Pneurevue.cz » Archiv

PNEU REVUE 1 / 17

Před lety jsem dělal rozhovor v centrále jednoho nadnárodního výrobce pneumatik a tamní manažer (působí tam dodnes a nyní šéfuje severoamerickému trhu) mluvil o své společnosti jako o „cenovém lídrovi“.  Trochu mě zviklalo, co tím vlastně myslí, než jsem si uvědomil, že jeho firma je pyšná na to, že umí prodávat za nejvyšší ceny a je v tomto směru etalonem trhu. Takže jestliže oni prodávají nějaký výrobek za 100, tak konkurenti jsou schopni srovnatelný produkt nabízet za 99 a méně. Není důležité, jestli to platí dodnes, protože onen zážitek se váže k roku 2004 a rozhovor vyšel tuším v podzimním čísle. Často se mi však vybaví v souvislosti s tím, že cenové „lídrovství“ je na českém trhu většinou chápáno zcela obráceně: lídrem, a tudíž největším kabrňákem není ten, kdo umí prodat nejdráž, ale naopak ten, kdo prodává co nejlevněji.  Všichni víme, co tento přístup, který se zdaleka netýká jen „Jarynů a Bohušů“ (viz článek Budoucnost už není to, co bývala, Pneu revue č. 2/2016), ale i výrobců samých, napáchal na poli obchodních marží. Ve zmíněném článku pak zazněla věta, že co se na rozdíl od marží nezměnilo, je cena za práci. A tvrzení je podpořeno výběrem citátu z diskuzí na pneuservisních fórech zpřed deseti let.

I když se s tímto závěrem stoprocentně ztotožňuji, chvíli jsem váhal, než jsem kývnul  na podporu kampaně Nebojte se zdražit na stránkách    www.prosperujicipneuservis.cz. Má se vůbec časopis v takových věcech angažovat? Nemá být náhodou jen sběratelem a tlumočníkem všech možných názorů a myšlenkových proudů, které se na trhu střetávají? Nepřekračuje tím citlivou hranici mezi nezávislým pozorovatelem/komentátorem a „politikem“? Ale stalo se a věřím, že nám to nebude nikdo vyčítat. Protože myslím, že ta myšlenka je pravdivá, racionální a její šíření může trhu pomoci. Na druhé straně jsme však otevřeni i jiným názorům na toto téma a rádi je budeme publikovat.

Rádi bychom vytvořili více pozitivních příležitostí k setkávání lidí z oboru, a spíše než formou oficiálních konferencí cestou přátelských a neformálních setkání. Příležitostí k tomu může být naše Anketa o nejoblíbenějšího obchodního zástupce, kterou jsme v tomto čísle vyhlásili a kterou chceme říci, že přes všudypřítomnou „virtualizaci“ obchodního prostředí bude vždy největší hodnotou každého obchodního vztahu člověk.

Buďte s námi i v roce 2017 a věříme, že bude pro nás všechny úspěšný.

Martin Mensa

vydavatel

P.S. Toto číslo se dostává jako dárek i do rukou některých pneuservisů, které ještě nejsou předplatiteli Pneu revue. Předem děkujeme všem, které náš časopis osloví a stanou se našimi čtenáři.

 

 
 

Vybrané články

O začátcích, Číně a dalším vývoji - Když vám v žilách celý život koluje šmír

O začátcích, Číně a dalším vývoji - Když vám v žilách celý život koluje šmír

3. 3. 2017

Rozhovor tohoto čísla se tentokrát nebude točit pouze kolem pneumatik, ale hlavně kolem servisní techniky, protože naší zvědavosti se z očí do očí postavil Ing. Josef Lhoták, prezident Svazu prodejců a opravářů... celý článek »

 
Hankook vynáší další evropský trumf - Technotrac Ivalo umožní testovat až pět měsíců v roce

Hankook vynáší další evropský trumf - Technotrac Ivalo umožní testovat až pět měsíců v roce

3. 3. 2017

Společnost Hankook Tire otevřela koncem února nové klíčové centrum pro testování osobních i nákladních pneumatik určených pro evropský zimní trh. Nese název Technotrac a nachází se poblíž finského města Ivalo, asi tři... celý článek »

 
Giti: rok ve znamení změn - Ambiciózní výrobce uvádí novou značku i produkty

Giti: rok ve znamení změn - Ambiciózní výrobce uvádí novou značku i produkty

3. 3. 2017

Hned několik témat mělo setkání novinářů s evropským managementem společnosti Giti Tire ve finském Ivalu. Ať už to byl rebranding v sektoru nákladních pneumatik, nové produkty ve značce GT Radial či návštěva testovacího... celý článek »

 
Chraňte si svůj pneuservis - Inspirace k zamyšlení

Chraňte si svůj pneuservis - Inspirace k zamyšlení

3. 3. 2017

Asi si pokládáte otázku, před čím si chránit svůj pneuservis. Kde a jaká jsou ta nebezpečí? A je vůbec nutné si chránit pneuservis, když žijeme v době svobodného podnikání? Hodně majitelů pneuservisů je přesvědčeno, že... celý článek »

 
Franšíza ve znaku - Co vypověděla více jak roční cesta

Franšíza ve znaku - Co vypověděla více jak roční cesta

3. 3. 2017

Na konci roku 2015 jsme společně s vámi začali cestu rozhovorů s partnery významných sítí franšíz u nás. Franšízanti s námi mnohdy otevřeně hovořili o kladech i záporech členství v síti. Závěrečný text tak reflektuje... celý článek »

 
Proti gustu žádnej dišputát - Dáte si hladinku, šnyt, mlíko nebo čochtana?

Proti gustu žádnej dišputát - Dáte si hladinku, šnyt, mlíko nebo čochtana?

3. 3. 2017

Pivařská terminologie nejen ukazuje na možnosti volby, kterou každý máme. Kdykoliv a kdekoliv. Třeba v pneuservisu. A také trochu připomíná místo, které jsme při reportáži navštívili. Město piva,... celý článek »

 
Přirozený vývoj - Smysluplnost mobilního pneuservisu

Přirozený vývoj - Smysluplnost mobilního pneuservisu

3. 3. 2017

Mobilní pneuservis není až tak úplně nová myšlenka, ale nové je jeho pojetí a dynamický rozvoj v poslední době. Letošní seriál povídání na téma mobilního pneuservisu jsme zahájili v BestDrive České Budějovice s... celý článek »

 
Někdo to rád na čas - Rezervace termínu v pneuservisu

Někdo to rád na čas - Rezervace termínu v pneuservisu

3. 3. 2017

Elektronika vstupuje do podnikatelského života stále s větší vehemencí. Je to dáno jak rozvojem elektronických aplikací a jejich finanční dostupností, tak také příchodem mladších generací do tržního... celý článek »

 
Pro zachování objektivity - Cokoliv kritizovat je velmi snadné

Pro zachování objektivity - Cokoliv kritizovat je velmi snadné

3. 3. 2017

V polovině ledna se na serveru auto.idnes.cz objevil článek s titulkem - Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami – a následně se rozproudila živá diskuze na toto téma, která s sebou... celý článek »

 
Začátek budoucnosti

Začátek budoucnosti

3. 3. 2017

Finský Nokian Tyres přichází nyní s novou službou SnapSkan, která bude hlídat stav opotřebení pneumatik. celý článek »

 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz