Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 11 » Trh si jde svou cestou

Trh si jde svou cestou

 
image2147

Věděli jste, že servisní síť BestDrive působí vedle ČR také třeba v Austrálii či Malajsii a že značka Barum má v koncernu Continental celkem výsadní postavení? A že díky nové jednotné komunikační strategii se už nestane, že by Continental vysílal...

 
Věděli jste, že servisní síť BestDrive působí vedle ČR také třeba v Austrálii či Malajsii a že značka Barum má v koncernu Continental celkem výsadní postavení? A že díky nové jednotné komunikační strategii se už nestane, že by Continental vysílal různé televizní spoty například v USA a jiné v ČR? Tyto i mnohé další zajímavosti přinášíme v rozhovoru se Zdeňkem Novákem, který řídí komunikaci pro ČR a SR ve společnosti Barum Continental.

Už jsme v minulosti připravili několik rozhovorů se zástupci vaší společnosti, hodně témat jsme probrali, zaměřme se tentokrát na problematiku komunikace…
Samozřejmě že komunikace naší společnosti se dělí do mnoha skupin, asi nejvíce na očích lidí je reklama v masových médiích, existuje například také interní komunikace, zvlášť probíhá komunikace našeho BestDrive klubu, v oblasti maloobchodu máme různé CRM projekty, přestože jsem měl v rámci své působnosti dlouhou dobu na starosti právě komunikaci maloobchodní sítě, mohu o ní zasvěceně mluvit, i když dnes už do mé kompetence nespadá…

Jak se liší komunikace značek Barum a Continental?
Continental je u nás i v celém světě známá značka, v Česku má navíc velkou tradici Barum, podobně jako třeba Matador na Slovensku. Zastupujeme divizi Continental Tyres, nejprve jsme od roku 1996 nejvíce propagovali značku Barum, postupně se snažíme čím dál tím více propagovat také výrobky Continental. Někdy v roce 2000 vzal koncern značku Barum pod svůj patronát. Naše komunikační know-how je vymýšleno v německé centrále, jeho koncepty jsou jednotné pro všechny trhy.

Nás ale zajímají hlavně aktivity v ČR…
Continental má v ČR 12 tisíc zaměstnanců, už dávno nejsme jen v Otrokovicích, kde se pneumatikami zabývá 4,5 tisíce zaměstnanců. Působíme také vedle dalších lokalit například v Jičíně, kde se pneumatiky nevyrábí. I když děláme rozhovor do časopisu, který se zabývá hlavně segmentem „Tyres“, musím zdůraznit, že naše společnost – to už dávno není jen „Tyres“, dnes jsme hlavně „Automotive“ a patříme mezi přední dodavatele automobilového průmyslu i dodavatele první výbavy automobilů. Continental za poslední dekádu významně rozšířil portfolio výrobků právě směrem k automobilovému průmyslu, šlo přitom o poměrně velké investice. V otrokovickém marketingu ale pracujeme hlavně na podpoře prodeje pneumatik, zároveň ale vždy připomínáme, že aktivity našeho koncernu jsou daleko širší…

Před patnácti lety jste komunikovali všechny značky zvlášť – samostatný byl Continental, Sempirit, Uniroyal…
Já vím, kam míříte. Takové jsou úskalí mnohoznačkové (multibrandové) komunikace. Každá značka má v rámci koncernové hierarchie své místo. Continental má pochopitelně nejvyšší – prémiové postavení. A značka Barum má zase vedoucí roli v budgetovém segmentu - je v koncernu druhou globální strategickou značkou. A něco takového o sobě nemůže říct celá řada dalších koncernových značek. To považuji za dobrou zprávu, s touto skutečností ale souvisí i fakt, že Barum už není jen ryze českou záležitostí, v Česku je ale významným komunikačním počinem pro tuto značku partnerství s Barum Rallye. Sempirit a Uniroyal jsou pak v budgetovém segmentu jen jakýmsi doplňkem.

Nesmíme ale zapomenout na značku sítě servisů BestDrive…
Servisní síť BestDrive vznikla úspěšným rebrandingem ze značky sítě pneuservisů Barum, na kterém jsem se podílel, i když teď mám pro změnu na starosti komunikaci značek Barum a Continental, v rámci naší budovy se jednou za několik let přesouvám a měním oblast svého působení. Retail potřebuje trochu jiný přístup, než koncernová či produktová komunikace. Potřebuje mít uvolněné ruce, jiné nástroje, než jak je tomu v případě komunikace značek Barum a Continental. U BestDrive je ještě více akcentována jakási sezónnost vycházející z podstaty fungování pneuservisů, samozřejmě i u BestDrive je důležitá odpovědnost za komunikaci celého koncernu Continental Group. S tím, že BestDrive nepřináší jen samotný produkt, ale i služby a je celou sítí.

Celý článek si přečtěte v PR č. 3/2011


 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz