NOKIAN i3: "VELKÉ" TECHNOLOGIE PRO "MALOU" PNEU
Zatímco velcí výrobci pneumatik se předhánějí ve vývoji a výrobě sofistikovaných výkonných pneumatik, tak trochu v ústraní zájmu zůstává „velkoobjemový“ sektor. Nesmíme však zapomínat, že v evropském měřítku je jeho podíl stále velmi vysoký,...
Zatímco velcí výrobci pneumatik se předhánějí ve vývoji a výrobě sofistikovaných výkonných pneumatik, tak trochu v ústraní zájmu zůstává „velkoobjemový“ sektor. Nesmíme však zapomínat, že v evropském měřítku je jeho podíl stále velmi vysoký, konkrétně v prvním pololetí letošního roku 44 %. Podíl UHP pneumatik činil 12 %.
Nová letní pneu Nokian i3 míří právě k většinovému zákazníkovu v T rychlostním indexu. Nokian však při její konstrukci použil technologie, které byly dosud hájemstvím jeho vrcholných výrobkových řad. Konkrétně se jedná hlavně o směs „nordic cool silica“, která, inspirována severskými podmínkami, najde uplatnění i v řadě evropských zemí s mírnějším klimatem. Speciální běhoun si zachovává elasticitu a přilnavost za deště a nižších teplot i kolem 10 ˚C. Ač vysloveně letní pneumatika, i3 využije těchto svých předností hlavně v přechodném období, kdy se zimní pneumatiky již uskladnily, ale počasí může ještě připravit nejedno překvapení. Z vlastní zkušeností víme, že vrtošivé počasí pokrývá v našich zeměpisných šířkách stále delší časový úsek v obdobích podzim-zima a zima-jaro.
Pneu se dále vyznačuje proměnlivým asymetrickým dezénem spíše podobným tomu, jaký známe z vysokorychlostních pneumatik. Tento dojem vytváří zejména tuhé vnější rameno s vysokým podílem pryže v kombinaci se třemi obvodovými drážkami. Zářezy na vnějším ramenu mají proměnlivou hustotu, což snižuje hlučnost pneumatiky. Proměnlivou hloubku mají též lamely (technologie Variable Dimension Sipes), což přispívá k lepší přilnavosti na vodě, rovnoměrnějšímu opotřebení, nižšímu valivému odporu a lepším hlukovým charakteristikám. Další jedinečností je indikátor hloubky vzorku u hlavních drážek a v 14 a15palcových verzích tzv. Mudstopper, těsnicí kroužek chránící ráfek před špínou a kamínky.