Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 17 » Síla odhodlání
Z předměstí Děčína vyjíždějí ke svým zákazníkům Vítězslav a Jakub Krausovi, táta a syn. Do mobilního pneuservisu se pustili před čtyřmi roky a od počátku byli přesvědčení, že jdou správnou cestou. Táta měl autodopravu a dobře věděl, co je pro něho dobré, když jde o pneumatiky. Když má poskytovat svým zákazníkům spolehlivé přepravní služby. Syn Jakub se pro tátův nápad nadchl a s razancí mládí se pustil do jeho realizace.
Napřed si jako jistotu nechal své původní zaměstnání a mobilnímu pneuservisu se věnoval po práci anebo o víkendech. Dnes už obchody jedou na plné obrátky a u obou šlo všechno ostatní stranou. První Ford Transit, do kterého si veškerou technologickou zástavbu udělali sami, se brzy ukázal jako malý. V počátcích samozřejmě seděli a čekali, až zazvoní telefon a někdo bude něco chtít. Nebylo úplně jasné, jaká bude budoucí skladba zákazníků, a tak Krausovi byli technickým vybavením připravení na každého zákazníka. Nejdříve roznesli po okolí tisíce letáků, protože se domnívali, že o tuto službu bude zájem mezi soukromou klientelou. Oba si mysleli, že bude dost těch, kteří mají doma více jak dvě auta a uvítají, že jim někdo během chvíle přezuje doma před sezonou všechna auta, aniž by někam museli. Z tisíců roznesených letáků tehdy zareagovala pouze jedna paní a z ní se za poslední čtyři roky stala věrná zákaznice, která už přezouvání jinak neřeší. Takže co se týká soukromé klientely s osobními vozidly, zde mají Krausovi ještě dost velký potenciál trhu. Ten však potřebuje dospět do stavu, že takovou službu ocení. Tento typ zákazníků je ještě velmi konzervativní a domnívá se naivně, že v kamenném pneuservisu dostane jinou, lepší službu. Kamenných pneuservisů je v okolí spousta, a asi by nebylo jednoduché jim konkurovat. A tak v mobilním pneuservisu, který nyní vestavěli do nejdelší a nejvyšší varianty Transitu, vidí šance jak nabídnout zákazníkům jiný komfort služby. Jejich mobilní pneuservis se stroji Lincos je vybavený vším potřebným pro přezutí a vyvážení kol od 13 do 24 palců. Mají s sebou agregát, dva kompresory a zvedací zařízení. Na počátku přemýšleli, že by s ohledem na snížení prvotní investice nakoupili použité stroje, ale jejich cena a míra použití nebyly v takové relaci, aby to dávalo smysl. Tak se rozhodli pro nákup nových strojů a udělali dobře.
Kromě klientely s osobními automobily Krausovi logicky oslovili také dopravní společnosti, stavební společnosti, kamenolom a zemědělce v regionu. Výsledkem toho snažení bylo, že již po dvou letech fungování s mobilním pneuservisem naplnili svou kapacitu a poslední dva roky přinesly takové obchody, že jsou oba nad míru spokojení. Za ty čtyři roky si vytvořili se svými zákazníky osobní kontakty a tak vyjíždějí i k zákazníkům, kteří jsou se svým vozovým parkem třeba 100 kilometrů daleko. Hlavními zákazníky jsou pro ně nyní kamiony. Samozřejmě přezouvají také dodávkové automobily ve firmách a služební osobní automobily vedení firem. Stálým zákazníkům neúčtují dopravu, ale pouze pracovní výkon a materiál. Pokud se jezná o jednorázový výkon, pak se samozřejmě výjezd účtuje.
U zemědělských pneumatik vidí Krausovi ze svého pohledu jeden problém (nadneseně), a tím je životnost zemědělských pneumatik. Traktory a jejich přívěsná zařízení se přezouvají jednou za pět až osm let, takže v tomto segmentu trhu nelze očekávat takovou obměnu obutí. Většinou si zemědělci přivolají mobilní pneuservis ve chvíli, kdy u nějakého traktoru nebo pracovního stroje dojde k mechanickému poškození pneumatiky, a tu je potřeba vyměnit nebo opravit co nejrychleji na místě, aby zemědělec mohl pokračovat v práci. Vše je otázkou času. Také zemědělci jednoho dne zjistí, že pokud jde o servis pneumatik, pak jsou služby mobilního pneuservisu pro ně nejvýhodnější.
Kromě kamionů a zemědělců Krausovi přezouvají a opravují pneumatiky těžké stavební techniky nebo techniky v lomech. Takové kolo má spolu s diskem kolikrát hmotnost téměř jedné tuny a jeho sundání a dopravení do servisu by za normálních okolností zabralo celý den práce. Krausovi u takových strojů nesundávají celé kolo, ale pouze pneumatiku. Většina takových disků je z jedné strany rozebíratelná, takže disk zůstane namontován na stroji, je demontován pouze límec disku a pomocí zvedacího zařízení je stažena pneumatika.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 3/2017