Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 17 » Co si kupujeme za nízkou cenu?

Co si kupujeme za nízkou cenu?

 
pr-04-17

pátek, 1. prosince 2017

Snad každý zná židovské přísloví, že nejme tak bohatí, abychom mohli nakupovat levně. Je to velká moudrost, o které se už mnozí přesvědčili, přesto velmi často bývá cena rozhodujícím faktorem nákupu z pohledu kupujícího anebo marketingovou argumentací na straně prodávajícího.

 

Jaká je však realita v případě pneumatik? Proč jsou některé pneumatiky drahé a některé levné? Je to dáno jenom jejich značkou? Na tyto otázky se nyní pokusíme odpovědět.

Je zde ještě jedna lidská moudrost, a to ta, že každá věc má svého kupce. Tím pádem existuje i výrobce, který ji přivede na svět. Pohled na levné pneumatiky je velmi složitý a v žádném případě nelze jednoznačně říci, že levné je špatné.

Nejprve bychom mohli postavit do světa pneumatik zákazníka, jako první dělící element. Zákazník je buď movitý anebo nikoliv. A pokud chce se svým automobilem jezdit, tak každý musí jednou za čas koupit pneumatiky. Když patří k těm ekonomicky slabším, pak jeho finanční možnosti rovnou udělají v určitém místě spektra trhu pomyslnou čáru, nad kterou prostě nedosáhne. Portfolio jeho výběru je tak předem dáno. Pak jsou zde ti, pro které v závislosti na jejich finančních možnostech neexistuje ona pomyslná čára, ale kteří prostě nechtějí z různých důvodů vydat za pneumatiky větší částku, než kterou představuje jejich jakýsi psychologický limit. Těmi, kteří vědí, co je nejlepší, a nemají na to, nebo těmi, kteří si to klidně dopřejí, se nyní zabývat nebudeme.

Pneumatiky ve spodní části cenového spektra tedy jednoznačně mají na trhu s ohledem na socioekonomické složení obyvatelstva své opodstatnění a vědí to i výrobci prémiových produktů. Samozřejmě je snem každého výrobce prodat svůj produkt za vyšší cenu jako prémiový, ale na naplnění tohoto snu je nutné zapomenout. Obecně však lze říci, že peníze na vývoj kvalitního produktu mají ty výrobní subjekty, které jsou schopné na trh umísťovat produkty s vysokou marží. Tedy technologicky vyspělé produkty s dobrým jménem na boku. V tuto chvíli je nutné pro orientaci mezi levnými pneumatikami rozdělit segment výrobců na dvě části. V první části mají své místo přední světoví výrobci zvučných jmen, kteří mají ve svém portfoliu značek také produkty střední třídy, a hlavně ještě levnější produkty tzv. budgetového segmentu. V segmentaci dnešního trhu už existuje termín ultrabudget, který nás bude také zajímat. Druhou skupinu výrobců pak tvoří ti, jejichž jméno vám nejspíš moc neřekne a kteří produkují a na trh umísťují pouze produkty kategorie budget a ultrabudget. V tuto chvíli můžete mít pocit, že vedeme tažení proti čínským pneumatikám. Ale to by byl velký omyl, protože Čína produkuje jak velmi kvalitní pneumatiky, tak i velmi nekvalitní. Například čínský svaz gumařů každý rok uveřejňuje tabulku Top 100 výrobců pneumatik podle realizovaného obratu. Umíte si představit, kolik výrobců musí v Číně být, aby mělo smysl vyhlásit Top 100. Pokud bychom totiž na celém zbytku světa chtěli vyhlásit Top 100, pak bychom tam s notnou dávkou nadsázky museli vypsat skoro všechny zbývající výrobce pneumatik.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2017

 

Napsal: redakce

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz