Pneurevue.cz » Archiv
Opět po nějaké době se zjitřila diskuse na téma povinné hloubky dezénu osobních pneumatik. Je zajímavé, že obvykle u těchto kampaní není zřejmý zdroj či iniciátor (snad v tomto případě sdružení britských dealerů pneumatik NTDA díky své kampani „3 mm“, která byla ovšem v září jen oprášena, neboť běží už od roku 2005) a stejně tak nelze odhadnout potenciál takové kampaně něco změnit. Někdy je to práce na desetiletí, jindy se tak děje překvapivě rychle a tiše, takže se nabízí otázka, co za tím stojí. Tentokrát celou debatu o tom, jak zastaralé a anachronické je ustanovení o povinné minimální hloubce dezénu letních pneumatik na úrovni 1,6 mm, okořenilo tiskové prohlášení společnosti Michelin, která – jako ostatně ne poprvé – jde proti proudu většiny. Michelin ústy svého mluvčího konstatoval, že jeho produkty jsou stejně funkční a bezpečné na začátku i na konci života dezénu, který končí na číslici 1,6 mm. Dodal, že zvyšování této hranice na tři nebo dokonce na čtyři milimetry by přineslo jen nesmyslné plýtvání zdroji.
V minulosti bylo zveřejněno hned několik výsledků abstraktních měření, která hovoří o opaku, ale nechci polemizovat ani s jednou, ani s druhou stranou. Na první pohled se zdá, že přísnější legislativa je v zájmu odvětví, protože by zvedla objem finančních prostředků, které tudy protečou. Jenže pozor – vzpomeňme na povinnou legislativu v oblasti zimních pneumatik, které jsme se sice po dlouhých letech dočkali, ale různé vedlejší efekty případný příznivý dopad na finanční rovnováhu odvětví dokonale rozmělnily. Nejdříve se začaly zimní pneumatiky dojíždět v létě, pak je celá řada uživatelů přestala měnit úplně, až se nakonec výrobci jeden po druhém vrhli na vývoj celoročních pneumatik, aby náhodu v konkurenčním boji o stále žádanější jednoduché řešení nezaspali. No, a dnes je dříve velmi zpochybňovaný segment prakticky „zlegalizován“, vývoj se zdá nezvratný. A to jsme přeci tak úplně nechtěli.
Podobné souvislosti napadají v souvislosti s kampaní „3 mm“. K čemu může taková legislativa vést? Pokud budou lidé nuceni měnit pneumatiky na 60 procentech hloubky dezénu, posílí to jejich zájem o kvalitní, prémiové značky? Určitě ne, spíš naopak. Kdo může mít zájem o to, aby se prémiový segment oslaboval ve prospěch budgetu? Nejsem zastáncem konspiračních teorií, ale když sleduji postoj evropské vlády a výkonné moci v oblasti protektorů (psali jsme o tom v minulém čísle a v tomto přidáváme další fakta), pomalu bych už věřil skoro všemu. Značkové, tzv. prémiové pneumatiky, jsou poslední pevnou hrází před zaplavením evropských trhů levnými napodobeninami pneumatik, protože velká část evropské populace stále věří v tradici, kvalitu a dobrou značku. Jestli nakonec ten Michelin nevidí trochu dál než za vlastní „dvorek“.
Klidný předvánoční čas a úspěšný vstup do nového roku přeje všem
Martin Mensa
Přibližně před rokem byla podepsána smlouva o prodeji ČGS Holding do rukou švédské strojírenské skupiny Trelleborg AB. ČGS Holding má celkem 13 továren v Česku a ve východní Evropě, po jedné pak provozuje v Mexiku a... celý článek »
Podle studie vývoje trhu dodavatelů do automobilového průmyslu, kterou realizovala společnost Lazard – Roland Berger, zpomaluje a možná bychom mohli říci stagnuje růst obratu, ale naopak roste ziskovost. celý článek »
„Tak ruskou gumu bych si já na svoje auto nikdy nedal.“ Tento autentický výrok rozšafného zákazníka v sandálech a bílých ponožkách zazněl na jednom z českých servisů v srpnu tohoto roku pozdě odpoledne. „A jakou... celý článek »
V uvedeném textu vyjadřuji pouze svůj osobní názor. V žádném případě se nejedná o stanovisko jakékoliv právnické ani jiné osoby, ve které profesně působím nebo se kterou jakýmkoliv způsobem v oboru spolupracuji. V... celý článek »
Na vrcholu sezony jsme si povídali s partnery sítě BestDrive na témata spojená s problematikou našeho oboru. Jádrem rozhovoru byla jejich příslušnost ke značce, která naše řidiče spojuje s produkty českého gumárenského... celý článek »
Stejně tak, jako je duhový socioekonomický profil populace, kdy každá barva přechází plynule v jinou a neexistují ostré a jasné přechody, je duhová i nabídka produktů na trhu. Společnost se přirozeně různou měrou v... celý článek »
Je slovenský trh skutečně jiný? Slovensko jsme se jako národ za posledních 23 let naučili vnímat jako cizí zemi. Někteří. My, kteří jsme vyrostli v Československu s oběma jazyky a s obojí mentalitou, to tak nejspíš... celý článek »
Německý magazín Auto Motor und Sport testoval celoroční pneumatiky a cílem tohoto testu bylo setřást stigma kompromisu, který si s sebou celoroční pneumatiky nesou. celý článek »
Společnost Continental přichází s informačním a řídicím systémem pro nákladní pneumatiky „ContiConnect“, který poskytuje manažerům vozového parku transparentnost ohledně výkonu pneumatik v celém jejich vozovém parku a... celý článek »
Vulkanizace pryže je alfou a omegou výroby plášťů a také oprav v případě jejich poškození. Aby proběhlo vytvrzení na požadovanou hodnotu, je potřeba vytvořit podmínky ze tří fyzikálních veličin, a to teploty, tlaku a... celý článek »