Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 09 » Protektory od břehů Jičínky
Název firmy Alma pneu, s.r.o. nemá nic společného s významem latinského slova alma – živící či životodárný. Ačkoliv…Pro mnohé dopravce je přece životodárným zdrojem nových pneumatik – protektorovaných, ale jako nových. A přitom cenově výhodných....
Název firmy Alma pneu, s.r.o. nemá nic společného s významem latinského slova alma – živící či životodárný. Ačkoliv…Pro mnohé dopravce je přece životodárným zdrojem nových pneumatik – protektorovaných, ale jako nových. A přitom cenově výhodných.
Koncem června však potřebovala životodárnou pomoc sama firma Alma pneu: V noci ze 24. na 25. června zasáhla Novojičínsko živelná pohroma – náhlé a vydatné deště změnily neškodnou říčku Jičínku v bouřlivý tok, jehož vody s sebou braly vše, co jim přišlo do cesty. V Malostranské ulici v Šenově u Nového Jičína vyřadila rozbouřená voda z provozu protektorovnu, včetně elektrických rozvodů, počítačů a telefonů. Do následného úklidu a oprav se pustili všichni zaměstnanci, včetně pracovníků z firemních servisů. Vše se podařilo dát do pořádku a ani služby zákazníkům díky značným zásobách hotových protektorů příliš neutrpěly. Že se však červnové intermezzo podepsalo na příjmech firmy i na náladě zaměstnanců, o tom nelze pochybovat.
Kde zaměstnance nehledají
My jsme však firmu Alma pneu navštívili ještě před povodněmi, v době mezi sezonami, kdy na nás měl čas ing. Lubomír Veselovský, odpovědný za marketing na Ostravsku. Při prohlídce provozovny je zřejmé, že zařízení od firmy Marangoni je nové či zánovní. „Staré stroje jsme vloni vyměnili za nové a od té doby výrazně ubylo reklamací,“ říká ing. Veselovský.
Na protektorovací lince pracuje v jedné směně čtyři až pět lidí. Jinak ovšem v celé firmě, která má šest pneuservisů, je kolem 50 zaměstnanců, včetně nevýrobních. Občasnou „posilou“ pneuservisů jsou učňové ze středního dopravního učiliště v Ostravě, kteří chodí do firmy na praxi. Na otázku, jak tedy získávají nové pracovníky, přichází nečekaná odpověď. „Patříme mezi výběrové firmy a když jsme například dělali výběrové řízení na jedno místo, tak se nám přihlásilo 60 uchazečů. Hledáme lidi, kteří mají nejen potřebnou kvalifikaci, ale i loajální vztah k firmě, kteří jsou pracovití a vědí, že v sezoně je třeba pracovat i přes čas. Takže i v sezoně jsme schopni dodat protektorovanou pneumatiku do tří dnů,“ říká ing. Veselovský a dodává, že jejich firma dělá výhradně studené protektorování, které je podle něj kvalitnější než teplé. „Když například na barumku dáme tento studený protektor, tak jí zvýšíme kilometrový proběh. To platí jak pro běhounové pásy Noktop (Nokian), tak pro kroužek Marangoni. Zkušenosti vlastní i řady zákazníků nám říkají, že tyto protektory často najedou více než původní pneumatiky.“
Dopravci se „lekli“ brzy
Jak se odráží na obratu nynější krize? ptám se inženýra Veselovského. „Dopravci se lekli už v prosinci, takže prosinec byl v tržbách slabý – ve srovnání s ním se tedy nyní tržby zvyšují. I když mají dopravci třeba některá vozidla v depozitech, péče o obutí ostatních se nedá zanedbat. Studené protektorování je přitom zřejmě nejekonomičtější variantou pro obnovu obutí: dopravce dodá kostry, tedy pneumatiky, které již využil, my je vybavíme novým běhounem a cena vychází zhruba na polovinu ceny nového pláště. V této době, kdy mnozí dopravci jsou v kritické situaci, jsou tlačeni ke snižování cen a zároveň k větším poplatkům na dálnicích atd., se snažíme naše služby urychlit. Máme v zásobě - ať již zde, nebo ve skladech jednotlivých našich servisů - hlavní rozměry a dezény pneumatik a pak můžeme dělat protektorování výměnným způsobem. Pokud kostra nevyjde (třeba je poškozena), tak dochází k finančnímu vyrovnání mezi námi a zákazníkem.“
A co stálí zákazníci, nabízí jim firma nějaké slevy? „Bez slev dnes vůbec není možné obchodovat. Máme zákazníky, kteří si váží nás a my si vážíme jich. Už to děláme nějakou řádku let a máme tedy svoje zkušenosti: Pochopitelně jsme spokojeni hlavně s těmi, kteří řádně platí, protože dnes se hodně firem snaží žít na úkor svých obchodních partnerů. Samozřejmě, že se stálým a platícím zákazníkům snažíme vycházet všemožně vstříc, pořád je co zdokonalovat. Spokojený zákazník pro nás není jen prázdný pojem,“ podotýká ing.Veselovský.
Celý článek si přečtěte v PR č. 3 / 09