Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 07 » Tatra sází opět na Pirelli

Tatra sází opět na Pirelli

 
image1081

Zbrusu nový závodní vůz Loprais Tatra Teamu určený pro 30. ročník dakarské rallye představila svým obchodním partnerům společnost Pirelli. Zároveň s testováním nové tatry byly prezentovány i nové nákladní pneumatiky, které bude firma od letošní...

 
Zbrusu nový závodní vůz Loprais Tatra Teamu určený pro 30. ročník dakarské rallye představila svým obchodním partnerům společnost Pirelli. Zároveň s testováním nové tatry byly prezentovány i nové nákladní pneumatiky, které bude firma od letošní sezony nabízet.

Změněné technické předpisy kategorie kamionů a zavedení prestižní třídy vozů kategorie Superproduction pro příští ročník pouštní rallye si vyžádaly zásadní technické inovace u všech, kdo pomýšlejí na přední příčky. Nový automobil reflektuje především předpis o změně polohy motoru u vozů kategorie Superproduction. Mezi osou přední nápravy a příčnou osou setrvačníku motoru je nyní povolena vzdálenost 140 cm, zatímco od roku 2002 doposud to bylo pouze 100 cm. Uvedený fakt se pozitivně projeví v distribuci hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, posun těžiště vozidla více dozadu, lepší jízdní vlastnosti a v konečném efektu vyšší jízdní průměry. Vůz je také o několik set kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Zásluhu na tom má úplně nová nástavba, kterou tvoří konstrukce z ocelových profilů pokrytá lehkými, ale houževnatými pláty z karbonového kompozitu. Zcela se změnila také poloha uložení náhradních pneumatik v zadní části vozidla, kterou tým hodnotí jako mnohem praktičtější. Loprais Tatra Team ve vojenském prostoru u slovenské Senice testoval zcela syrový vůz v záběhu. „Nový vůz ukazuje velký potenciál, posunutí motoru směrem vzad se pozitivně projevilo na zatížení přední nápravy, a tím i na jízdních vlastnostech,“ shrnuje své dojmy manažer týmu Milan Loprais. Vůz vyjede na dakarské tratě s posádkou Aleš Loprais, Petr Gilar a Ladislav Lála, a to na pneumatikách Pirelli PS22, které jsou určené pro použití v extrémních podmínkách jízdy mimo silnici na všech typech povrchu. Robustní bloky střídající se s hlubokými drážkami zajišťují maximální trakci a pneumatika si tak dobře poradí s pískem, blátem i trávou. Pevné vazby mezi bloky běhounu navíc poskytují dobrou ochranu proti mechanickému poškození. „Cítíme, že jdeme správnou cestou k tomu, být na Dakaru plně konkurenceschopní, nové auto se jeví opravdu nadějně,“ říká řidič Aleš Loprais.

Jízdní vlastnosti tohoto nového vozu si v rámci testování ve vojenském prostoru mohli na vlastní kůži vyzkoušet také pozvaní hosté společnosti Pirelli, dodavatele pneumatik pro Loprais Tatra Team. Kromě samotného závodního speciálu pro rok 2008 byl k dispozici také loňský model (přestavěný letos na doprovodné vozidlo) a legendární „Puma“, se kterou Karel Loprais v letech 1998 – 2001 na Dakaru třikrát zvítězil. Obchodní partneři Pirelli v písčitém terénu vojenského prostoru vyzkoušeli také jízdu v offroadových vozidlech. Ukázalo se, že jízda v závodní Tatře není žádná procházka růžovým sadem a všichni zúčastnění vyjadřovali velké uznání jezdcům, kteří při jednotlivých etapách pouštního dobrodružství stráví v kabině vozidla několik hodin denně. A to musíme k jízdě ve velmi náročném terénu připočíst ještě enormní horko a také značné psychické vypětí. Dakar je skutečně velmi těžkým závodem a jízda v písečných dunách rozhodně není tak jednoduchá, jak to může vypadat v televizních záběrech. Zajímavá celodenní akce poté pokračovala odpolední prezentací nových produktů Pirelli (více v sekci Komodity) a večerním posezením ve strážnických zámeckých sklepech.


 
image1086image1082image1081
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz