Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 12 » Hypermarkety o sobě
V předchozím materiálu přinášíme svědectví z návštěv několika pražských hypermarketů a hobymarketů, kam zamířil náš „figurant“ v nejžhavější přesouvací sezoně za nákupem zimních pneumatik. Otázky ohledně sortimentu pneumatik jsme současně položili i několika zástupcům zmíněných firem. Ptali jsme se na význam pneumatik v jejich sortimentu, dodavatele, počet prodaných kusů i technického školení personálu.
„Pneumatiky nabízíme ve vybraných velkých hypermarketech v oddělení potřeb pro automobily, do nabídky jsme je letos zařadili na přání zákazníků po pětileté odmlce. Od zahájení podzimního prodeje jsme během několika týdnů prodali přibližně 1600 kusů. V tomto segmentu spolupracujeme pouze s domácími dodavateli. Náš personál prošel řádným školením, aby dokázal zákazníkům s výběrem pomoci,“ to nám řekl Jan W. Dvořák, Corporate Affairs Manager sítě Tesco.
Naopak v síti Albert považují sortiment pneumatik pouze za okrajový. „Nabízíme ho pouze ve velmi omezeném čase a ve velmi omezeném počtu prodejen,“ napsala nám Simona Caidlerová, manažerka komunikace tohoto řetězce.
Větší význam pneumatikám přikládají v hypermarketech Globus: „Jedná se o sezonní sortiment nezanedbatelného významu, a proto jej i v budoucnu budeme mít v nabídce. Současný stav trhu je relativně stabilní a prodej zimních a letních pneumatik se pohybuje řádově v tisících kusů. Spolupracujeme pouze s tuzemskými dodavateli. Naši prodavači jsou pravidelně proškolováni dodavateli a také informováni o novelizačních změnách,“ sdělil nám ing. Libor Tomáš, marketingový ředitel.
„Pneumatiky prodáváme pouze dle sezony. Čísla o prodejích slouží pochopitelně pouze pro naše potřeby. Tento sortiment nabízíme zákazníkům s velmi dobrým poměrem kvalita/cena jako alternativu k etablovaným prodejnám či online-obchodům. Takto nabízíme i celou řadu jiného zboží vedle potravin. Zákazníci tuto nabídku vítají a rádi využívají. Zaměstnanci jsou schopni a ochotni podat základní informaci o tomto druhu zboží. Zákazník ovšem při tomto sortimentu ve většině případů ví, co chce, protože je předem informován z dalších zdrojů,“ míní Michael Šperl, vedoucí oblasti Mediální marketing/Distribuce a tiskový mluvčí sítě Kaufland.
Josef Fiala z divize Market Technic sítě OBI byl o něco sdílnější než jeho kolegové: „Prodej osobních pneumatik tvoří významnou část obratu oddělení autopříslušenství, zejména v zimní sezoně, kdy se prodá zhruba 75% z celkového objemu ročního prodeje. Dále nám tento artikl pomáhá tvořit dobrou cenovou image OBI, protože ceny pneu jsou velmi sledované a porovnávané a OBI nastavuje pro zákazníky vždy nejlepší možnou cenu a navíc nabízí jak kvalitní levnější protektorované pneu, tak velmi kvalitní pneu značek Debica a Goodyear.“ A jak hodnotí Josef Fiala trendy v oblasti prodeje pneu?
„V roce 2011 došlo k významnému nárůstu zájmu zákazníků z důvodu zavedení zákona stanovující povinnost mít zimní pneu od 1. listopadu. Informace o tomto zákoně proběhla mnohokrát médii, což přineslo značný a okamžitý nárůst zájmu. V letošním roce zaznamenáváme opoždění začátku nákupů zhruba o 2-3 týdny. Zatímco v roce 2011 začala medializace zákona a tím i nákupy už začátkem října, v letošním roce až koncem října. Celkově hodnotit rok 2012 ještě nemůžeme, jelikož jsme uprostřed zimní sezóny. A jak pneumatiky OBI nakupuje? „Pro každou sezónu děláme nové výběrové řízení kam zveme tuzemské a zahraniční dodavatele. Dodavatelé s nejlepší nabídkou pak zajišťují dodávky na příslušnou sezónu.“
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2012