Pneurevue.cz » Archiv
A kdo tam bude pracovat? To byla jedna z prvních otázek, která zazněla v diskuzi na našem webu k tématu nové franšízové sítě Quick Stop Car. V mezidobí – úvodník na toto téma vznikl původně už pro první letošní číslo, ale nakonec jej „přebily“ události na Ukrajině – uspořádal Quick Stop Car tiskovou konferenci, na které nejenže předvedl modulární servis „in natura“, ale současně řekl o projektu něco víc. O tom také píšeme v tomto čísle. Otázka na prekérní situaci v oblasti dostupnosti kvalifikovaného personálu také zazněla. A odpověď? „Naší výhodou je, že nehledáme zaměstnance, ale podnikatele,“ vysvětluje manažer projektu. A dodává, že měsíční tržby by podle kalkulace měly dosáhnout minimálně 170 000 Kč měsíčně. Při takovém obratu by mělo franšízantovi zbýt přibližně 45 tisíc korun. Je to hodně, málo, přiměřeně? Nikdy jsem auto- či pneuservis neprovozoval, tak si vypomůžu jedním názorem z našeho webu: „Každopádně podnikat a udělat tržby za dva miliony ročně, aby mi z toho zůstalo 45 tisíc měsíčně… no nevím. Pokud v tom nejsou kompletně všechny náklady včetně sociálního a zdravotního pojištění, účetnictví atd., tak to bych se raději nechal zaměstnat.“
S tím nelze než souhlasit. Podnikatel je zaměstnavatelem a zaměstnancem v jedné osobě a jeho nasazení není osm hodin denně, ale prakticky permanentní. Na práci se často podílejí i členové rodiny, třebas ne „oficiálně“, ale skrytě, aniž si to sami uvědomují. Například tím, že živitele rodiny nahrazují (na úkor svého vlastního času) v době, kdy on musí pracovat vysoko nad rámec běžného úvazku. Malé podnikání je prostě řehole pro celou rodinu. Jeho součástí jsou také chtě nechtě „papíry“ (krásné české slovo), a kdy je bude „podnikatel“ dělat než večer doma? Protože přece nebude mít zaměstnance. K tomu potřebuje zázemí, vybavení, energie, prostě kompletní „home office“. I bez zkušeností s autoservisem cítím, že tady už ta kalkulace nějak nevychází. Pokud chcete v Česku roku 2022 po zaměstnanci, aby vyřizoval své „papíry“ doma na své náklady a ve svém volném čase, pak ale nevystačíte s částkou 45 tisíc korun měsíčně. Když to bude „úplně čistého“, tak snad. Tak jsem se na to zkusil zeptat v naší internetové anketě – výsledek najdete na našem webu nebo v tištěném vydání nového čísla.
Téma franšízinku uvádí jarní číslo Pneu revue ročníku 2022 a je i námětem jednoho z článků. Věříme, že vás zaujme, stejně jako další maateriály 107. čísla Pneu revue.
Vaše Redakce
Okřídlený historický slogan „Power is nothing without control“ dostává v reklamní kampani společnosti Pirelli nový výklad. O dvou posledních, zcela mimořádných letech, nadějích, které zkomplikovala současná... celý článek »
Sklady u obchodníků praskají ve švech, ale o smluvních dodávkách nákladních pneumatik ve druhém pololetí víme zatím toliko to, že nějaké budou.Trh je mdlý a povadlý, sezónní prodejní erekce se nekoná. Inflace je naopak... celý článek »
Jak přemýšlejí a konají v současné situaci pracovníci správy vozových parků ve firmách? Oslovili jsme pár z nich, abychom zjistili, jak se mění tvář vozových parků a co lze v nejbližší době očekávat. Z jejich výpovědí... celý článek »
„Hic manebimus optime“ – Zde bude nejlepší zůstat – tato věta vyslovená římským setníkem v roce 390 př. n. l. údajně přesvědčila dav, aby zůstal v hlavním městě říše navzdory plenění města a celkové svízelné situaci.... celý článek »
Se zdražujícími energiemi se pneuservisy kromě rostoucích cen za služby vyrovnávají různě. Někde topí dřevem, jinde si nainstalovali fotovoltaiku. Řešením může také být snižování energetické náročnosti... celý článek »
Rostoucí složitost ve výrobě pneumatik s nejvyšší přidanou hodnotou vyžaduje malé, flexibilní jednotky Nejen mega-giga-závody na desítky milionů pneumatik ročně, nejenom jednotky umístěné v nízkonákladových zemích s... celý článek »