Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 08 » Servisy na klíč
K tradičním vystavovatelům na Autoteku patří v oboru vybavení auto- a pneuservisů firma Rinkl CZ, která byla založena v březnu roku 1998 jako samostatná dceřiná společnost stejnojmenné firmy se sídlem v SRN. Zabývá se poradenstvím, plánováním,...
K tradičním vystavovatelům na Autoteku patří v oboru vybavení auto- a pneuservisů firma Rinkl CZ, která byla založena v březnu roku 1998 jako samostatná dceřiná společnost stejnojmenné firmy se sídlem v SRN. Zabývá se poradenstvím, plánováním, montáží a údržbou strojního vybavení servisů. Jejím obchodním partnerem je od března 1999 Auto Progress CZ Ostrava, s jehož jednatelem ing. Petrem Přečkem jsme na Autoteku hovořili o činnosti firmy.
Pod hlavičkou vaší firmy máte na prvním místě uvedeno poradenství a plánování. Co to znamená v praxi?
Jádrem činnosti naší firmy je snaha nabídnout zákazníkům poradenství a plánování při stavbě větších celků, tedy v případech, kdy se servis buď rekonstruuje, nebo staví nový na zelené louce. Architekti totiž umějí navrhnout celý servis – halu, budovu, showroom, atd. Ale technologie, dopravní cesty, pracovní prostory a další věci jsou jim neznámé. Takže vnitřní část servisů je potom naší záležitostí. Máme na to vlastní programy – počítačový software. Tak, jako se dnes navrhují například kuchyně, tak my navrhujeme servis: naskládáme tam vše – stroje, zvedáky, dopravní cesty – a program vytvoří optimální sestavu. Zákazník nebo třeba i architekt si potom mohou tím servisem virtuálně projít. Od nás dostanou všechny podklady pro stavební práce, pokud jde o zástavbu do podlahy a o přívody energie – elektřiny, stlačeného vzduchu, odsávání kapalin atd. Vznikne tak produkt, který obsahuje i návrh vybavení stroji a technologií. Samozřejmě se snažíme nabídnout naši techniku, ale je na zákazníkovi, zda tuto nabídku využije nebo ne.
Když by někdo přišel s tím, aby dostal zakázku takříkajíc na klíč, jste schopni mu doporučit architekty nebo stavební firmy?
Můžeme mu doporučit architekty, s kterými již máme zkušenost a kteří chápou, že je lepší postupovat podle našich projektů. Zákazník to potom pozná na běžných nákladech – třeba nevytápí zbytečně velkou halu, protože má sedm metrů vysoký strop a podobně. Proto je vlastně lepší začít s projektem uvnitř a kolem toho potom postavit budovu. Náš projekt zaručuje například i takové věci, jako jsou bezpečnostní vzdálenosti kolem zvedáků a dalších strojů.
Kdo patří k vašim hlavním zákazníkům?
Jsou to zejména větší firmy, zákazníci, kteří už od nás něco mají, nějaké technologie, a chtějí se dále rozšiřovat nebo postavit další servis. A netýká se to jen servisů pro osobní vozy, ale i pro nákladní automobily, v poslední době je poměr zájmu tak půl na půl.
Nabízíte své služby již asi deset let, už se k vám zákazníci vracejí s novými objednávkami?
Vracejí, anebo přicházejí noví, kteří mají reference od našich předchozích zákazníků. Jedna z velkých zakázek, kterou jsme realizovali v poslední době, byl servis Volvo Auto Hase v Ořechu u Prahy (Autobusiness informoval v č. 2/08 – pozn. red.). Ale taková objednávka nespadne sama z nebe, pracovalo se na ní asi tři roky. Není problém poskytnout naše služby ani zájemcům ze Slovenska.