Normální je zaplatit
Pan Ladislav Drbout je ve svých 70 letech stále aktivní a hýří nápady. I když každodenní „exekutivu“ při řízení dvou velkých pneuservisů v Pardubicích a v nedaleké obci Mikulovice již předal blízkým rodinným příslušníkům – dcerám a zeťům....
Pan Ladislav Drbout je ve svých 70 letech stále aktivní a hýří nápady. I když každodenní „exekutivu“ při řízení dvou velkých pneuservisů v Pardubicích a v nedaleké obci Mikulovice již předal blízkým rodinným příslušníkům – dcerám a zeťům. Mikulovická provozovna se právě převlékla do barev konceptu Premio, ten pardubický to čeká v blízké budoucnosti.
V podnikání, s nímž začal již na počátku 90. let, ctí jednoduché zásady: střídmost, přiměřenost, opatrnost, jistotu v toku financí… A také skromnost, která se podle Ladislava Drbouta z našeho života nějak vytrácí. „To, co je přirozené a normální, se často prezentuje jako zásluha. Nedávno mi jeden zákazník argumentoval – já přece platím! Když si jedete do obchodu koupit svačinu, tak za ní přece také zaplatíte, tak co je na tom mimořádného?,“ říká se zanícením Ladislav Drbout.
První byly protektoryJeho podnikání v pneuservisní branži začalo v Pardubicích „U podjezdu“, kde koupil historický objekt někdejší pošty, který upravil na pneuservis a s ním související zázemí. Na počátku byly hlavně nákladní protektory, po kterých byla velká poptávka, a jistá orientace na nákladní pneumatiky zůstala firmě dodnes. Na obratu se totiž podílejí asi z 60%. Osobní pneumatiky přišly na řadu v polovině 90. let, prvním velkým partnerem byl tehdejší importér pneumatik Dunlop – firma Europneu. Po vzniku koalice značek Goodyear a Dunlop se logickým nástupcem této spolupráce stala společnost Goodyear Dunlop. Nicméně silná vazba na Goodyear měla i jiné důvody. Goodyear jako jediný dokázal už v roce 2002 nabídnout elektronický systém hospodaření s pneumatikami a služby komplexního fleet managementu známého pod značkou Truck Force. Pro pneumatiky Drbout to byla velká pomoc, neboť již v té době pečovala o nákladní kola významných nadnárodních společností v oblasti mezinárodní přepravy či stavebnictví.
Nová provozovnaFirma se dál rozvíjela a dalším významný mezníkem byl podzim 2000, kdy otevřela „na zelené louce“ vystavěný pneuservis v Mikulovicích. Ten byl v roce 2005 rozšířen o jedno stání pro nákladní automobily a 750 m2 skladových prostor. V rámci programu Truck Force se firma vypracovala mezi „premianty“ společnosti Goodyear i v evropském měřítku. „Když nikde neberou telefon, tak v Pardubicích ano,“ říká zakladatel firmy, který si zakládá na vysokém standardu služeb, které firma poskytuje. Později přišlo na řadu i zapojení do systému správy pneumatiky FleetOnLine Solutions, kterým Goodyear vynesl již v roce 2002 další trumf na poli komplexního fleet managementu.
Dalším krokem PremioVe stínu zdaleka nezůstávají ani osobní pneumatiky. V premiovém segmentu je hlavním dodavatelem pardubické firmy opět Goodyear Dunlop, a tak není divu, že logickým vyústěním dlouholeté spolupráce byl vstup do franšízového konceptu Premio. Tímto krokem firma Pneumatiky Drbout zejména sleduje posílení pozic v oblasti servisu podvozkových částí. Již dnes nabízí některé rychloservisní služby, jako měření geometrie či servis klimatizací, ale v blízké budoucnosti je chce rozšířit např. na servis tlumičů, výfuků, brzdových částí apod. Právě v silné servisní orientaci vidí firma jednu z hlavních cest, jak čelit rostoucí konkurenci a klesajícím maržím z prodeje zboží.
Dalším důvodem, proč se pardubická firma rozhodla pro Premio, je spolupráce s operativně-leasingovými společnostmi v regionu, které tvoří významnou část jejího zákaznického portfolia. V neposlední řadě jsou to i výhodnější nákupní podmínky, zapojení do sofistikovaných informačních systémů a vzdělávacích programů. Ve spojení vlastních bohatých zkušeností, znalosti regionu a technické kompetence se silným nadnárodním partnerem vidí firma Pneumatiky Drbout hlavní směr svých budoucích aktivit.