Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 09 » První v metropoli

První v metropoli

 
image1651

Prodejní a servisní sítě jsou u nás trendem posledních let. V Evropě a ve světě však mají za sebou mnohdy již mnohaletou tradici. To platí i pro síť Premio, která vznikla v roce 1996 v Německu a brzy se rozšířila do dalších států Evropy. Dnes...

 
Prodejní a servisní sítě jsou u nás trendem posledních let. V Evropě a ve světě však mají za sebou mnohdy již mnohaletou tradici. To platí i pro síť Premio, která vznikla v roce 1996 v Německu a brzy se rozšířila do dalších států Evropy. Dnes zahrnuje přes 260 pneuservisů v Německu i ve více než dvou desítkách dalších evropských zemích.

Česká republika byla v roce 2006 po Polsku a Maďarsku třetí zemí bývalé východní Evropy, kam síť rozšířila své služby. Dnes má v ČR kolem 15 členů, ale jejich počet se každým měsícem rozšiřuje. Premio, za nímž stojí nadnárodní společnost Goodyear Dunlop, poskytuje svým franšízovým partnerům koncept na prodej pneumatik, který zahrnuje detailní popis veškerých činností, počínaje rozpisem minimální nabídky zboží a služeb a konče vizuálním stylem prodejny. Každý servis v síti Premio musí splňovat vysoké nároky na kvalitu práce. K výhodám pro zákazníky patří odborné poradenství od vyškoleného personálu a používání nejmodernější dílenské techniky. V nabídce jsou pouze značkové pneumatiky a ráfky a provozovny nabízejí též doplňkový servis pro výfuky, brzdy, tlumiče a geometrii náprav. Pro členy Premia je výhodou multiznačková síť, centrální brand marketing a národní propagační kampaně. Mají také výhodnější vyjednávací potenciál při nákupu zboží a služeb.

Začínali s velkoobchodem
Prvním členem sítě Premio v Praze se stal Trade Car, spol. s r.o., sídlící v Praze 10 v Bohdalecké ulici. Společnost, v jejímž čele stojí Martin Skřivánek, vznikla již v roce 1991 a od roku 1992 spolupracovala s firmou Michelin, tehdy ještě s jejím vídeňským zastoupením. Firma provozovala nejprve velkoobchod, později přidala maloobchod a první pneuservis otevřela v roce 1993 v pronajatých prostorách ve Vysočanech. Od roku 1995 působí na Bohdalci, nejprve v nájmu, nyní již ve vlastních prostorách. Spolupráce s Michelinem pokračovala prodejem všech jeho značek – Michelin, Kleber, Kormoran a BF Goodrich, a to až do roku 2005. „Po roce 2005, když se u nás změnilo vedení Michelinu, respektive se přestěhovalo do Maďarska, tak došlo k určitému útlumu rozvoje maloobchodní sítě,“ vyslovuje svůj – ostatně ne ojedinělý – názor Martin Skřivánek. Podotýká, že problémy z toho plynoucí se přenášely i na zákazníky, protože jeho firma již měla nasmlouvány větší firmy s velkými vozovými parky, které požadovaly servis na více místech v republice. To pro tak malou firmu nebylo možné zajistit, byť v roce 1999 otevřela svou další pobočku v Rakovníku – ta se ovšem věnuje zejména nákladním a zemědělským pneumatikám. Od roku 2003 existuje ještě spolupráce s jedním servisem v Mariánských Lázních, jehož majitel ale pracuje na živnostenský list.

Změna přišla s jarem
„Od roku 2005 jsme tedy přestali vnímat ve spolupráci s Michelinem nějaký posun vpřed, pouze rostl tlak na vyšší prodej pneumatik, což už začínalo být trochu v rozporu s trendem který nastupoval – tedy pokles prodeje vzhledem k velké konkurenci na internetu. Vše se vystupňovalo v roce 2008 a pro letošní rok jsme se s Michelinem již nedohodli, protože jejich požadavek na zvyšování prodeje byl tak velký, že to v rámci maloobchodu této firmy nešlo realizovat,“ říká majitel Trade Caru. V posledních dvou třech letech vnímal rozšiřování různých sítí v České republice, a začal proto uvažoval o připojení k některé z nich. Protože od roku 2005 si ke značkám koncernu Michelin přibral i Goodyear a Dunlop – ne přes zastoupení, ale přes velkoobchod – měl již nějakou zkušenost z prodeje těchto značek. To, že byl osloven společností Goodyear na členství v síti Premio, bylo tedy logickým vyústěním předchozího vývoje. „Samozřejmě, že jsme si porovnávali i možnosti v jiných sítích, jako Point S a další, ale po delší době, kdy jsme byli zvyklí spolupracovat s jedním dominantním velkým importérem, jsem se rozhodli pro společnost Goodyear a síť Premio. Vše se realizovalo letos: v březnu smlouva, potom značení na provozovně a od jarní sezóny jsme již vedeni jako partner Premio, první v Praze,“ říká s jistou mírou hrdosti Skřivánek. Je tu předpoklad, že do sítě bude zahrnuta i rakovnická odbočka, i když je zaměřena na nákladní pneumatiky, ale osobní dělá také. „Byla by to další tečka na mapě,“ dodává Skřivánek. Doplňuje, že u sítě Premio jej oslovilo hlavně to, že neměla extrémní požadavky na naskladňování pneumatik. Protože však z prodeje značek koncernu Goodyear Dunlop plyne zisk, přešla firma zejména na prodej jeho značek a k dosavadním dvěma si přidala i Savu, Fuldu a Debicu.

V síti lepší vyhlídky
Martin Skřivánek vidí v rámci sítě Premio možnost lepšího rozvoje vlastní firmy, protože k jeho zákazníkům patří asi z 30 procent fleetoví klienti a ti dnes raději spolupracují se servisy, jež jsou členy nějaké sítě. Výhodou například pro společnosti, které nabízejí operativní leasing, je, že v síti Premio jim všichni členové poskytují servis za standardních podmínek. Jinak ovšem má každý člen možnost určovat si svou cenovou politiku sám, což byla další skutečnost, která Skřivánka přitáhla právě k této síti. Výhodou je také využívání systému „4fleet“, s jehož pomocí síť Premio obsluhuje zejména leasingové společnosti. „V tom zatím vidím jeden z největších přínosů členství v síti, další se jistě projeví v nadcházející sezoně,“ říká Skřivánek. Jen pro doplnění dodává, že letos jeho firma nehodlá zvedat ceny práce, protože „pro to není prostor“. „Letos je to o přežití, zkrátka o tom, jak vydržet, ale do budoucna rozhodně věříme v pozitivní vývoj a náš další rozvoj,“ zdůrazňuje Skřivánek.


 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz