Pneu a úspory: (zatím) slabé téma
Průzkum Goodyear Good Driver 2010 na téma „Výběr pneumatik a jejich vliv na spotřebu paliva“ ukázal, že pouze 15 % českých řidičů uvažuje o pneumatice jako o jednom z faktorů, který ovlivňuje spotřebu paliva. Potvrdil tak nezkušenost českých řidičů...
Průzkum Goodyear Good Driver 2010 na téma „Výběr pneumatik a jejich vliv na spotřebu paliva“ ukázal, že pouze 15 % českých řidičů uvažuje o pneumatice jako o jednom z faktorů, který ovlivňuje spotřebu paliva. Potvrdil tak nezkušenost českých řidičů v oblasti možností snižování spotřeby. Přitom se o nižší spotřebu paliva snaží 91 % českých řidičů. Průzkum byl realizován společností Goodyear Dunlop Tires v průběhu června.
I v letošním roce pokračovala společnost Goodyear Dunlop Tires v realizaci průzkumů chování a znalostí řidičů pod názvem Goodyear Good Driver. Zatímco v roce 2007 se průzkum zaměřil na solidaritu řidičů, o rok později na zkušenosti řidičů s defektem pneumatiky a loni na téma aquaplaningu, letos bylo tématem vnímání pneumatiky jako jednoho z faktorů ovlivňujících spotřebu pohonných hmot.
Hlavní otázkou průzkumu bylo, jaké tři základní faktory ovlivňují nejvíce spotřebu paliva automobilu, tedy ověření, zda vůbec čeští řidiči vědí, že pneumatiky mají vliv na spotřebu paliva. Pouze 15 % respondentů potvrdilo, že pneumatiky či míra jejich nahuštění ovlivňuje spotřebu paliva. Celých 90 % dotázaných uvedlo jako hlavní faktor způsob jízdy (rychlost, jízda brzda-plny aj.), 28 % respondentů vliv prostředí (město, mimo obec, kolona), 25 % typ motoru, 22 % technický stav automobilu a 18 % hmotnost vozidla. Překvapivých 7 % řidičů nevědělo nebo vůbec neodpovědělo.
9% spotřebu „neřeší“ Průzkum se zabýval rovněž otázkou, zda je snižování spotřeby paliva pro řidiče důležité. A jak výsledky potvrzují, většina řidičů snižování spotřeby paliva nebere na lehkou váhu. Dvě pětiny řidičů se rozhodně snaží snižovat spotřebu svého automobilu (39 %), polovina se pak snaží snižovat spotřebu, ale nesmí je to nijak výrazně omezovat. Spotřebu neřeší pouze 9 % řidičů. V průzkumu byl tento ukazatel porovnán i mezi řidiči, kteří jezdí téměř denně či několikrát týdně, a řidiči, kteří usedají za volant méně často. Snižování spotřeby paliva v tomto případě považují za důležité řidiči, kteří jezdí častěji (91 % respondentů versus 81 %).
Celý článek si přečtěte v PR č. 3/10.