Pneurevue.cz » Archiv

PNEU REVUE 2 / 18

Jedním z témat tohoto čísla Pneu revue je koexistence klasických „kamenných“ pneuservisů a e-shopů. Tedy lépe řečeno kooperace, protože koexistence tu je a bude, ať se to komu líbí nebo nelíbí. Opět nás inspirovala diskuze na našem webu z konce minulého roku, kdy její účastníci reagovali na nabídku jednoho českého e-shopu, který v podstatě nabízel servisům prodej předplacených služeb při výměně pneumatik. Zákazník si společně s pneumatikou koupí i poukázku na jejich výměnu u konkrétního servisu, který si vybere. Je to trend, který v zahraničí funguje již řadu let, a docela úspěšně. V západní Evropě je podíl pneumatik zobchodovaných na internetu podstatně nižší než u nás, souvisí to s vyšší životní úrovní, kdy obchodní model „e-shop-obývák“ nemá valnou šanci na fungování. Proto se tu e-commerce od samého počátku vyvíjel v úzké symbióze s kamenným servisem. Jinak to prostě nešlo. A proto když se v Německu či v Anglii zeptáte klasického pneuservisáka na jeho soužití s e-shopy, obvykle vám odpoví „no problem“.

Zato u nás připomíná antagonismus obou stran izraelsko-palestinský konflikt ve své urputné, „zákopové“ podobě. Ovšem poslední aktivity e-shopů dávají tušit, že i ony cítí riziko odlivu zákazníků, pokud se jim nepodaří vybudovat efektivní návaznost na servis. Model „e-shop-obývák“ může ztrácet rychle na atraktivitě, jako třeba dnes málokoho napadne ušetřit peníze mytím auta hadicí a koštětem. Přitom před dvaceti lety se myčky zdály být také velkým luxusem. Kdo tohle nepochopí, může v elektronickém prodeji pneumatik brzy narazit.

Odpověď na otázku, kdo může za to, že spolupráce nefunguje, necháváme na vás, čtenářích. Pouze jsme shromáždili názory různých zainteresovaných subjektů od výrobců až po koncové prodejce. Pokud to někdo myslí s vybudováním fungujícího modelu e-shop – pneuservis vážně, musí ho nejen vymyslet, ale také uvést v život. To druhé je podstatně náročnější, protože zasetá nedůvěra je enormní. A nelze ji prolomit rozesíláním e-mailových oběžníků a podobně. Pro kohokoli to bude dlouhá, mravenčí práce, která se neobejde bez sofistikované obchodní práce. Při našich rozhovorech jsme často slyšeli, že pneuservisům vadí povýšený, bohorovný přístup ze strany e-shopů. Druhá strana zase oplácí pohrdavým vnímáním e-shopu jako toho, „kdo spí s notebookem u postele“ a nemá představu, co je skutečná práce. Jeden bez druhého se prokazatelně obejde, takže velká motivace k zakopání válené sekery zatím není. Uvidíme, co ukážou další léta.

No a vše ostatní si přečtěte v novém čísle Pneu revue. Věřím, že se ještě před vyjitím tohoto čísla potkáme s některými z vás v Kolíně nad Rýnem, jinak přeji dobrou náladu, klidné léto a hodně sil do předsezonní horečky.

 
 

Vybrané články

Pro Čínu může být elektromobilita příležitostí, jak začít psát historii s čistým listem papíru

Pro Čínu může být elektromobilita příležitostí, jak začít psát historii s čistým listem papíru

6. 6. 2018

Harjeev Kandhari, generální ředitel společnosti Zenises, je velmi zajímavou osobností v pneumatikářské branži. Podnikatel, obchodník, cestovatel a expert na pneumatiky je znám svým inovativním přístupem ve všem, co... celý článek »

 
Síť vesrus kámen: o kooperaci e-shopů s pneuservisy a naopak

Síť vesrus kámen: o kooperaci e-shopů s pneuservisy a naopak

6. 6. 2018

Vybraní zástupci trhu na téma kooperace e-shopů a pneuservisů. celý článek »

 
Do servisu s Ferdusem

Do servisu s Ferdusem

6. 6. 2018

V naší republice evidujeme dlouhodobě nedostatek kvalitních odborných pracovníků technických směrů. Všichni v oboru vědí, jak je obtížné sehnat dobrého automechanika, servisního montéra, karosáře a podobně. Vzniklou... celý článek »

 
Přejezdové měření dezénu přihrává Vianoru zákazníky

Přejezdové měření dezénu přihrává Vianoru zákazníky

6. 6. 2018

Digitální diagnostické zařízení SnapSkan, vyvinuté výrobcem pneumatik Nokian Tyres ve spolupráci se svým maloobchodním řetězcem Vianor, bude instalováno na pěti nových místech ve Skandinávii. Čtyři budou k dispozicí... celý článek »

 
Na práci nejsou lidi (Nástrahy velkoměsta)

Na práci nejsou lidi (Nástrahy velkoměsta)

6. 6. 2018

Na začátku roku 2017 jsme začali psát cyklus Nástrahy velkoměsta. K tomuto kroku nás vedla snaha přiblížit vám, našim čtenářům, místní specifika gumárenského trhu, která nám byla zprostředkována lidmi z místních... celý článek »

 
Poločas rozpadu

Poločas rozpadu

6. 6. 2018

Zavedení prozatímních antidumpingových a příprava antidotačních cel vůči čínským nákladním pneumatikám předznamenává zcela novou obchodní, cenovou, marketingovou a ekonomickou situaci jak v Evropské unii, tak hlavně... celý článek »

 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz