Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 15 » Pod vlajkou Vianoru

Pod vlajkou Vianoru

 
Vianor

pátek, 27. listopadu 2015

Jedním z viditelných znaků globalizace je bezesporu realizace vlastního podnikatelského záměru zaštítěného franšízou. V podstatě jde o specifickou formu licence, která umožňuje převzetí know-how a povoluje i používat obchodní jméno jejího poskytovatele. Asi nejviditelnější je tato forma obchodní spolupráce u řetězců rychlého občerstvení. Skutečnost je však taková, že franšíza si našla své místo i v našem světě, světě pneumatik.

 

V redakci jsme se shodli na tom, že již nastal čas nahlédnout pod pokličku franšízantům, kteří svůj podnikatelský život spojili s některým z poskytovatelů franšízy u nás. Jako první jsme navštívili partnery zastřešené sítí Vianor a zeptali se jich, jak se jim pod touto vlajkou žije.

Jít do tohoto rozsáhlého projektu na vrcholu pneu sezóny bylo poněkud odvážné, nakonec se to však vyplatilo a nám se podařilo uskutečnit tři rozhovory. Jako první se s námi podělil o své zkušenosti s franšízou Jiří Hoffmann. Hned v úvodu našeho povídání nám na sebe prozradil: „Nepovažuji se za gumaře, ale rozumím autům.“ Tento výrok odráží i výsledky jeho patnáctiletého působení na českém trhu. Firma Autoservis Hoffmann s. r. o. dnes poskytuje své služby motoristům v podobě oprav, mezi které patří mechanické práce, karosářské práce, lakýrnické práce, specializovaný pneuservis, nákladní pneuservis a opravy elektro. Mimo další se zabývá i likvidací pojistných událostí všech pojišťoven působících na českém trhu. V Praze má servisy hned na třech místech, a to v ulicích Průmyslová 1577 (Kyje), Dobronická 47/7 (Libuš) a Vrchlického 30/36 (Smíchov). Rozsah činnosti společnosti ilustruje Hoffmannovo vyjádření: „Ročně děláme na čtyři tisíce oprav ... “. Za svou chloubu v oblasti pneu služeb považuje rychloservis v Libuši, dle jeho slov: „malý, čistý, stoprocentně vybavený, připravený poskytnout rychlou a profesionální službu širokému spektru spotřebitelů.“ Jeho společnost představuje koncept ceněný i vedením Nokianu.

Druhým, kterého jsme v souvislosti se zkušenostmi s franšízou zpovídali, byl jeden z majitelů společnosti Pneutip s. r. o. Pavel Anger. Setkali jsme se v sídle firmy a zároveň i provozovně autoservisu a pneuservisu Vianor v Chrudimi na adrese Tovární 315. K historii podnikatelské činnosti Anger vzpomíná: „Ono už to bude pomalu dvacet let zkušeností s auty. Mělo to svůj postupný vývoj a k pneumatikám jsme se dostali asi tak před patnácti lety. Naplno se jim věnujeme tak deset let, tady na tomto místě v Chrudimi jsme s autoservisem a pneuservisem zhruba sedm let.“ Servis je zaměřen na opravy osobních i lehkých nákladních automobilů. Provádí se v něm výměny a opravy podvozkových dílů, startérů, alternátorů, výfuků, seřízení geometrie nebo světel, opravy a plnění klimatizace, opravy alu kol, brzdových komponentů, výměny spojek, olejů a ostatních provozních kapalin. Některé drobné úkony, jako například výměny olejů, jsou prováděny na počkání. Orientace prodávaného sortimentu v servisu pak vychází z jeho zaměření.

Trojici rozhovorů jsme uzavřeli povídáním o Vianoru s Jiřím Březinou, jednatelem společnosti Eurotyres s. r. o. K našemu setkání došlo v pneuservisu - rychloservisu a velkoobchodě pneu v Logistic Parku Průmyslová 11 ulice Štěrboholská 1476/85. Vznik společnosti Březina datuje do roku 2003. K vlastnímu podnikatelskému záměru dodává: „Poté, co jsem se vrátil domů ze zahraničí, kde jsem se profesně věnoval pneumatikám, byl v mé hlavě jasný koncept - co, kde,  jak a pro koho chci dělat.“ Tak vznikla společnost převážně orientovaná na firemní klientelu. Dnes je smluvním partnerem zajišťujícím servisní služby pro společnosti nabízející operativní leasing, a to Arval, ALD Automotive, Business Lease, Hertz Lease a Škofin. Mezi její zákazníky patří například Atlas Copco s. r. o., Zentiva a. s., Danone a. s. , BAT, CTY GROUP a. s., Telefónica O2 Czech Republic a. s., Ahold Czech Republic a.s. a další. Díky Březinově zaujetí pro supersporty je také Eurotyres lídrem trhu v segmentu širokých pneumatik. Na české poměry netradiční umístění servisu do průmyslové zóny má dle majitele své výhody: „Toto své rozhodnutí považuji dodnes za správné, jsme čistokrevný pneuservis, kdo si nás najde, již nejezdí jinam.“

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2015               

 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz