Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 06 » AMERICKÉ PNEU Z LIBERCE
Pneumatiky Cooper nejsou na našem trhu příliš zažitou značkou. I tak se jim ale u nás daří, a to hlavně díky úsilí firmy CD Motor, která se zabývá jejich velkoobchodním prodejem. O tom, jak složité je připravit pro novou značku úrodnou půdu jsme se...
Pneumatiky Cooper nejsou na našem trhu příliš zažitou značkou. I tak se jim ale u nás daří, a to hlavně díky úsilí firmy CD Motor, která se zabývá jejich velkoobchodním prodejem. O tom, jak složité je připravit pro novou značku úrodnou půdu jsme se bavili s prodejním manažerem společnosti, Tomášem Devátým.
Firma CD Motor Český Dub se pohybuje na domácí scéně již řadu let. V 90. letech u nás prodávala maloobchodně pneumatiky anglické značky Avon, na přelomu tisíciletí se rozhodla své aktivity rozšířit na pole velkoobchodu. S novými obchodními zájmy přišla brzy i potřeba nové krve – nabídku pracovat pro CD Motor dostal Tomáš Devátý, v té době pracující pro společnost Barum Continental.
Jak jste u firmy začínal?
Když jsem v roce 2000 přišel do firmy CD Motor, měl Avon kompletní sortiment výrobků. Netušili jsme však, že se firma Cooper ( od roku 1997 vlastník Avonu) rozhodne zrušit většinu produkce v Avonu. V tu chvíli jsme zjistili, že dezény a rozměry Avonu již nejsou pro naše účely vyhovující a že v podstatě máme velmi omezenou nabídku, takže jsme začali hledat náhradu.
Avon vám tedy nabídl, abyste zkusili Cooper?
V podstatě ano. Po prozkoumání sortimentu Cooperu jsme se rozhodli změnit strategii a poté co nám nabídl výhodné podmínky jsme s jeho produkty začali obchodovat. V té době jsme ještě souběžně prodávali některé výrobky Avon, se kterým jsme definitivně skončili v roce 2001.
Jak vnímáte pozici značky Cooper na českém trhu?
Zpočátku to nebylo vůbec jednoduché, značku Cooper na našem trhu téměř nikdo neznal. Navíc jsme měli problémy se značně omezenou nabídkou dezénů, chybělo mnoho rozměrů, které se v Evropě používají. Cooper se v té době dost orientoval na domácí americký trh. S akvizicí anglické továrny v Melkshamu (kde se vyrábějí pneu Avon) začal svou zahraniční politiku měnit. Od roku 2005 má také vlastní továrnu v Číně, díky níž se americký výrobce začal prosazovat v Asii.
V současné době tedy již problémy s rozměrovou nabídkou u Cooperu nejsou?
Cooper se začal přizpůsobovat evropským rozměrům pneumatik zhruba v roce 2002. V té době prošel velkým vývojem a znatelně rozšířil produktové portfolio. Nyní již dezény Cooper pokrývají běžné evropské rozměry.
Jaké nástroje jste při prosazování značky u nás nejvíce využívali?
Strávili jsme dva roky testováním a předváděním pneumatik Cooper v reálných podmínkách, aby jsme značku dostali do povědomí lidí. To byla nejdůležitější a také nejnáročnější část – vždyť značka Cooper u nás předtím nebyla vůbec zastoupena. Osobnímu jednání a praktickým zkušenostem přikládáme velký důraz a věřím, že nám to také při prosazování značky dost pomohlo.
Proces asi nebyl v našich podmínkách jednoduchý...
Přesně tak, lidé v České republice byli navyklí na klasické značky, které byly tenkrát k dispozici. Síla značek je obrovská a přinést na trh úplně neznámou firmu není snadné v žádném oboru. Ale postupem času se nám podařilo dostat Cooper do povědomí a nyní již funguje kvalitní dealerská síť. Ve výrobky Cooper věřím, což mi ostatně potvrzují i spokojení zákazníci.
Celý rozhovor si přečtete v Pneu revue 4 / 06