Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 14 » Velká (před)zimní anketa
Jaká je nálada mezi českými pneuservisy před sezonou 2014/15? To jsme zjišťovali v sérii otázek, které jsme položili 14 majitelům pneuservisů z celé ČR. Zde přinášíme odpovědi na jednu z otázek: Jakou politiku volíte v oblasti naskladnění na zimu 2014/15? Jakou část očekávaného prodeje naskladníte předem a jakou část hodláte dokupovat v průběhu sezony?
Čápek: Naskladnění proběhne cca v 50 % celkového odhadovaného množství a během sezony se bude řešit dle potřeby.
Čihák: Na zimní sezonu budeme naskladňovat maximálně 50 % loňského prodeje, zbytek budeme řešit v sezonně dle požadavků a objednávek zákazníků.
Drnec: Myslím si, že ve finále to bude 70:30 ve prospěch naskladnění. Zčásti je to způsobeno tím, že se orientujeme více na firemní klientelu, to s sebou nese také velkou rozmanitost rozměrů. Dále se projevuje přebytek informací různé kvality, které má spotřebitel k dispozici. Často se tak stává, že zákazník přichází s přesvědčením o kvalitě nějakého produktu a vysvětlovat mu, že mnou nabízená skladová pneumatika by mohla být vhodnější, je často ztráta času, a nezbývá než objednat, co si zákazník žádá.
Filipec: Na letošní zimní sezonu 2014/15 volím v oblasti naskladnění nárůst počtu objednaných pneumatik oproti minulému roku. Jedním z důvodů je také loňská zima, která byla teplá a téměř bez sněhu. Řada řidičů, a vidíme zde nárůst, vůbec letos na jaře nepřezula a dojíždí zimní pneu. Domnívám se a předpokládám, že i proto prodej zimních pneu bude úspěšný.
Havlík: Pneu naskladňujeme na každou, ať letní, či zimní sezonu. V posledních letech jsme opatrnější, těžko se odhadují počty, natož rozměry, které budou žádanější. Pro tuto zimní sezonu naskladňujeme kolem 80 %. Zbytek budeme dle požadavku dokupovat.
Horák: Naší snahou je v sezoně maximálně pokrýt poptávku zákazníků z našich skladových zásob, tzn. z předobjednávek výrobců. Zákazník nemusí čekat na dodání pneumatik a jsme pak samozřejmě flexibilnější a operativnější hlavně vůči konkurenci, která nenaskladňuje a také internetovým prodejcům. Samozřejmě při aktuální škále značek, dezénů a hlavně pak rozměrů pneumatik nelze vždy uspokojit 100 % zákazníků. V tu chvíli využíváme ostatní dodavatelské kanály. Především B2B platformy, popřípadě služby velkoobchodních dodavatelů.
Kordík: Naskladňujeme 70 % pneumatik a zbytek dokupujeme v průběhu sezony.
Kubeša: Určitě naskladníme. Vzhledem k tomu, že ukládáme sezonní pneu svých zákazníků, tak již dnes víme, kolik pneu prodáme na konkrétní vozy. Tento prodej činí asi 65 %. Dalších 20 % nakupujeme na sklad a zbylých 15 % budeme dokupovat v průběhu sezony. Tento systém se nám osvědčil a zatím na něm nebudeme nic měnit.
Máca: Rozhodně budeme v objednávání zimních pneumatik na sklad velmi opatrní. Na každém pneuservisu máme kola z předchozí zimy. Nutno vzít v potaz také skutečnost, že minulá zima byla zcela atypická. Poslední dobou se zákazník většinou zajímá o datum výroby. Dá se říct, že jsme početně na úrovni minulého roku.
Portlík: Na letošní zimu se v předzásobení trochu mírníme. Naskladníme hlavně protektory a nejprodávanější rozměry, zbytek jsme se rozhodli dokupovat těsně před a během sezony hlavně dle požadavků zákazníků a stavu skladových zásob.
Procházka: Zimní předzásobení řešíme už začátkem roku a v průběhu léta. V zimní sezoně spíše řešíme objednávky atypických rozměrů.
Škarohlíd: Základní rozměry pneu máme na skladě a zbytek se doplňuje v průběhu sezony a dle požadavku zákazníků.
Tomicová: Tady se budeme držet opět zaběhnutého pravidla. Základní běžné rozměry je nutné mít skladem ve střízlivém množství. Zbytek se bude držet buď v jednotlivých sadách a v průběhu sezony doplňovat nebo objednávat dle potřeby.
Večeřa: Naskladňujeme jen základní rozměry, zbytek objednáváme dle potřeby.