Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 13 » Lepší čelit kritice než nebýt vidět

Lepší čelit kritice než nebýt vidět

 
Pirelli

čtvrtek, 22. srpna 2013

V rozhovoru, který poskytl sportovní séf Pirelli Paul Hembery časopisu Neu Reifenzeitung, poodkrývá tento muž, který se víc než kterýkoli z jeho předchůdců v tomto sportu ocitl na výspě popularity, o motivech a cílech, které Pirelli v F1 sleduje. Bez servítků přiznává, že F1 je pro Pirelli byznys. Nutno poznamenat, že rozhovor se uskutečnil před dramatickou Velkou cenou V. Británie, která postavila diskuzi o bezpečnosti do nového světla. Rozhovor přenášíme ve zkrácené podobě.

 

Proč jsou letošní suché pneumatiky takové, jaké jsou? Kdo předepsal, jaké vlastnosti mají mít?
Když jsme v roce 2011 přišli do formule 1, měli jsme jasné zadání od promotéra tohoto sportu a týmů, abychom vyrobili pneumatiky, které se rychleji opotřebovávají, a tím garantovali dvě až tři zastávky v boxech na jeden vůz a závod. Tento požadavek byl inspirován Velkou cenou Kanady 2010, kdy si pneumatiky vynutily více zastávek než obvykle. Fanouškům i týmům se to líbilo, a tak se zrodil tento požadavek. A ten se nezměnil ani v našem třetím roce v F1. Ale protože se formule 1 vyvíjí závratným tempem, naše pneumatiky musejí tento trend následovat. Znamená to, že na začátku každé sezony musíme pneumatiky vždy vyvinout tím směrem, abychom zachovali dvě až tři zastávky na závod. Takže letošní rok je evolucí předchozího a ten zase toho předešlého.

Pirelli čelí kritice na začátku každé sezony, nejen té letošní. Proč tomu tak je?
Každý tým vyvíjí pro novou sezonu nový vůz. Někdy jsou změny více citelné, jako v roce 2012, kdy se změnily předpisy, někdy méně. Ale v obou případech se pneumatiky musejí vyvinout tak, aby zvýšily konkurenci a garantovaly od dvou do tří zastávek. Pak v průběhu sezony jezdci a inženýři chování pneumatik lépe porozumí a pochopí, jak nastavit auto tak, aby byly výsledky co nejlepší. Tento okamžik obvykle nastává kolem poloviny sezony a ani letošní rok není jiný. Kdybychom dodali pneumatiky stejné specifikace jako v roce 2012, mnoho závodů by se jelo na jednu zastávku.

Bývalý známý německý pilot F1 nedávno zmínil bezpečnostní aspekt a řekl, že se obává, že pneumatiky by mohly ve vysokých rychlostech doslova explodovat. Považujete to za oprávněnou obavu?
Již v minulosti jsme čelili kritice ze strany německých pilotů F1, ale oba jsou mistři světa F1 a ví, o čem mluví. Když Schumacher zvedl svůj hlas proti našim pneumatikám v minulé sezoně, sedli jsme si s ním a probrali všechny aspekty problému. A došli jsme k závěru, že ačkoli jsme plně respektovali jeho názor, rozdíly v názorech pramenily z filozofického přístupu k tématu. Nemohli jsme mu nijak pomoci, protože většina týmů a jezdců chtěla změnu. Co se týče bezpečnostního aspektu, který tento jezdec nastolil, mohu váš ubezpečit, že naše pneumatiky nezadávají žádný důvod k obavám. Od našeho návratu do formule 1 v roce 2011 jsme neměli ani jeden defekt ve struktuře pláště. Nula! Dokonce ani Hamiltonův defekt v Bahrajnu, který vypadal velmi působivě, nebyl v důsledku strukturální závady v konstrukci pneumatiky, ale vlivem vnějšího faktoru, v tomto případě nečistot na trati.

Celý článek si přečtěte v PR č. 3 / 2013.

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz