Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 21 » Směrem k větší univerzalitě
Společnost Goodyear představila novou řadu nákladních pneumatik Fuelmax Endurance pro řízené i hnané nápravy nákladních vozidel. Goodyear uvádí, že nová produktová řada představuje dosud nejuniverzálnější pneumatiky značky (pro to používá výraz „nadregionální“), a zdůrazňuje, že nesou ve všech rozměrech na štítku hodnotu palivové účinnosti B.
„S novými pneumatikami přenášíme palivovou účinnost známou z dálniční dopravy i do provozu na běžných a vedlejších silnicích,“ říká Grégory Boucharlat, viceprezident pro nákladní pneumatiky Goodyear v Evropě. Maciej Szymanski, marketingový ředitel pro nákladní pneumatiky Goodyear v Evropě, dokonce řekl, že řada Fuel Endurance „mění pravidla hry“ v odvětví výroby pneumatik a dopravy, protože vedle toho, že je účinná a odolná vůči opotřebení, nabízí rovněž jak nízkou úroveň emisí, tak i vysoký kilometrový proběh a trakci.
Výchozím bodem se při vývoji nové produktové řady staly osvědčené technologie Goodyear. K tomu pak přistoupily inovace přizpůsobené poloze na řízené a hnané nápravě, které rozšiřují palivovou účinnost na širší škálu provozních podmínek a zároveň zajišťují díky robustní a univerzální konstrukci trakci, přilnavost a kilometrový výkon.
Steer verze
Verze pro řízenou nápravu spojuje osvědčenou technologii žeber IntelliMax v provedení s pěti nebo šesti žebry a nové řešení rozložení žeber a geometrie drážek. Výztužné spojníky v ramenních drážkách se při odvalování pneumatiky propojují, což zvyšuje robustnost pneumatik a omezuje jejich opotřebovávání při náročnějších jízdách mimo dálnice, které pneumatiky více zatěžují. Prohloubený běhoun u vybraných rozměrů pneumatik pro řízenou nápravu zvyšuje objem disponibilní pryže, což zajišťuje lepší přilnavost v pozdějších fázích životnosti pneumatik. Inovativní směs běhounu s nízkými energetickými ztrátami kompenzuje produkci tepla v důsledku vysokých sil působících na kola řídicí nápravy.
Drive verze
Pneumatiky pro hnané nápravy těží vedle inovativní běhounové směsi rovněž ze speciálně upraveného procesu vulkanizace, který dále zlepšuje hodnotu jejich valivého odporu. Směrová konstrukce běhounu zahrnuje vysoký počet hlubokých příčných drážek, hluboké dezénové drážky ve středu pneumatik a větší počet záběrových hran, které zlepšují trakci
a účinněji odvádějí vodu.
Pneumatiky na řízené i hnané nápravy mají certifikaci 3PMSF a nesou technologií RFID, která umožňuje napojení na komplexní tyre management. Pro záběrové pneumatiky
bude v prodeji teplý protektor TreadMax, jehož použití ve výsledku snižuje náklady na pneumatiky až o 30 %. Podobně jako inteligentní elektronické a telematické systémy Goodyear, jako je TPMS, Drive-Over-Reader a nejnověji DrivePoint.