Pneurevue.cz » Archiv
Konkurenční boj je nevyhnutelnou součástí tržní ekonomiky a v podstatě jejím motorem. Často jsme však svědky toho, že zdrojem konkurenčního boje není nápad, invence či touha dělat věci jinak a lépe než ostatní, ale vlastní ješitnost, ego a další negativní emoce. I když je cenový boj přirozenou a legitimní součástí konkurenčního klání, nezřídka – a řekl bych stále častěji – se z něho stává závislost až obsese. Jak to funguje v pneu branži, trefně popsal náš blogger Shambo ve svém příspěvku Budoucnost už není to, co bývala v minulém čísle našeho časopisu. Cenová řež, kterou rozpoutali Ludva, Jaryn, Bohuš a Mejla, uvrhla všechny nejdříve do euforie z toho, jak jeden druhého vyšplouchnul, následně do kocoviny, deprese a vše to skončilo kolektivní chudobou. Je to příklad té konkurence živené negativními emocemi, touhou uškodit, zničit, odrovnat. Žádný vítěz, samí poražení.
Jsem si jist, že tento přístup nefunguje jen na úrovni Jarynů a Bohušů, ale naprosto stejné vzorce chování lze zaznamenat i u top manažerů nadnárodních společností. Osobně nechápu způsob myšlení manažerů, kteří proti zavedenému oborovému veletrhu s třicetiletou tradicí postaví truc podnik úplně stejného modelu, a aby toho nebylo málo, rovnou v naprosto identickém termínu. Mám na mysli nový veletrh The Tire Cologne, který se takto vyhranil proti Reifenu v Essenu. Když už bych měl tak nutkavou potřebu obdarovat svět dalším veletrhem v tak úzkém segmentu, jako jsou pneumatiky, asi bych se snažil vymyslet něco aspoň trochu jiného, originálního a termínově stravitelného. Reifen se tím, že se rozhodl v budoucnu spojit svou výstavu s Automechanikou, zachoval moudře, a přeju mu, aby mu tento tah vyšel. Zarputilé a iracionální konkurenční chování najdeme v každém oboru. I my v našem vydavatelství jsme si zvykli na bezhlavé kopírování existujících modelů, bez špetky důvtipu a vynalézavosti. Přitom stále vidíme tolik možností, které doslova leží na chodníku, které by bylo možné zvednout a realizovat. Bohužel v oboru, jako jsou pneumatiky, nelze nad tímto typem konkurence zcela mávnout rukou. Jarynové a spol. odcházejí, ale na jejich místa přicházejí noví a noví, stejně odhodlaní jedinci, kteří chtě nechtě trh nějak determinují. Na škody, které zasejí, doplácejí všichni. A to nejenom obchodníci, ale i koncoví zákazníci, kteří za malou (a často jen iluzorní) cenovou úsporu musejí obětovat úroveň, komfort a kvalitu služeb.
Úspěšný start do zimní přesouvací sezony nezkalený cenovými podrazy Vám přeje
Martin Mensa
Kam se poděl přirozený pud sebezáchovy? Evropská komise není zatím schopná ochránit malé a střední společnosti proti levným dovozům pneumatik z Číny. Místopředsedou Sdružení výrobců protektorů České republiky je Ing.... celý článek »
Podíváme-li se na národnostní složení účastníků Reifenu, jasně se rýsují hlavní bašty tohoto odvětví ve světě. Na druhé straně nelze z pouhé statistiky vyvozovat všechno. Je logické, že účasti firem na německém veletrhu... celý článek »
Každá zkušenost je dobrá, i když někdy bolí. V DD PNEU ví, o čem je řeč. celý článek »
Oceněné produkty jsou spíše evoluční, ale na významu jim to nic neubírá. celý článek »
Práce v síti je konkurenční výhodou. Partneři sítě Euromaster, se kterými jsme hovořili, upřímně vyprávěli o svých zkušenostech získaných v tomto franšízovém vztahu. Podělili se také o svá očekávání ze svazku, dokonce i... celý článek »
Co je pro koho na pneumatice nejdůležitější? Můžeme pneumatice dávat jakékoliv přívlastky, můžeme jakkoliv definovat její vlastnosti a můžeme se bavit o jejím designu, ale v případě dopravců je to především nákladová... celý článek »
Protektory Praha ctí tradici, ale ne za každou cenu. Ekonomika určuje směr. celý článek »
Správný výraz pro kohokoliv či cokoliv, co nezůstává pozadu a naopak určuje směr budoucího vývoje, je podle současné nastupující generace „trendy“. Nedávno jsem se to dozvěděl od jednoho mladíka. celý článek »
Komunikační sítě umožňují vytvářet nové aplikace a služby pro ovladatelnost, řízení vozidla, logistiku a automatizovanou jízdu. celý článek »