Poradí si
V minulé Pneu revue jsme obnovili rubriku testů užitkových automobilů, Volkswagen Amarok patří také do této kategorie, i když z trochu jiného soudku, než Mercedes Sprinter z předchozího vydání. Proč bychom doporučili Amaroka? Je to pracant, silák, a...
V minulé Pneu revue jsme obnovili rubriku testů užitkových automobilů, Volkswagen Amarok patří také do této kategorie, i když z trochu jiného soudku, než Mercedes Sprinter z předchozího vydání.
Proč bychom doporučili Amaroka? Je to pracant, silák, a uveze přívěs o celkové hmotnosti až 2,8 tun. Díky tomu bude zajímavý pro naše čtenáře i tím, že poslouží například k převozu mobilního pneuservisu, umístěného v přívěsu. Jako dobrý pomocník najde uplatnění také v pneuservisech, které zároveň nabízejí služby autoservisu, a chtějí nabídnout vlastní odtahovou službu – přívěs, který je možné připojit bez problémů uveze většinu osobních i lehkých užitkových vozů. Skutečnost, že Amarok je terénní pick-up, není na škodu ani tam, kde provozují mobilní servis pro zemědělskou techniku a vzhledem k tomu, že naše silnice často připomínají tankodrom, je amarok vlastně obecně praktickým dopravním prostředkem.
Přestože terénní pickupy Volkswagenu u nás moc neznáme, automobilka je nabízí už roky. Ovšem jinde. Jedním z tradičních obrázků je třeba farma někde v australské prérii, kde je pickup tohoto druhu nepostradatelným pomocníkem.
Interiér Amaroku nepřekvapuje žádnými nestandardními prvky. Je přehledný, střízlivý a svým celkovým uspořádáním nese jasné geny Volkswagenu. Kolem předních sedadel je díky šířce Amaroku poměrně dost volného prostoru, také středový tunel je masivní, ale vzhledem k šířce interiéru to není na překážku pohodlí. Odkládacích prostorů je dostatek.
Nákladový prostorKdyž pomineme možnosti vozit za amarokem těžký přívěs, i bez přívěsu jsou rozměry nákladového prostoru jsou nadstandardní. Na délku měří korba 1620 mm, na šířku 1555 mm (platí pro pětimístnou verzi, dvoumístná se v ČR nedodává). Mezi podběhy naměříme 1222 mm. To znamená, že lze na korbu umístit dvě europalety, čímž se někteří konkurenti pochlubit nemohou. Korbu lze zakrýt příplatkovým krytem, případně ji osadit nástavbou, která náklad plně zakryje a ochrání před nepřízní počasí. Milým překvapením jsou užitečné detaily, jako dvanáctivoltová zásuvka v korbě či samostatné osvětlení nákladového prostoru ovládané z kabiny. S nákladem se tak dá pohodlně manipulovat třeba i v noci.
Motor a jízdaI když je amarok plnohodnotný off-road, testovaný exemplář nebyl obut do skutečných terénních pneumatik, což odpovídá běžné praxi provozu v našich podmínkách. Kdo by skutečně preferoval maximální výkon v terénu, ten by si musel předem speciální pneumatiky do terénu objednat, i když v případě automobilů provozovaných pneuservisy se občas mluví o tzv. kovářově kobyle… Standardní pneumatiky nicméně pro běžné využití v terénu postačují a limitujícím faktorem se stanou až v případě velmi náročných podmínek. Koncepce vozu, který je vybaven uzávěrou zadního diferenciálu a asistentem pro rozjezd do kopce či kontrolované sjíždění svahů, umožní bezproblémový provoz na běžných polních či lesních cestách, na sněhu i v blátě.
Celý článek si přečtěte v PR č. 4/2011