Pneurevue.cz » Archiv

PNEU REVUE 2 / 14

Editorial

Nedávná aféra kolem manipulování výsledků ankety německého autoklubu ADAC dále oslabila vážnost a respekt, kterým se těší všelijaké komerční soutěže a hlasování. A protože je ADAC i tradičním organizátorem testů pneumatik, hodně lidem z branže vytanula na mysli i tato paralela. V Německu je skandál vnímán velmi silně, ale dříve nebo později „zapadne“ jako řada jiných a otrlý zákazník bude zase ochoten věřit, že třpytící se hvězdičky, zdvižený palec nebo logo autoklubu vedle toho kterého produktu jsou zase zárukou dobrého nákupu. Přesto však pachuť falše a šmíry zůstane; a i kdyby šlo tisíckrát o selhání jednotlivce, činovnicí nabubřelé organizace budou ještě dlouho při svých četných bohorovných kázáních směšní.

Je velice ošemetné pouštět se na tenký let jakékoli manipulace či ovlivňování veřejného mínění, a to i v případech na pohled bohulibých. Lobování za povinné používání zimních pneumatik sice vedlo ke kýženému cíli, ale jedna báječná sezóna bohužel neměla pokračování. Lidé přitlačení ke zdi zákonem si našli východisko a začali masově jezdit na zimních pneumatikách v létě. A to nejen formou jakžtakž přijatelného „dojíždění“ zimního vzorku před nákupem další letní sady, ale přechodem na výlučně zimní obutí. Jiná kampaň, která měla zase za cíl urychlit výměnu pneumatik z důvodu „stárnutí“ materiálu, se též obrátila proti jejím autorům jako bumerang. Bohužel v tom uvízly stovky nevinných koncových pneuservisů, které si rázem musely připadat kvůli nárokům svých zákazníků na „čerstvost“ zboží ne jako pneuservisáci, ale jako zelináři. Se zimním trhem může pořádně zamíchat také další zásah shora, a to blížící se povinné vybavování nových automobilů systémy na detekci úniku vzduchu z pneumatik. Tlak na peněženky zákazníka si dozajista najde nějaký únikový ventil, třeba v podobě větší poptávky po levné a nekvalitní pneuservisní práci.

Velmi smíšené pocity jsem měl po přečtení nedávno zveřejněného testu Autoklubu ČR, který publikujeme v plném znění v tomto čísle. Zajímavá myšlenka, totiž otestovat kvality nových letních a na 3 mm sjetých letních a zimních pneumatik, je podle mě dobrou látkou pro diskuze mezi odborníky, ale na koncové spotřebitele zanechá pramalý dojem. Nevím, co si myslet o tom, že nová prémiová pneumatika Michelin je celkově hodnocena jako „slabá“, poražena hned dvěma budgetovými značkami, a k tomu jen o 3,5 % lepší než na 3 mm sjetá jiná prémiová pneumatika? To snad vyrábí Michelin pneumatiky naprosto zbytečně?!  Rovněž tak povinné zařazení odstrašujícího případu v podobě „asijského výrobce“ již působí poněkud aktivisticky, a to i při plném vědomí propastných  rozdílů, které mezi oběma kvalitativními póly existují. Jako bychom se zatajeným dechem nečekali, jestli jiný asijský výrobce u nás umístí svou několikasetmilionovou (v dolarech) továrnu (a umožní tak tisícům lidí si vůbec kupovat nějaké pneumatiky)? Chci tím vším říct, že bychom měli obecně méně lobovat, snažit se dělat svou práci co nejlépe a nechat na zákazníkovi, ať si vybere. Stejně to tak nakonec vždy dopadne.

 

 
 

Vybrané články

Těžce zkoušená důvěra

Těžce zkoušená důvěra

26. 5. 2014

Aféra německého autoklubu ADAC, jehož zástupci manipulovali s hlasy ankety o „Nejoblíbenější auto Němců“, nemohla nezanechat stín na dalších aktivitách této mocné organizace. Přes zneužívání vrtulníku záchranné služby... celý článek »

 
Cesta ke konečnému zákazníkovi

Cesta ke konečnému zákazníkovi

26. 5. 2014

V době, kdy neexistoval internet ani sociální sítě, byla „cesta“ výrobce pneumatik ke konečnému zákazníkovi velmi obtížná. Vedla převážně přes různé zprostředkující mezičlánky (distributory, dealery) a jak už to bývá,... celý článek »

 
Přímo, nebo nepřímo? Čas ukáže

Přímo, nebo nepřímo? Čas ukáže

26. 5. 2014

Od počátku listopadu 2014 bude muset být každý nový osobní a lehký užitkový vůz prodaný v Evropské unii vybaven systémem monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS). Unie se tak stane po USA druhým územním celkem, kde bude... celý článek »

 
Výhradní distribuci Češi nepřeceňují

Výhradní distribuci Češi nepřeceňují

26. 5. 2014

Exkluzivní či výhradní distribuce je stejně stará jako novodobé počátky podnikání v pneumatikářské branži v Česku. Ten, kdo získal začátkem 90. let pověření některého mezinárodního výrobce distribuovat na českém trhu... celý článek »

 
Motocyklové novinky

Motocyklové novinky

26. 5. 2014

Nové dezény motocyklových pneumatik uvedly na začátku letošního roku značky Dunlop a Bridgestone. U Dunlopu se jedná o řady MX32 a MX52, Bridgestone nabízí evoluční verze osvědčených typů i zcela nové... celý článek »

 
Firestone Performer Row Crop

Firestone Performer Row Crop

26. 5. 2014

Firestone svou novou pneumatikou Performer Row Crop reaguje na celosvětový trend zvyšování velikosti a hmotnosti zemědělských strojů. Výzvou pro vývojáře značky Firestone bylo přizpůsobit pneumatiky pro provoz s větším... celý článek »

 
Stamford Tyres s novým centrem

Stamford Tyres s novým centrem

26. 5. 2014

Singapurská společnost Stamfort Tyres otevřela ve městě Jurong nové distribuční centrum pro užitkové pneumatiky, které doplní již existující skladové zázemí, které v tomto místě společnost má. Nový sklad zaměstná na 85... celý článek »

 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz