Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 05 » AKTUALITY

AKTUALITY

 
image195

Goodyear jde nahoru Uplynulých několik let nebylo pro společnost Goodyear Dunlop zrovna lehkých. Fúze s Dunlopem, největší operace svého druhu v historii, si vyžádala nemalé finanční prostředky, Goodyear se navíc potýkal s problémy na...

 

Goodyear jde nahoru
Uplynulých několik let nebylo pro společnost Goodyear Dunlop zrovna lehkých. Fúze s Dunlopem, největší operace svého druhu v historii, si vyžádala nemalé finanční prostředky, Goodyear se navíc potýkal s problémy na severoamerickém trhu. Již konec předloňského roku naznačoval obrat k lepšímu, loňský rok tento trend potvrdil a výsledky prvního čtvrtletí navozují ještě větší optimismus. Goodyear Dunlop vytvořil provozní zisk ve výši 292 milionů dolarů, což je nejlepší výsledek za posledních několik let. Nejvíce se o něj zasloužila Evropa (celkem 52,7%, z toho západní – 36,6% a východní – 16,1%), na druhém místě skončila Latinská Amerika s podílem 29,8%. Naopak domácí severoamerický trh se na tvorbě hospodářského výsledku podepsal jen 3,8%. Z diagramu je patrné, jak hluboce odlišné jsou poměry mezi obratem a ziskem v jednotlivých regionech. Daleko nejziskovější oblastí (v relaci obrat x zisk) je Latinská Amerika, na druhém si stojí východní Evropa. Achilovou patou Goodyearu zůstává Severní Amerika, kde se při téměř 45% podílu na obratu dosahuje pouze 4% podílu na zisku. Nutno však dodat, že hospodářské ukazatele v USA momentálně deformuje nucené doplňování penzijních fondů (letos i příští rok v řádu stovek milionů dolarů). Goodyear stále častěji hledí do Ruska, dokonce se hovoří o tom, že hodlá převzít tamního největšího výrobce Nižněkamskšina. Úspěch, který Goodyear sklízí s výrobou v tzv. nízkonákladových zemích (Slovinsko, Polsko), je zřejmě inspirací. V západní Evropě se Goodyear soustřeďuje hlavně na segmenty HP, UHP, 4x4 a zimní pneu. Evropský Goodyear nemá v úmyslu, na rozdíl od severoamerické organizace, opouštět segment zemědělských pneu. Goodyear rovněž oznámil, že loni prodal již 2,5 milionu pneu run-flat a letos odhaduje prodej ve výši 4,5 mil. 

Kumho poprvé v Le Mans
Značka Kumho Tires otevřela novou kapitolu svých aktivit v motoristickém sportu, když se v červnu zúčastnila slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Tento závod se společně např. s Velkou cenou Monaka F1 či závodem 500 mil v Indianapolisu považuje za Olymp automobilového sportu. Letošní 73. ročník vidělo na 220 000 diváků kolem trati a miliony u televizních obrazovek. Konal se za neobvykle teplého počasí (35 ˚C) a vysoké vlhkosti 90%. Kumho dodalo 140 pneumatik týmu Miracle Motorsports ve třídě LMP2. Korejská značka se stala jedním z pouze šesti dodavatelů pneu pro Le Mans (dále Michelin, Goodyear, Pirelli, Dunlop, Yokohama). Posádka týmu Miracle kvalifikovala svůj vůz na vynikajícím druhém místě a v úvodu závodu jezdila třetí. Chybou jezdce byl bohužel vůz pořadateli diskvalifikován, čímž také pohasly naděje firmy Kumho. I tak však účast v Le Mans opět pozvedla známost korejské značky mezi evropskými řidiči, což se mimo jiné podepsalo na růstu zájmu o pneumatiky této značky. V segmentu UHP Kumho letos prodá 4,76 mil. plášťů, o 30% více než v roce minulém. Tým Miracle Motorsports se uchází o vavříny též v americkém seriálu prototypů ALMS (American Le Mans Series). Courage C65 se čtyřlitrovým turbomotorem o výkonu 500 k, samozřejmě na pneumatikách Kumho ECSTA S700, tu vyhrál hned první závod sezony v Sebringu.

Ford naléhá na dřívější výměnu pneu
Ford se stal první americkou automobilkou, která nabádá řidiče k výměně pneumatik, i když jejich běhoun není ještě zcela opotřebován. Mluvčí Fordu sdělil, že akce je odpovědí na výsledky testů, které dokazují, že s přibývajícím věkem je pneumatika náchylnější na separace a další defekty, i když její běhoun může vypadat zachovalý. „Doporučujeme, aby se pneumatiky vyměňovaly nejdéle po šesti letech provozu. Provoz v horkém počasí a převažující vysoké zatížení ještě více přispívají k přirozené degradaci pneumatiky,“ říká mluvčí automobilky. Poučení tohoto znění si lze přečíst na webových stránkách www.ford.com a bude otiskováno ve všech uživatelských manuálech počínaje modelovou řadou 2006. Evropské a japonské automobilky přistoupily k podobné kampani již dříve.
Po známé aféře s pneumatikami Firestone v USA Ford uskutečni ve vlastní režii řadu testů, z nichž většina se týkala vlivu stárnutí pneumatiky na její chování a vlastnosti. Výsledky se prezentovaly na schůzce Americké chemické asociace v Texasu v květnu letošního roku. „Vždycky se snažíme řídit fakty. Zde fakta říkají: pneumatiky podléhají zkáze, nevydrží donekonečna,“ řekl Dan Javis z Fordu. Národní asociace pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA nyní zvažuje povinné, dobře viditelné značení na pneumatikách typu „spotřebujte do...“.

Bridgestone otevřel nové centrum
Bridgestone zahájil činnost nového supermoderního vzdělávacího centra, které se nachází v objektu Evropského zkušebního střediska, nedávno otevřeného v Aprilii u Říma. Slavnostního otevření se zúčastnili společně s výkonnými řediteli evropských
zastoupení prezident Minekazu Fudžimura, viceprezident Šoši Arakava a další představitelé top managementu. Součástí objektu o rozloze více než 3000 m² je také replika pneuservisu sítě First Stop a servisu pro nákladní vozidla TruckPoint, vybavené nejmodernější servisní technikou. Nové centrum Bridgestonu se považuje za jedno z nejdokonalejších, ne-li nejdokonalejší v Evropě. Jeho předností je sousedství s testovacím polygonem, které umožňuje spojit teoretickou výuku s praktickými ukázkami. „Tento dodatečný rozměr umožní, abychom dokumentovali našim partnerům, jak jejich práce bezprostředně působí na zákazníka a jak ji on vnímá,“ řekl Steve Howat, evropský manažer pro obchodní a technické vzdělávání.
Foto EUEC1 a 2 vedle sebe se společným popiskem: Budova Evropského vzdělávacího centra Bridgestonu a část repliky pneuservisu First Stop, která se nachází uvnitř.


S Nokianem i v zimě bez rezervy
Společnost Nokian Tyres rozšířila možnosti technologie run-flat, když jí vybavila své hlavní zimní produkty Hakkapeliitta 4, Hakkapeliitta RSi a WR. V první fázi je k dispozici ve třech rozměrech u každého z těchto dezénů. Při úplné ztrátě vzduchu lze na těchto pneumatikách pokračovat dalších 100 km rychlostí až 80 km/h.

BIRD přistane v Maďarsku
Maďarská Tatabánya bude prvním místem v Evropě, kde se uplatní exkluzivní technologie Bridgestonu pod názvem BIRD (Bridgestone Innovative and Rational Development). Bridgestone jí vybaví svůj první závod v Maďarsku a druhý ve východní Evropě (po Poznani), který vybuduje s investicí 230 milionů dolarů. Plánuje se, že nová pneumatikárna zahájí výrobu v roce 2008 a do poloviny roku 2009 dosáhne kapacity 8000 pneumatik za den. Produkcí zaměřenou na osobní a radiální nákladní pneu bude Bridgestone saturovat zvýšenou poptávku po svých produktech v Evropě, konkrétně hlavně po nízkoprofilových a širokých pneu.

Další aktuality si přečtěte v PR č. 3 / 05







 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz