PNEUSERVIS U ŘEKY
V okolí Litoměřic je pneuservis Prolips již dlouhou dobu známou firmou. A to v dobrém slova smyslu. Svou živnost provozuje Václav Lipš již od roku 1996, tenkrát začínal ještě uprostřed Žalhostic, vesnice několik kilometrů od Litoměřic. Na přelomu...
V okolí Litoměřic je pneuservis Prolips již dlouhou dobu známou firmou. A to v dobrém slova smyslu. Svou živnost provozuje Václav Lipš již od roku 1996, tenkrát začínal ještě uprostřed Žalhostic, vesnice několik kilometrů od Litoměřic. Na přelomu tisíciletí už ale omezené prostory servisu nestačily, proto bylo rozhodnuto o stavbě rozlehlejšího servisního zázemí v blízkosti Labe.
Rozestavěnou stavbu ovšem postihla velká voda, která dokončení zdržela. I tak se ale podařilo dílo dokončit a v roce 2003 začala fungovat nová provozovna. S množstvím parkovacích míst, showroomem, dvěma osobními a jedním nákladním servisním stáním se Prolips stal jedním z největších pneuservisů v okolí.
Stěhování firmě prospělo
„Přesunu pomohl i zájem o výměny a opravy nákladních pneumatik, stejně tak nedostatečná kapacita starého sídla. S novými prostory se zvýšil i počet zaměstnanců, kterých zde nyní pracuje pět,“ vysvětluje Lipš. Dobré pověsti firmy pomáhá i fakt, že lidé, kteří u firmy začínali, jsou zde zaměstnaní dodnes, žádný nebyl za dobu fungování propuštěn. „Naší zákazníci si této skutečnosti všímají, pomáhá to image firmy,“ dodává Lipš. Právě zákazník je pro společnost alfou i omegou. Na vystupování servisních techniků vůči klientům se klade velký důraz. „Nevěřím tomu, že firmu lze vést z domova, kapitán musí být stále na lodi a vést ji kupředu,“ vysvětluje majitel firmy svůj názor.
S Barumem spokojenost Za hlavního partnera si firma zvolila koncern Barum-Continental, který nyní dodává 90 % pneumatik. V zásobě má Lipš téměř celé portfolio společnosti, se spoluprací je velmi spokojen. Jaké pneumatiky lidé v Ústeckém kraji kupují? Největší zájem je o dezény střední třídy, ale až 20 % prodejů pneumatik tvoří prémiové modely. Silný systém Barumu pneuservisu vyhovuje, ale přesto si hodlá i nadále udržet svou samostatnost. V posledních letech se v okolí objevilo několik nových provozoven, vzrostla konkurence. „Když jsem začínal, byla v okolí zastoupená pouze tehdejší Obnova Brno. Nyní je tu pneuservisů několik, já ale tuto konkurenci pokládám za zdravou. Je ovšem důležité nabídnout zákazníkům množství nadstandardních služeb, ne jim jen prodat výrobek. To je naše cesta,“ podotýká Lipš. Na zimní se sezonu je servis připraven, již řadu let úspěšně prodává výrobky značky Nokian.
Samotný pneuservis nestačí Ani během okurkové sezony se práce v pneuservisu nezastavila: „Servis klimatizací poskytujeme dva roky a je o něj zájem, o práci není nouze ani přes léto. Značně tomu napomáhá i spolupráce se stavebními firmami, jimž děláme servis duší a pneumatik. Většinu z těchto zákazníků jsme získali na základě dlouhodobé spolupráce, je to zkrátka běh na dlouhou trať,“ vysvětluje Lipš. Orientace na nadstandardní služby a spokojenost zákazníka je v čistém, upraveném pneuservisu Prolips zřejmá. Do roka začne stavba rychloservisu, který portfolio nabízených služeb rozšíří například o servis brzd (včetně diagnostiky) a výměnu olejů, testování tlumičů, výměnu autoskel, měření geometrie a další související opravy. „Základem pro rozvoj je dostatek prostoru a místa, které tu máme. To nám dává předpoklad pro další růst. Firma musí stále rozšiřovat nabídku služeb, samotný pneuservis už zkrátka nestačí,“ dodává majitel firmy.
František Vahala