Pneurevue.cz » Archiv
„Diskuse planou kolem nákupů pneumatik, zejména proto, že ne každý nově zakoupený plášť skutečně čerstvě dorazil z továrny. Jako nové by měly být prodávány maximálně tři roky staré pláště, my ale doporučujeme kupovat nejvýš dvouleté, a pokud jsou starší, žádat výraznou slevu. (…) a když vám z internetového obchodu přijdou starší než dva roky, trvejte na zrušení kupní smlouvy, máte na to právo,“ napsal v březnu český motoristický časopis AutoTip. Jestli planou diskuze, nevím, ale po přečtení tohoto odstavce vzplanul určitě nejeden český pneuservisák. Jako by problémů s přezásobeným trhem bylo málo, teď se budou již tak podhodnocené zásoby dále devalvovat tím, že zákazníci budou odmítat pneumatiky starší dvou let.
Diskutující na našem serveru dštili oheň a síru na novináře, kteří si určitě zaslouží své, ale já se pokusím nastínit širší souvislosti tohoto problému. Výrobci všeho možného, pneumatik nevyjímaje, a pochopitelně také různé obchodní subjekty, si zvykli využívat média jako levnou hlásnou troubu jednak k vychvalování svých produktů, jednak k ovlivňování zákaznického myšlení a chování. Nástrojem k tomu jsou takzvané tiskové zprávy, jejichž obsahem jsou stále častěji bohulibé spotřebitelské rady. Zdálo by se, že u dobrých novin nenajdou takové zprávy uplatnění, ale opak je pravdou. Média jsou podfinancovaná, lidí málo, a tak chytře se tvářící tisková zpráva, která v pátek odpoledne „přistane na stůl“, je vítanou výplní sobotní přílohy. Zvláště kreativní a iniciativní jsou v šíření zákaznické osvěty e-shopy, které rychle prohlédli slabinu médií zveřejňovat cokoli, co má jen trochu hlavu a patu, a bezplatnou publicitu nenechali ležet na chodníku. Nelze přehlédnout několik mediálních „tváří“ odvětví, které se rekrutují převážně z internetu a které se zjevují vždy, když pneumatiky dostávají svou minutu slávy. Nic proti tomu, pokud je motivem jen vlastní zviditelnění; horší je, když se do oběhu dostávají informace živené pouze momentálními obchodními zájmy.
Většinou je obsah takový, že sdělení nikomu neuškodí, ani nepomůže, ale občas si marketingoví stratégové nevidí na špičku nosu a šíří informace, kterými si podřezávají větev sami pod sebou. Diskuzi o DOT kódech a stáří pneumatik předcházelo několik rádoby zasvěcených tiskových zpráv na toto téma, jejichž autoři zřejmě vycházeli z lákavé úvahy, že když pneumatiky budou rychleji stárnout, budou se i více kupovat. Tím spotřebitele naučili „číst“ stáří pneumatiky a když novináři (jak se dalo čekat) vše nafoukli a zveličili (z 10 let bylo 5 a z 5 rázem 2), problém byl na světě. Pneumatiky nebudou o nic lepší, lidé nebudou jezdit bezpečněji, ale všichni od výrobců až po posledního garážistu to budou mít zase o něco těžší. Otázku na toto téma jsme položili i v rubrice „5 na str. 5“, zatímco výsledky ankety najdete o dvě stránky dále. Přidejte své vlastní zkušenosti v internetové diskuzi na pneurevue.cz
Přinášíme tradiční výběr článků druhého letošního čísla a přejeme pěkné čtení.
Vydavatel
Společnost Pirelli představila koncem zimy v bavorské metropoli Mnichově nejen nové dezény své prémiové řady nákladních pneu Série 01, ale současně prezentovala zcela nový přístup při obsluze tohoto segmentu. Pirelli... celý článek »
Z pohledu pneuservisních činností jedna z těch nejzákladnějších a dá se říct i nejjednodušších. Na začátku, po zvednutí vozidla, se povolí matice, resp. šrouby, které se vyskytují u osobních a dodávkových vozidel.... celý článek »
Společnost Goodyear oficiálně uvedla pneumatiku EfficientGrip Performance, která se stává nejenom vlajkovou lodí rodiny pneu EfficientGrip, ale osobního segmentu vůbec. EfficientGrip byl vyvíjen s ohledem na všechny... celý článek »
„Automobilové pneumatiky jsou teď peklo,“ popsal v rozhovoru pro britský časopis Tyres & Accessories situaci v oblasti obchodu s pneumatikami zástupce jednoho velkého evropského velkoobchodu. Další popsal evropský trh... celý článek »
Ing. Roman Stiksa čerpal bohaté zkušenosti jako marketingový manažer společnosti Continental Barum, ale posledních několik let má též na starosti koordinaci slovenského trhu. Jak vidí situaci koncernových značek u... celý článek »