Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 07 » Patnáct zelených let

Patnáct zelených let

 
image1153

Koncern Michelin odstartoval 30. října celosvětovou osvětovou kampaň, jejímž cílem je zvýšit povědomí o nové generaci úsporných pneumatik Energy Saver. Tato kampaň byla zahájena spuštěním ekologických hodin či „zelenoměrů“, které byly promítány v...

 

Koncern Michelin odstartoval 30. října celosvětovou osvětovou kampaň, jejímž cílem je zvýšit povědomí o nové generaci úsporných pneumatik Energy Saver. Tato kampaň byla zahájena spuštěním ekologických hodin či „zelenoměrů“, které byly promítány v Berlíně na hotel Park Inn, v Paříži na patu Eifellovy věže, v New Yorku na Times Square a v Šanghaji na Citigroup Tower. Kolemjdoucím tyto hodiny ukazují v reálném čase úspory paliv a snížení emisí oxidu uhličitého od doby uvedení této technologie na trh v roce 1992.

Úsporných pneumatik se od jejich uvedení na trh prodalo okolo 570 milionů a odhadem ušetřily asi devět miliard litrů paliva. Emise oxidu uhličitého snížily zhruba o 22 milionů tun. To prakticky představuje 43 litrů paliva a 109 kilogramů oxidu uhličitého ušetřených v každé sekundě. A právě to ukazují promítané ekologické hodiny.

Zahájení kampaně v Berlíně předcházela tisková konference, kterou zahájil Jürgen Eitel, ředitel Michelinu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko. S hlavním projevem vystoupil vedoucí výzkumu a vývoje Didier Miraton, který je u Michelinu považován za muže číslo dvě hned po Michelu Rollierovi. Zúčastněné seznámil s vlastnostmi nových pneumatik, mezi něž patří především úspora paliva a tím snížení emisí oxidu uhličitého. Poodhalil současně i úkoly, před nimiž stojí evropský pneumatikářský průmysl v důsledku náporu především asijských výrobců pneumatik.

Později v neformálním rozhovoru na dotaz Pneu revue, jak by kvantifikoval rozdíl mezi první „zelenou“ pneumatikou z roku 1992 a současnou pneumatikou Energy Saver, odpověděl, že valivý odpor byl snížen zhruba o čtvrtinu. Na další dotaz , jak vidí budoucnost Michelinu v zesíleném konkurenčním prostředí, odpověděl, že Michelin se konkurence nebojí a že ji dokonce vítá, protože konkurence je hnacím motorem pokroku. Na dotaz, jak bude Michelin odolávat nízkým cenám asijských pneumatik, pak Miraton odpověděl, že nízké ceny asijských pneumatik Michelin vůbec neohrožují, neboť ten si své místo na špičce neustále upevňuje díky technologickým inovacím. Proto může směle hledět do budoucnosti, zvláště nyní po uvedení další generace „zelených“ pneumatik.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4 / 07.



 
image1134image1136image1111image1138image1140
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz