Monitoring cen pneumatik
Zjišťování a porovnávání cen je zřejmě hlavní starostí zájemců při hledání nabídky pneumatik na internetu. Kromě specializovaných internetových obchodů nabízejí na internetu své zboží i individuální obchodníci, kteří často spojují provoz kamenného...
Zjišťování a porovnávání cen je zřejmě hlavní starostí zájemců při hledání nabídky pneumatik na internetu. Kromě specializovaných internetových obchodů nabízejí na internetu své zboží i individuální obchodníci, kteří často spojují provoz kamenného obchodu, respektive servisu, s prodejem přes internet. Najít nejvýhodnější cenovou nabídku pak opravdu není snadné.
Znát cenovou hladinu konkurence je však důležité i pro samotné obchodníky a stejně tak pro velké zákazníky, jakými jsou například provozovatelé podnikových fleetů. Pro všechny tyto zájemce je velmi výhodná služba, kterou nabízí německá firma Reifen Consult sídlící v Holtlandu, městečku ležícím nedaleko Severního moře v nejsevernějším cípu spolkové země Dolní Sasko. Jde o poradenskou společnost působící od roku 2005 v gumárenském a automobilovém odvětví, jejímž konkrétním produktem týkajícím se cen pneumatik je tzv. Preismonitor (sledování cen). Služba pokrývá trh s pneumatikami v oblastech B2B a B2C v Německu, Rakousku a Švýcarsku, další země budou postupně do sledování zahrnuty.
Na plný úvazek Sledováním cen se ve firmě neustále zabývá deset pracovníků, kteří sledují ceny u běžných rozměrů všech značek dostupných v daných zemích a navíc u všech nabízených dezénů. Právě tím se Reifen Consult liší od některých firem, jež se zabývají podobnou činností, ale nabízejí pouze výběrové sledování. Kompletnost sledování tak umožňuje analýzu cenové strategie jednotlivých účastníků trhu. Intervaly u specifických skupin Preismonitoru jsou proměnné, někde dokonce i týdenní, protože někteří prodejci – například burzy zboží – rychle mění svou nabídku i ceny. U každé nabídky je přitom sledován i vykázaný stav zboží, jež je na skladě. Výsledky Preismonitoru mohou zájemci získat pomocí předplatného, členům německého Sdružení obchodníků s pneumatikami a vulkanizérů (BRV), jež s Reifen Consult spolupracuje, jsou k dispozici také na webu.
Reifen Consult zaměstnává zkušené pracovníky z gumárenské branže i z dalších odvětví a v jejím čele stojí Andreas Scheiba, který prošel řadou manažerských funkcí v koncernech Continental a Goodyear a u firmy Vergölst. To Reifen Consultu umožňuje zabývat se kromě sledování cen pneumatik také dalšími službami, jež s prodejem pneumatik souvisejí. Jde například o analýzy pro pneu- a autoservisy, jež mimo jiné stanoví možnosti dané firmy a tržní potenciál oblasti, v níž působí. Společnost také poskytuje speciální servis pro nákupní centrály výrobců automobilů a skupiny prodejců automobilů. V neposlední řadě nabízí zvláštní školení pro prodejce pneumatik a kol a je schopna připravit i mimořádné kurzy na objednávku.
Podobnou službu jako Preismonitor nabízejí v České republice některé internetové portály, například monitor.cz nebo hledejceny.cz. Jejich rozsah je však podstatně menší a neumožňuje podrobnější vyhledávání.