Pneurevue.cz » Archiv
Před lety jsem dělal rozhovor v centrále jednoho nadnárodního výrobce pneumatik a tamní manažer (působí tam dodnes a nyní šéfuje severoamerickému trhu) mluvil o své společnosti jako o „cenovém lídrovi“. Trochu mě zviklalo, co tím vlastně myslí, než jsem si uvědomil, že jeho firma je pyšná na to, že umí prodávat za nejvyšší ceny a je v tomto směru etalonem trhu. Takže jestliže oni prodávají nějaký výrobek za 100, tak konkurenti jsou schopni srovnatelný produkt nabízet za 99 a méně. Není důležité, jestli to platí dodnes, protože onen zážitek se váže k roku 2004 a rozhovor vyšel tuším v podzimním čísle. Často se mi však vybaví v souvislosti s tím, že cenové „lídrovství“ je na českém trhu většinou chápáno zcela obráceně: lídrem, a tudíž největším kabrňákem není ten, kdo umí prodat nejdráž, ale naopak ten, kdo prodává co nejlevněji. Všichni víme, co tento přístup, který se zdaleka netýká jen „Jarynů a Bohušů“ (viz článek Budoucnost už není to, co bývala, Pneu revue č. 2/2016), ale i výrobců samých, napáchal na poli obchodních marží. Ve zmíněném článku pak zazněla věta, že co se na rozdíl od marží nezměnilo, je cena za práci. A tvrzení je podpořeno výběrem citátu z diskuzí na pneuservisních fórech zpřed deseti let.
I když se s tímto závěrem stoprocentně ztotožňuji, chvíli jsem váhal, než jsem kývnul na podporu kampaně Nebojte se zdražit na stránkách www.prosperujicipneuservis.cz. Má se vůbec časopis v takových věcech angažovat? Nemá být náhodou jen sběratelem a tlumočníkem všech možných názorů a myšlenkových proudů, které se na trhu střetávají? Nepřekračuje tím citlivou hranici mezi nezávislým pozorovatelem/komentátorem a „politikem“? Ale stalo se a věřím, že nám to nebude nikdo vyčítat. Protože myslím, že ta myšlenka je pravdivá, racionální a její šíření může trhu pomoci. Na druhé straně jsme však otevřeni i jiným názorům na toto téma a rádi je budeme publikovat.
Rádi bychom vytvořili více pozitivních příležitostí k setkávání lidí z oboru, a spíše než formou oficiálních konferencí cestou přátelských a neformálních setkání. Příležitostí k tomu může být naše Anketa o nejoblíbenějšího obchodního zástupce, kterou jsme v tomto čísle vyhlásili a kterou chceme říci, že přes všudypřítomnou „virtualizaci“ obchodního prostředí bude vždy největší hodnotou každého obchodního vztahu člověk.
Buďte s námi i v roce 2017 a věříme, že bude pro nás všechny úspěšný.
Martin Mensa
vydavatel
P.S. Toto číslo se dostává jako dárek i do rukou některých pneuservisů, které ještě nejsou předplatiteli Pneu revue. Předem děkujeme všem, které náš časopis osloví a stanou se našimi čtenáři.
Rozhovor tohoto čísla se tentokrát nebude točit pouze kolem pneumatik, ale hlavně kolem servisní techniky, protože naší zvědavosti se z očí do očí postavil Ing. Josef Lhoták, prezident Svazu prodejců a opravářů... celý článek »
Společnost Hankook Tire otevřela koncem února nové klíčové centrum pro testování osobních i nákladních pneumatik určených pro evropský zimní trh. Nese název Technotrac a nachází se poblíž finského města Ivalo, asi tři... celý článek »
Hned několik témat mělo setkání novinářů s evropským managementem společnosti Giti Tire ve finském Ivalu. Ať už to byl rebranding v sektoru nákladních pneumatik, nové produkty ve značce GT Radial či návštěva testovacího... celý článek »
Asi si pokládáte otázku, před čím si chránit svůj pneuservis. Kde a jaká jsou ta nebezpečí? A je vůbec nutné si chránit pneuservis, když žijeme v době svobodného podnikání? Hodně majitelů pneuservisů je přesvědčeno, že... celý článek »
Na konci roku 2015 jsme společně s vámi začali cestu rozhovorů s partnery významných sítí franšíz u nás. Franšízanti s námi mnohdy otevřeně hovořili o kladech i záporech členství v síti. Závěrečný text tak reflektuje... celý článek »
Pivařská terminologie nejen ukazuje na možnosti volby, kterou každý máme. Kdykoliv a kdekoliv. Třeba v pneuservisu. A také trochu připomíná místo, které jsme při reportáži navštívili. Město piva,... celý článek »
Mobilní pneuservis není až tak úplně nová myšlenka, ale nové je jeho pojetí a dynamický rozvoj v poslední době. Letošní seriál povídání na téma mobilního pneuservisu jsme zahájili v BestDrive České Budějovice s... celý článek »
Elektronika vstupuje do podnikatelského života stále s větší vehemencí. Je to dáno jak rozvojem elektronických aplikací a jejich finanční dostupností, tak také příchodem mladších generací do tržního... celý článek »
V polovině ledna se na serveru auto.idnes.cz objevil článek s titulkem - Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami – a následně se rozproudila živá diskuze na toto téma, která s sebou... celý článek »
Finský Nokian Tyres přichází nyní s novou službou SnapSkan, která bude hlídat stav opotřebení pneumatik. celý článek »