Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 18 » Pneumatiky na stavbě
Přímo na místě jsme měli možnost vidět, jak dostávají gumy zabrat. Přestože společnost B.A.S. – CZ s.r.o. svou stavební činnost zahájila v roce 2015, dokázala se za krátkou dobu vyprofilovat v žádaného dodavatele zemědělských a průmyslových staveb.
Stavebnictví v posledních letech zažívá období prosperity. Takovýto výrok nikoho nepřekvapí, samotná realita je dána přirozeným vyústěním aktuálních hospodářských trendů. Na stavbě v Bohuslavicích, kde firma B.A.S. staví novou stáj pro krávy a dojírnu a zároveň i rekonstruuje teletník, mě při rozhovoru s Ing. Janem Žirovnickým, MBA, jednatelem společnosti, pochopitelně nejvíce zajímalo, jak management dynamicky rostoucí firmy v období boomu spravuje svůj park pneumatik.
Krátce na trhu
Jan Žirovnický mi v úvodu našeho setkání k historii firmy řekl: „Stavební činnost jsme zahájili v březnu roku 2015. Obchodní kořeny naší společnosti však sahají až do roku 2007.“ Realizace společnosti zahrnuje výstavbu od pozemních a průmyslových staveb přes zemědělské objekty až po komunikace. Stavební specializaci upřesnil Jan Žirovnický následně: „Zaměřujeme se především na dodávky zemědělských objektů na klíč, od projektu až po výstavbu včetně příslušných technologií.“
Autopark
Stavebnictví je z pohledu využití vozového parku a techniky specifická činnost, zahrnující provoz snad všeho, co má kola, pásy a třeba i „nohy“, jako je tomu v případě chodících bagrů. Pan Žirovnický mi specifikoval firemní kolový park slovy: „Naši stavební podnikatelskou činnost zajišťujeme provozem patnácti osobních vozů, tří lehkých nákladních aut, dále dvou kolových bagrů, čtyř čelních a dvou smykových nakladačů a dvou těžkých damprů.“
Pneumatiky jen hoří
Zemědělské stavebnictví klade zvýšené nároky na pneumatiky i u osobních tzv. referentských vozů, které si mnohdy musí poradit s nezpevněným povrchem, šotolinou, bahnem či námrazou a sněhem na příjezdových cestách ke staveništi, o staveništi samotném ani nemluvě. Totéž platí o nákladních vozech, bez ohledu na tonáž, jež zásobují staveniště. Jak však uvedl Ing. Žirovnický: „Nejrychleji dochází k opotřebení pneumatik u smykových a čelních nakladačů, pozadu v tomto nezůstávají na našich stavbách ani dampry.“ Jak jsem se mohl přesvědčit, skutečně se v určité fázi stavby, při přípravě jednotlivých vrstev podloží betonové desky, stavební technika pohybuje podobně jako v kamenolomech po povrchu drásajícím pneumatiky přímo před očima.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 3/18