Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 15 » Služba prodává zboží
Po delší době přinášíme aktualizovaný přehled nabídky programů full tyre managementu tak, jak je na tuzemském trhu provozují přední značky, resp. jejich výrobci. Rozvoj fleetových programů pro silniční autodopravu je poměrně mladou záležitostí přibližně posledních deseti let. Spektrum poskytovaných služeb je velmi široké, stejně jako variabilita ve výběru jednotlivých komponentů. Zdaleka ne vždy si klient (autodopravce) vybere plošně všechny nabízené služby, ale i čerpání jen části z nabízeného portfolia dláždí cestu k užším kontaktům a šanci prodat více zboží či ujetých kilometrů. Na úvod jsme uskutečnili malou anketu mezi autodopravci.
„Dá se říci, že máme svůj vlastní program a nevyužíváme, až na drobné výjimky, služeb žádného z velkých výrobců pneumatik. Provozujeme svůj vlastní pneuservis, jehož volnou kapacitu nabízíme i jiným autodopravcům a motoristům,“ říká Jiří Hartmann, výkonný ředitel společnosti Santa Trans. O významu kvalitního servisu pneumatik nepochybuje: „Podle našich zkušeností vydrží pneumatika, o kterou se řádně pečuje, o jednu třetinu déle než pneumatika, o kterou se nestaráme.“
Na služby značky Bridgestone se spoléhá společnost D.R.J. Resl Transport & Servis. Její obchodní ředitel Tomáš Resl k tomu říká: „Vsadili jsme na profesionály, kteří nám vyšli ochotně vstříc, takže vlastní pneuservis pro nákladní pneumatiky nemáme. Vybrali jsme po dlouhém rozmýšlení značku Bridgestone. Jí jsme svěřili veškerou péči o pneumatiky našich 120 vozidel, jak motorových, tak přípojných. Starost o pneumatiky jsme prostě odsunuli z naší hlavní činnosti, které se chceme plně věnovat. Ostatně chtěli jsme vyzkoušet v praxi výhody hospodárných pneumatik Bridgestone pro nákladní vozidla ve spojení s přínosy programu Total Tyre Care. Na servis pneumatik a asistenční službu se můžeme spolehnout po celé Evropě, což je pro nás velmi důležitým faktorem. Tomáš Resl je přesvědčen, že systém tyre managementu prokazatelně šetří prostředky, i když efekty se projeví až po delší době. „Investice do tohoto systému se určitě vrátí,“ dodává Resl.
„S charakterem nákladů, který převážíme, souvisí i nestandardní rozměry pneumatik,“ vysvětluje další oslovený, Burkhard Jung, jednatel společnosti Universal Transport Praha. „Dá se říci, že tedy máme svůj vlastní program na péči o pneumatiky. Měli jsme sice snahu sjednotit pořizování a péči na jednoho nebo dva dodavatele, ovšem v posledních letech jsme zjistili, že toto pravidlo nelze striktně dodržet. Důvody byly dva. Jednak konkrétní námi požadovaný rozměr nenabízí každý výrobce, jednak hrála roli cenová politika výrobců. Máme tedy vlastní sklad a stroje. A jak vidí Burkhard Jung význam pneumatik v nákladovém portfoliu autodopravní firmy? „Z celkových nákladů našeho vozového parku tvoří pneumatiky necelých 5 %. I u méně efektivně organizované firmy to nebude více než 7 %. Aby se úspora na pneumatikách projevovala v hospodaření firmy, musely by náklady tvořit podstatně vyšší podíl, což není reálné. Úsporu lze docílit pouze na nepřímých nákladech – prostojích kamionu při výměně pneumatik atd. Zde může dobře organizovaný dodavatel účinně sloužit hlavně menším dopravcům. U firem naší velikosti a se ´vzácnými´ rozměry pneumatik to již není tak zajímavé.“
„Spolupracujeme se společností Pneumatico International, která nám zajišťuje kompletní servis pneumatik včetně měření a sledování proběhů kilometrů,“ sděluje další z oslovených, Marek Šimbera, jednatel firmy ZOŠI Trans. „I v případě pneumatik jsme se rozhodli pro jednu značku. Naše soupravy, tedy jak návěsové tahače, tak přípojná vozidla, jezdí na pneumatikách Michelin. “ A dodává: „Léta sledování a zkoušení nás utvrdila, že kvalitní pneu je velmi důležitá. Jen čas při výměně prasklé nekvalitní pneu už stojí spoustu peněz. Za velmi důležité považuji mít správný tlak v pneu. Podhuštěné pneumatiky mají až 10% vliv na spotřebu nafty a v neposlední řadě také na opotřebení.“
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č.3/2015