Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 09 » Krize je zkouškou dospělosti

Krize je zkouškou dospělosti

 
image1648

Evropa a s ní i Česká republika se ponořila do hospodářské recese. Návod, jak období ekonomické stagnace ve zdraví přečkat, je v jistém smyslu pro všechny stejný. Je třeba sledovat situaci na trhu, u svých dodavatelů i zákazníků, a hledat způsoby,...

 

Evropa a s ní i Česká republika se ponořila do hospodářské recese. Návod, jak období ekonomické stagnace ve zdraví přečkat, je v jistém smyslu pro všechny stejný. Je třeba sledovat situaci na trhu, u svých dodavatelů i zákazníků, a hledat způsoby, jak být co nejpružnější.

Zpomalení ekonomiky přišlo náhle a je dost razantní. Podle statistiky zaznamenává pokles poptávky 90 procent podniků. Z období vysokého růstu se vracíme do standardního tempa a kdo chce být úspěšný i v této situaci, bude se nejspíš muset tomuto vývoji přizpůsobit. Je třeba si přiznat, že být úspěšný bylo v minulých letech relativně snadné. I když jsme o tom často mluvili, rezervy vlastní práce jsme zdaleka nehledali tak důsledně, jak jsme měli a mohli. Peníze se pouští s lehčím srdcem za situace, kdy zisk se považuje za samozřejmost a „i beztak se dává berňáku až dost“. Obstát nyní, v čase hluboké a vyhrocené krize, a v letech příštích, kdy se menší výkyvy hospodářského cyklu směrem nahoru i dolů budou střídat mnohem častěji, bude pro většinu podnikatelů v pneuservisní branži tou pravou zkouškou dospělosti, která prověří, zda obstáli v běhu na dlouhou trať.

Co tedy dělat? Nemá asi smysl šetřit na mýdle nebo papírových ručnících. Podstata je v lidech, nákupu materiálu a maximálním využití kapacit servisu a potenciálu jeho provozovatele. S nastavením nových podmínek je třeba začít u dodavatelů. Za druhé je třeba hledat úspory, které mohou přinést rychlé peníze. Věřme, že druhá polovina roku 2010 přinese pozitivní obrat. Do té doby nabízíme několik rad, jak lépe čelit důsledkům krize.

Vzhled provozovny

Patrně k těm nejjednodušším racionalizačním opatřením patří rozhlédnout se po provozovně a zamyslet se nad tím, jak vylepšit a zpříjemnit její vzhled. Co kde uklidit nebo odstranit. Co udělat v tomto směru pro zákazníky. Někdy stačí i jenom nové čisté pracovní oblečení a malé vylepšení vzhledu mechanika.

Stav strojů a nářadí

Vyplatí se pravidelně kontrolovat technický stav strojů a nářadí. Sledovat nabídku těchto produktů a vyhodnocovat ji. Stojí za to morálně zastaralé vybavení vyměnit za nové, které zvýší produktivitu. Při větších investicích je pravděpodobně lepší obrátit se na odborníka, aby navrhl optimální řešení na míru. Mnozí namítnou, že investovat do technického vybavení v době krize není rozumné. Ale je to velmi individuální. Krize má jednu z mála výhod v tom, že stlačuje ceny a vytváří širší prostor pro cenová jednání.

Náklady na komunikaci a software, pojistné


Sledujte licencí softwarových licencí a včas hledejte případné výhodnější nabídky na trhu. Totéž platí pro pojistné smlouvy a další finanční produkty. Nelze opomenout ani komunikační prostředky, zejména smlouvy s mobilními operátory a nabídku výhodnějších tarifů nebo i řešení pomocí internetu, například využití Skype. Mnozí z těch, kdo uzavírali své smlouvy s telefonními operátory v roce 1999 a od té doby je nepřehodnotili, by se divili, kolik peněz by dnes mohli ušetřit. Vzhůru do toho. Vytáhněte letité smlouvy a vyzvěte své dodavatele k jejich revizi!

Vztahy a kontakty

Posilujte dobré vztahy. Stavějte více na osobních kontaktech. Krize prověří kvalitu vašich vztahů se zákazníky a obchodními partnery. Méně práce, to je také více času na těsnější spolupráci. Všechny problémy zvládnete lépe v rámci fungující profesní komunity.


Komunikace se zákazníky

Přemýšlejte, jak zlepšit komunikaci se zákazníky, zejména prostřednictvím internetových stránek. Pokud je ještě nemáte (velká chyba), dejte si je vyrobit. Uvažujte, jak skrze internet učinit administraci kolem poskytovaných služeb pro klienty co nejpohodlnější. Internetový prodej pneumatik spojený s objednávkou montáže by dnes už měl být skoro samozřejmostí.

Celý článek si přečtěte v PR č. 3 / 09



 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz