Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 18 » Držet cenu a chovat se slušně
Společnost Pneu Procházka patří k těm výrazným a stabilním hráčům na pražském i celém českém pneuservisním trhu. Bratři Procházkové vybudovali za čtvrtstoletí prosperující podnik, jehož služby ročně využívají desítky tisíc zákazníků z řad firem i jednotlivých motoristů. Jejich věcný, racionální a neokázalý přístup, řešení problémů spíše „selským rozumem“ než „nastavením procesů“, dlouhodobě zabírá bez ohledu na to, zda je krize nebo konjunktura. Ruku v ruce s tím jde vysoké osobní nasazení, vytrvalost a smysl pro detail. Ten se projevuje třeba i tím, že na stěně prodejny na pražském Chodově stále přibývají jedinečné originály plechových reklamních cedulí z dob pneumatikářské prehistorie. Náš rozhovor s Petrem Procházkou se uskutečnil právě tam a věta „Máme to rádi“, která v průběhu rozhovoru zazněla, je asi tím nejvýstižnějším shrnutím našeho hodinového posezení.
Společnost Pneu Procházka patří k těm výrazným a stabilním hráčům na pražském i celém českém pneuservisním trhu. Bratři Procházkové vybudovali za čtvrtstoletí prosperující podnik, jehož služby ročně využívají desítky tisíc zákazníků z řad firem i jednotlivých motoristů. Jejich věcný, racionální a neokázalý přístup, řešení problémů spíše „selským rozumem“ než „nastavením procesů“, dlouhodobě zabírá bez ohledu na to, zda je krize nebo konjunktura. Ruku v ruce s tím jde vysoké osobní nasazení, vytrvalost a smysl pro detail. Ten se projevuje třeba i tím, že na stěně prodejny na pražském Chodově stále přibývají jedinečné originály plechových reklamních cedulí z dob pneumatikářské prehistorie. Náš rozhovor s Petrem Procházkou se uskutečnil právě tam a věta „Máme to rádi“, která v průběhu rozhovoru zazněla, je asi tím nejvýstižnějším shrnutím našeho hodinového posezení.
Byl to náš větší rozhovor po šesti letech a nás především zajímalo, co se za tu dobu změnilo a zda se nějak promíchal seznam priorit, které firma řeší.
Jaký je tedy rozdíl mezi létem 2012 a létem 2018 v pneuservisním odvětví?
Doba je víceméně stabilní, práce je dost a lidí málo. Není to ale nic nového. Zase přijde doba, kdy se to změní a budou zaměstnanci a nebudou zakázky. Hlavním úkolem dnešní doby je být v pořádku personálně, mít kvalitní lidi a nebát se zvýšit ceny. Dnes totiž nějaký zvláštní tlak na ceny není a pokud máme garantovat kvalitu, musíme lidi zaplatit. Co se týče nás, jsme stabilizovaní, řešíme investice zejména do skladovacích prostor a čekáme na další nové příležitosti.
Jaký je váš návod na řešení personálních problémů. Snadno se řekne „mít kvalitní lidi“, ale jak toho dosahujete?
Především je to běh na dlouhou trať. Nejde to řešit tak, že léta ty problémy ignorujete, o lidi se nestaráte a když najednou přijdou problémy, začnete to řešit. Základem je chovat se slušně, vytvořit lidem normální podmínky, zaplatit je a starat se o dobré pracovní prostředí. To je hodně důležité, protože tu často trávíme víc času než u svých rodin a stres, který nám někdy práce přináší, si přece nebudeme ještě zvyšovat tím, že se budeme stresovat v partě. My máme stabilní tým a fluktuace je většinou přirozená, jako mateřské dovolené apod. Žádný zaručený recept na tyto věci však neexistuje, je to hlavně dlouhodobá záležitost.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 3/2018