černá jak to vidí, ale je fakt, že krize zasáhne do života nás všech. Bohužel celá pitomá krize je bohužel dána také mimojiné tím, že lidi jsou neuvěřitelně "rozežraní", všechno se bere na leasingy, splátky, hypotéky a spekuluje se s papírkama a číslama, teď si musíme nést následky. Lidé si zvykly žít na splátky, protože pak mají pocit blahobytu. Je smutné, že lidí, kteří se řídí heslem Pořídím si jen to, na co mám peníze už je strašně málo. Dřív lidem stačilo mít jedno auto na 10-15 let i dýl. Dneska, kdo ho nemění po maximálně pěti letech spíš dřív, jako by nebyl. Vůbec by neměla být taková kravina jako je leasing nebo úvěr. Nebo ano, ale mělo by se doplácet jen maximálně 10%. Ne, že dneska přijdete do autosalonu, složíte 25 tisíc a odjedete v nové octavii. To je strašně špatně. Ty peníze pak chybí. za splátky se nehorázně platí a pak se lidé diví, že po třech letech tu octavii přeplatí o 150 tisíc. Pak Vám takovýto člověk přijede s krásným autem, že by chtěl zimní gumy, ale ty nejlevnější, že slyšel o Tigarech. Když se ptám, proč si nedá nějaké lepší, že by si to auto zasloužilo, tak odpověď zní, že splátky jsou moc vysoký, že už by to nedal... Tuhle jsem jel v jednom satelitním městečku a v jedné ulici asi o 9 domech byly na 6 domech cedule, dražba, na prodej, aukce. To je smutný průměr...Ale taky mi těch lidí nebylo ani líto, protože neuvažovali vůbec dopředu. Nepřál jsem jim to, ale měly zvážit své možnosti a myslet dál než druhý den. A Bořek to napsal naprosto trefně, že je málo lidí, kteří se koukají do budoucna a myslí dál než na den nebo týden dopředu.
úterý, 20. prosince 2011
Michal pro Petra: ano, je tomu tak. Spousta eshopů v současné době prodává i za ceny, za které se nenakupovalo ani v srpnu. Ale upřímně řečeno dobře jim tak, protože s tím spekulovali. V době největšího náporu tam nesmyslně přirážely ceny, schovávali gumy, aby pak byly králové, že oni mají a jiní ne a tak jim to zbylo. To je špatně. Bylo jasné, že se sezona smrskne do září a řijna a v listopadu už to bude slábnout. Celé zisky jsou tím pádem v háji, protože ty rozdíly co vydělali jsou teď v pytli a zadotují ty zbytky. Tak to chtěli udělat i eshopy, kterým dodávám, ale to jsem jim vytloukl z hlavy a teď jsou rádi, že mě poslechli, prodávají dráž a stejně prodávají, i když to někteří blázni perou pod cenou. Teď už to o cenách není.
úterý, 20. prosince 2011
Brko A nyní něco optimistikého---Deutsche Bank: Končí zlaté období a začíná doba temna.Podle německé Deutsche Bank se rok 2012 zapíše do historie jako rok, ve kterém se eurozóna přiblíží svému rozpadu, pokud se tak nestane. Finanční zdroje totiž budou státy těžko hledat a úrokové sazby jsou blízko nuly.--Toto období ale podle Deutsche Bank končí a vstupujeme do doby temna, kdy nejsou k dispozici tradiční nástroje. Vlády narazily na své fiskální limity a sazby jsou u nuly. Západní ekonomiky se blíží k pasti likvidity a tištění peněz tak nemá okamžitý efekt podobný tomu, co vyvolávalo snížení sazeb během cyklu zadlužování.
Že by došlo i na leasingovky,polostátní pyjavice, které v Bestdrive vyhazují gumy i se 4mm vzorku? Pokud tito se začnou chovat jako normální lidé i normální firmy, prodá BD sotva polovinu gum.
Cykly se tak budou opět zkracovat. Co se týče roku 2012, není to dobrá zpráva.