Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 16 » Synové velké medvědice

Synové velké medvědice

 
ostatni

čtvrtek, 1. prosince 2016

„Tak ruskou gumu bych si já na svoje auto nikdy nedal.“ Tento autentický výrok rozšafného zákazníka v sandálech a bílých ponožkách zazněl na jednom z českých servisů v srpnu tohoto roku pozdě odpoledne. „A jakou značku byste rád?“ „No, třeba …, ten drží a hodně najede.“ Vzhledem k tomu, že zákazníkem respektovaná značka se vyrábí několik desítek kilometrů od Petrohradu, věnuji mu tímto následující řádky.

 

Masivní investice světových výrobců do rozvoje vlastních výrobních kapacit v Rusku byly původně orientovány na rozvíjející se výrobu osobních automobilů jak místních značek, tak i zahraničních montoven. Dalším z důvodů zahájení výroby na území Ruska byl stále platný systém dovozních ochranářských cel, které byly dočasně a budou hlavní překážkou rozvoje obchodu bez ohledu na to, že Rusko již vstoupilo do WTO. 

Ruský automobilový trh byl do počátku ekonomické krize ve Velké zemi nejdynamičtěji rostoucím trhem v Evropě. Prodeje osobních vozů se prudce začaly snižovat od roku 2014, v roce 2015 dokonce ve srovnání s předchozím rokem o 40 %. I letos je prognózován další propad prodejů v řádu do 10 %. O problémech na obrovském trhu náhradní spotřeby pneumatik je to obdobné -  hluboká devalvace rublu a snížení koupěschopnosti obyvatel nasměrovalo nové výrobní kapacity osobních pneumatik neplánovaně na export.

Odlišná je situace na trhu nákladních pneumatik – po zavedení antidumpingových cel vůči čínským značkám, v důsledku oslabení rublu a zdražení dovozů jediní dva výrobci nákladních plášťů v Rusku – Cordiant a Kama – mají žně. Takže, kdože nám to na východ od ráje vyrábí? 

 

Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 4/2016.  

Napsal: redakce

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz