Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 05 » PRVNÍ PREMIO PNEUSERVIS V ČESKU

PRVNÍ PREMIO PNEUSERVIS V ČESKU

 
image278

U příležitosti otevření prvního servisu řetězce Premio u nás jsme požádali o rozhovor managera konceptu Premio v České republice Jana Šipana. Můžete říci, co se zavedením servisního konceptu Premio změní pro zákazníka? Změní se hlavně přístup ke...

 

U příležitosti otevření prvního servisu řetězce Premio u nás jsme požádali o rozhovor managera konceptu Premio v České republice Jana Šipana.

Můžete říci, co se zavedením servisního konceptu Premio změní pro zákazníka?
Změní se hlavně přístup ke službě pneuservisu. Zákazník Premia bude vědět, že mu nejen opravíme nebo vyměníme pneumatiky, ale i zkontrolujeme hlavní součásti podvozku. Prostě bude uděláno vše, aby pneumatiky mohly správně fungovat.

Jak to bude s termíny, jste schopni udělat opravu na počkání?
Záleží na tom, co to bude za opravu. Pokud se bude závada týkat nějakého většího agregátu, tak to asi těžko půjde řešit na počkání…

Mám teď konkrétně na mysli závady kolem pneumatik.
Všechny servisy tohoto typu jsou postaveny tak, aby měly mimo servisní zázemí i dostatečnou zásobu pneumatik, to znamená, že vám dokážeme pomoci na místě. Pokud přijedete s něčím zcela atypickým, tak si to možná vyžádá další pomoc z centrálního skladu, ale to už zákazníci s těmito vozy vědí. Řekl bych, že pro velkou většinu dnešních aut máme potřebnou nabídku. Když například teď přijedete pro zimní pneumatiky, tak s nimi určitě také odjedete.

Ve světě se již začínají rozmáhat tzv. runflaty a pomalu přicházejí i k nám. Tyto pneumatiky vyžadují speciální servis, máte pro to potřebné vybavení?
Vybavení není až takový problém jako sortiment těch zmíněných pneumatik. Tím vybavením je většinou speciální nástavec k normální zouvačce a ten tady je a lidé s ním umějí pracovat. Takto vybavených vozidel je zatím málo, ale hned s několika rozměry pneumatik.

Jenomže situace se může zakrátko změnit. Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem to vypadalo takřka tak, že se runflaty brzy stanou u vozů střední a vyšší třídy standardem.
Určitě k tomu postupně bude docházet a my s tím počítáme. Je nutné, abychom včas dostali informace od prodejců aut, na jakých modelech a jaké rozměry pneumatik již prodávají.

Myslíte si, že pokud zákazník zde nyní zaznamená vnější změnu – myslím ohledně log a podobně – bude mít k servisu větší důvěru než předtím k servisu Kuthan?
Servis Kuthan je zde dobře zavedená značka a pro spoustu zákazníků, kteří sem jezdili řadu let, je jen dobrou zprávou, že se tato firma dostala k lepšímu know-how, spolupracuje ve větší síti, dostane se k lepším technickým informacím. Kromě toho výhoda konceptu je právě jeho vysoký standard po celém území. Když například budete chodit do servisu Premio v Praze a pak jej navštívíte tady v Hradci Králové, tak přesně víte, co můžete očekávat. Máte zde recepci, místo k posezení, širokou nabídku zboží na skladě, diagnostiku – a totéž uvidíte v servisu Premio kdekoliv v Evropě.

Jaké tedy a jak rychlé rozšíření vašeho řetězce očekáváte nyní u nás?
Relativně rychlé. Máme už vytipovány některé partnery, kteří splňují potřebné standardy. Ne každý servis – i ten, který je vybaven po technické stránce – je pro tento koncept vhodný. Nejdůležitější je totiž personální otázka: zda má správné zaměstnance, dobře motivovaný
a spolupracující team atd. Jinak to totiž nefunguje. Lidé na všech úrovních musejí být především ochotni se dál vzdělávat, v některých případech změnit své postupy. Takže na první pohled to vypadá, že je zde velké množství kandidátů, ale při bližším zkoumání je zřejmé, že tomu tak není.

Jak je to s potřebnou úrovní vzdělání zaměstnanců takového servisu? Řekl bych, že vzdělání je zde jen jeden z parametrů člověka, na prvním místě musí chtít pracovat, musí ho to bavit a pak musí být schopen se stále učit a přijímat informace. Není to tedy jen otázka vzdělání: jsme obchodní firma, a proto lidé musejí především umět jednat se zákazníkem, brát každého jako osobnost, hledat k němu individuální cestu – prostě najít způsob, jak s ním komunikovat. Tady nejde zdaleka jen o přístup k technice.

Ovšem technika je důležitá, dnes je často napojená na počítače…
Pochopitelně, pokud jde o obsluhu techniky, pak tady musí být někdo, kdo je minimálně vyučený a dobře vyškolený. Celková úroveň kvalifikace v servisu je poměrně vysoká už kvůli tomu, kolik různých činností musí pracovníci zvládat. Naše předpisy jsou přísné, ale zase na druhé straně je tu velká spolupráce dodavatelů, kteří dnes poskytují nejen svůj produkt, ale současně široký balíček služeb, včetně vzdělávání pracovníků.

Znamená zavedení nového servisního konceptu současně – díky racionalizaci – i úsporu pracovních sil, jinými slovy musí se někdo bát o své místo?
V některých případech dochází k tomu, kandidáti museli své zaměstnance vyměnit, ne že by jich potřebovali méně. Prostě zjistili, že pro některé pozice nemají vhodného kandidáta, že nemají ani lidi, kteří by se mohli přeškolit. Obecně si myslím, že zde nedochází k úsporám pracovních sil, ale ke zvyšování výkonu, k vyšší efektivitě. To ale není případ tohoto servisu, kde měli servisní team a celou personální politiku na vysoké úrovni.

Kam nyní koncept Premio míří, do kterých dalších středoevropských a východoevropských států?
První servis Premio jsme otevřeli letos na jaře v Bratislavě, kde jsme si to v jistém smyslu pro region otestovali. Dnes (26. října) se otevírá stejný servis v Maďarsku, takže máme vlastně již trojici Česko, Slovensko a Maďarsko. Máme již také několik servisů v Rusku. Po Německu bylo dalším státem, kam Premio vyrazilo, Švýcarsko, a budou pochopitelně následovat i další. Aby měl tento koncept zvýšenou hodnotu proti lokálním konceptům, tak musí být opravdu evropským: když jede zákazník z jednoho státu do druhého, tak se musí všude setkat se stejnou úrovní konceptu, a to je naším dlouhodobým cílem.
Jan Horák



 
image279image280
 
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz