Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 17 » Být odlišný

Být odlišný

 
pr-04-17

pátek, 1. prosince 2017

Tentokrát jsme v seriálu o mobilních pneuservisech přibrzdili u mladé firmy Pneu Trade CZ, kde si s námi o svých vizích a realitě popovídali pan Tomáš Marčík, jednatel společnosti, a pan Bohumil Forman, technik a prodejce v jedné osobě.

 

Společnost Pneu Trade CZ vznikla v roce 2014 a jejím prvním podnikatelským záměrem byl pouze obchod s nákladními a autobusovými pneumatikami. Jako moderní mladá společnost si zvolila za hlavní prodejní kanál internet, nicméně klasickou akvizici nových zákazníků osobním oslovením nenechala ležet stranou. Spojení těchto dvou generačně odlišných aktivit přineslo nejen první obchodní úspěchy, které představoval přímý maloobchodní prodej na koncové zákazníky a spontánní rozvoj jakýchsi velkoobchodních aktivit, kdy se rekrutovala skupina zákazníků, resp. pneuservisů, kteří pneumatiky přeprodávali dál, ale i poznání, že je k prodeji pneumatik nutné přidat nedílnou službu v podobě jejich montáže. Na tomto místě je třeba říci, že společnost Pneu Trade CZ se současně zaměřuje pouze na pneumatiky pro nákladní automobily a autobusy. Pneumatiky pro osobní automobily jsou zatím z důvodů obchodní strategie firmy mimo oblast zájmu.

 

Zrod koncepce

V roce 2016 se tak zrodila myšlenka mobilního pneuservisu, protože významná část klientů očekávala spolu s nákupem nových pneumatik komplexní službu, aby se výměnou pneumatik nemuseli již dále zabývat. Logicky se tedy dostavila potřeba seznámit se s trhem a minimálně vědět, jak to dělají ostatní. Panu Marčíkovi v minulosti utkvělo v mysli moto, a to název knihy, „Odlišit se nebo zemřít", jejíž obsah je jakýmsi návodem pro úspěšné uchopení marketingu. „Už samotný titul knihy přesně vystihoval to, jak jako jednatel společnosti Pneu Trade CZ přemýšlím. Vše začíná budováním vzájemné důvěry, erudovaným poradenstvím, spolehlivostí a dodávkou v termínu. Cena jako hlavní výběrové kritérium zákazníka už pomalu ustupuje z předních pozic. Daleko důležitější je, že je zákazník spokojený s kvalitou pneumatik a jejich obutím, protože to mu propůjčuje punc spolehlivosti vůči jeho zákazníkům,“ uzavírá svou argumentaci Tomáš Marčík. Ušetřené peníze na nejlevnějších pneumatikách nebo levné nekvalitní práci mohou velmi rychle „vyletět oknem“, když defekt pneumatiky dopravci znemožní dodání zboží v garantovaném termínu. Bylo tedy dopředu jasné, že budoucí úspěch mobilního pneuservisu bude stát na kvalitním technickém zázemí pracovních strojů, samotné koncepci a realizaci mobilního pracoviště a na kvalitním personálu. 

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2017

Napsal: redakce

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz