Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 17 » Život je tvrdý
Průmyslové pneumatiky jsou světem sám pro sebe. V prostředí průmyslových OTR/EM pneumatik platí dvojnásob, že špatná volba anebo špatná práce může mít ekonomicky negativní dopady na efektivitu pracovního stroje. Své zkušenosti v tomto článku vyjádřil jak dovozce a velkoobchod, tak i představitel maloobchodu a servisu a v neposlední řadě spotřebitel.
Všechny pneumatiky, osobní, nákladní, zemědělské a OTR/EM (Off The Road) mají zcela jistě jedno společné hodnotící kritérium, a tím je životnost. U osobních a nákladních pneumatik je životnost měřitelná ujetými kilometry. Pravda, i řidič má způsobem jízdy svůj podíl na životnosti pneumatik, avšak zdaleka ne tak významný, jako v případě zemědělských anebo ještě více v případě OTR/EM pneumatik. Pro pracovní stroje není údaj o životnosti tak objektivně daný, aby měl stejnou váhu jako kilometr. Ano, je to motohodina, ale ani ona nemá stejnou váhu jako kilometr u běžných automobilových pneumatik. Životnost zde velmi ovlivňuje podloží, po němž se stroj pohybuje, a ještě více potom strojník, který stroj ovládá. Když se sejdou náročný povrch se špatným strojníkem, jdou všechna měřitelná kritéria životnosti pneumatiky k čertu, protože ta je zničena dříve, než dosáhne průměrné hodnoty životnosti. Obecně se dá říci, že se zde při denním nasazení stroje počítá životnost pneumatiky na roky. Obvykle na tři a někdy i na dvojnásobek, když se sejde měkké a nenáročné podloží se zkušeným a odpovědným strojníkem. Také trakce je při hodnocení spokojenosti s OTR/EM pneumatikami důležitá, protože například nakladač na kluzkém povrchu s pneumatikami s mizernou trakcí není nakladačem.
Na první pohled se může zdát, že image značky a emoce nebudou v tomto náročném segmentu pneumatik hrát až takovou roli. Emoce však zde hrají větší roli než kdekoliv jinde v gumařské branži. A nejsou to emoce jakéhokoliv ega, které má potřebu spojit své jméno s vyhlášenou značkou. Jsou to emoce spokojenosti. Pokud je provozovatel stroje s danou pneumatikou spokojený, pak nemá žádný důvod vstupovat do experimentu se značkou, s kterou nemá žádnou zkušenost. A to bez ohledu na to, o jakou značku jde. Především zde se tedy otevírá nový prostor alternativním výrobcům, kteří nabízejí atraktivní ceny v porovnání k nabízené hodnotě. Pokud mají kvalitní produkt, pak už se musí jen poprat s emocemi potenciálního klienta.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2017